Mecze sie z tym problemem od 9 miesiecy. Silnik 1.9 TDI ASV 110KM
Problemem jest brak grzania swiec zarowych, wyglada to tak: po zaplonie sprezynka zapala sie na sekunde i znika odrazu. Czy to -10 dzisiaj rano czy wczoraj -4 czy kolo 0. Nic nie grzeje.. Dzisiaj przy -10 krecilem grubo ponad 5 sekund i dopiero zalapal.
Kat wtrysku zmienilem (jest 49-50 wczesniej bylo 60), filtr paliwa, swiece nowe, napiecia po zaplonie do swiec tez nie ma, przekaznik grzania swiec 109 przepatrzylem ale nie wydawalo mi sie nic podejrzanego (zreszta pyka jak kontrolka swiec zniknie), zmienilem nawet dluzsze podgrzewanie swiec czy wieksza dawke rozruchowa .. Wszystko na NIC
Odpialem wtyczke czujnika temperatury .. bez efektu tak samo na sek pojawilo sie grzanie i zniklo .. do tego jeszcze urwalem zeba tej wtyczki czujnika :evil:
Co tu moze byc nie tak, juz nie mam sil do tch rozruchow porannych ... Po tym porannym pali pieknie od tyku.
Edit:
Dzisiaj rano sie dosluchalem i przekaznik daje na grzenie swiec na ta sekunde mialem wlaczone oswietlenie wnetrza i przygaslo jak sie swiecila sprezynka a jak zgasla wrocilo.
Wiec grzanie niby cos jest ale chore ze tyle ..
Wydluzalem czas grzania ale nie bede przesadzal bo tym ma komputer sterowac ...
można by na krótko je podpiąć bezpośrednio do aku, i w ten sposób wykluczysz winę świec z rozruchu. Tylko nie za długo bo je spalisz. Przekręć kluczyk niech pogrzeją zarz potem dopinasz napięcie na np 5 sekund i zakręcić...Kumasz?
Problem rozwiazany. Rozwiazal go mechanik. Wiedzialem ze zrobilem wszystko co moglem w tej sprawie. On tez mordowal sie, szukal przyczyny. Powiedzial ze to byl blad w komputerze, wgral program jeszcze raz i efekt jest zadawalajacy.
Dzisiaj rano -8 stopni swiece grzeja grubo ponad 5 sekund i pali OD TYKU
Problem rozwiazany. Rozwiazal go mechanik. Wiedzialem ze zrobilem wszystko co moglem w tej sprawie. On tez mordowal sie, szukal przyczyny. Powiedzial ze to byl blad w komputerze, wgral program jeszcze raz i efekt jest zadawalajacy.
Dzisiaj rano -8 stopni swiece grzeja grubo ponad 5 sekund i pali OD TYKU
Operacja kosztowala 200 zl.
Pozdrawiam
Tak czytam i rece opadaja- tacy mechanicy piwinni pisac bajki a nie naprawiac auta. Mogl powiedziec ze dziala i tyle a nie pitolic ze wgral program za 200zl. to pewnie za kolejne 200 zrobi program na 130KM.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
On tez mordowal sie, szukal przyczyny. Powiedzial ze to byl blad w komputerze, wgral program jeszcze raz i efekt jest zadawalajacy.
Dzisiaj rano -8 stopni swiece grzeja grubo ponad 5 sekund i pali
Niezle się ubawiłem.... a tak z ciekawosci pytałes mechanika co to za "program" i gdzie go wgrał ?
Oby się nie okazalo ze masz rezystorek na czujniku temperatury... :wink:
Przemek DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
On tez mordowal sie, szukal przyczyny. Powiedzial ze to byl blad w komputerze, wgral program jeszcze raz i efekt jest zadawalajacy.
Dzisiaj rano -8 stopni swiece grzeja grubo ponad 5 sekund i pali
Niezle się ubawiłem.... a tak z ciekawosci pytałes mechanika co to za "program" i gdzie go wgrał ?
Oby się nie okazalo ze masz rezystorek na czujniku temperatury... :wink:
Hehe .... na pewno oporek :-)
Pewnie się zaraz okaże że jest większe spalanie ......
Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!
Panowie to wcale smieszne nie jest dzialac dziala. Co by tym oporniczkiem zrobil na czujniku jak ja go odlaczalem i w trybie awaryjnym nic nie grzal swiec nawet. Jutro sprawdze vagiem temperatury. Nie chcialbym zeby zrobil mnie w bambuko ... Bo bym sie zdenerwowal na co jeszcze zwrocic uwage ?
Panowie to wcale smieszne nie jest dzialac dziala. Co by tym oporniczkiem zrobil na czujniku jak ja go odlaczalem i w trybie awaryjnym nic nie grzal swiec nawet. Jutro sprawdze vagiem temperatury. Nie chcialbym zeby zrobil mnie w bambuko ... Bo bym sie zdenerwowal na co jeszcze zwrocic uwage ?
Czy masz ten sam silnik :P
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
ten sam silnik ale kolega mu pojechal jak Kubica na wyscigu. ja mysle by popatrzeć czy nie ma gdzieś dolutowanego małego co nie coś... Nie za bardzo wierzę by gośc wgrał soft.
No chyba że to ręce tóre leczą...
[ Dodano: Czw 13 Gru, 12 23:54 ]
ten sam? taaa a świstak siedzi i zawija
[ Dodano: Czw 13 Gru, 12 23:55 ]
a łyżka na to niemożliwe
Oby się nie okazalo ze masz rezystorek na czujniku temperatury... :wink:
Dokladnie sie przyjrzalem kabelkom i kostce do czujnika. Zadnego niczego dodanego nie ma.
Druga sprawa zauwazylem ze temp na zegarach po tamtej wizycie nie dochodzi do 90 stopni, jest kolo 80 czasem troche ponad. Podejrzewam ze podmienil czujnik temp. na jakis uzywany bo moze chcial byc pewnien.
A reasumujac chyba odkrylem co zrobil. Zajrzalem w przekazniki.
Wczesniej sprawdzalem przekaznik 109 byl ok. Ale patrze ze zdziwieniem jest przekaznik nr 103 ! przy napisie diesel costam.. kolo przekaznika wycieraczek ! Wyjalem go, wyglada na nowy. Od poczatku kupna samochodu go nie bylo tam napewno bo mam caly czas problem z tylna wycieraczka i obok przekaznika wycieraczki napewno nie bylo przekaznika 103.
Przypomnialo mi sie ze jak szukalem w googlach na temat swiec zarowych natykalem sie na temat przekaznika 103 ale ja go u siebie nie mialem, mialem 109 jak pisalem wiec go rozpatrywalem.
Pytanie dnia, czy to byl brakujacy element przekaznik 103 ... :idea:
jak to gdzie wgrał program - do świec żarowych przecież
Jednak można, może nie do końca jest to wgranie programu, ale zmiana czasu grzania świec.
Można to zrobić przez login, a następnie czas można skrócić jak i znacząco wydłużyć.
Więc może nie taka ściema jak myślisz, tylko sprawa nazewnictwa.
Po tym jak wskazowka temp. na zegarach nie dochodzila do 90 stopni, postanowilem go wymienic na nowy. Rezulatatem mojej wymiany wskazoweczka dochodzi elegancko do 90 stopni jak bylo kiedys
Musial mi podmienic na probe jakis czujnik i nie zmienil lacze2
Wszystko byloby dobrze, dopuki nie przyjrzalem sie chwilowemu spalaniu i cos jest nie tak: czy to normalne zeby na 1 biegu bez gazu chwilowe wynosilo 7-8l ? Wydaje mi sie ze bylo mniej chociaz o polowe :?:
Tak jak wspominalem zadnego rezystorka nie widzialem dokladanego. A pozatym teraz jak odpialem wtyczke od czujnika swiece grzaly dluugo. Przed przyjazdem tamtym do mechanika odlaczenie wtyczki nic nie dawalo.
Dalej mysle ze dolozenie brakujacego przekazika 103 dalo grzanie swiec.
Wrr nie moge spac jak jest cos nie tak :diabelski_usmiech
Komentarz