mechanik mówił coś o sprzęgle, dwumas wykluczył, bo problem nie jest cały czas. umówiłem się z nim za pare dni na naprawe.
:/ a autko świeżo po zakupie..
Jak to w zime bywa temat na topie czyli akumulator, a mianowicie posiadam O2 2.0 FSI z 2007 COMBI no i w tym sezonie zimowym zaczynaja sie problemy z akumulatorem, który ładowałem ok 3 tygodni temu 24 H no i dzisiaj podobna sytuacja cięzko mi odpalił wiec musiałem go znowu potraktowac prądem.
Samochód dziennie robi ok 6 km wiec alternator nie ma go kiedy naładować przez ok 8 godzin stoi na tym paskudnym mrozie
Nie ma żadnych ubytków prądu, wstawiałem amperomierz w szereg
Akumulator ma napewno ok 2 lat nie wiem ile jeszcze jeździł z poprzednim właścicielem
No i zastanawiam sie czy to jest normalne że trzeba go dosyc czesto ładowac w moim przypadku czy akumulator po prostu nie trzyma juz pojemności i czas na zmiany
Druga sprawa jaka mnie nurtuje to iż mam obecnie wrzucony akumulator 44 Ah, wszedzie w instrukcjach wszelkich kreatorach doboru akumulatora pisze ok 65 Ah, w serwisie powiedziano mi po numerze VIN ze do tego modelu jest przewidziany 44 AH no i w sumie jestem w kropce czy zostac przy tej pojemnosci czy kupic wiekszy
Trzecia sprawa jakiej firmy ewentualnie kupic akumulator obecnie mam warte
jaśko, no, tematów na ten temat to troszku już jest, więc ... :roll:
aku pada jak nic, do wymiany
tak 2-3 lata to dobrze jest jak wytrzyma przy tym co terasz robią
ja kupiłem przed jesienią voltmastera i ok jak na razie :szeroki_usmiech
jaśko, no, tematów na ten temat to troszku już jest, więc ... :roll:
aku pada jak nic, do wymiany
tak 2-3 lata to dobrze jest jak wytrzyma przy tym co terasz robią
ja kupiłem przed jesienią voltmastera i ok jak na razie :szeroki_usmiech
Powiedz mi jeszcze jak z tymi Ah czy zostawic 44 ah czy kupic wiekszy?
:shock:
Ja w 1.6 mam 44Ah, czyżby skoda znalazła patent na obniżenie kosztów produkcji? :idea:
Kupuj spokojnie coś ok 60Ah
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
jeśli go nie wymieniałeś to od nowości ma już 5 lat nie oczekuj za wiele to i tak długo działał podjedź do fachmanów niech sprawdzą tobie akumę ale na moje to już pada
jeśli masz 44 amperów to taki kupujesz większy to nie doładujesz na tak krótkich dystansach nowy masz 24 miesiące gwarancji więc sumarycznie to lepsze rozwiązanie chyba że masz auto garażowane i co tydzień sobie podładujesz ale następna zima to na pewno padnie lepiej wymienić ja również się szczypałem i w końcu wymieniłem na nowy ale u mnie 3 dni starczało na tym mrozie
jeśli go nie wymieniałeś to od nowości ma już 5 lat nie oczekuj za wiele to i tak długo działał podjedź do fachmanów niech sprawdzą tobie akumę ale na moje to już pada
jeśli masz 44 amperów to taki kupujesz większy to nie doładujesz na tak krótkich dystansach nowy masz 24 miesiące gwarancji więc sumarycznie to lepsze rozwiązanie chyba że masz auto garażowane i co tydzień sobie podładujesz ale następna zima to na pewno padnie lepiej wymienić ja również się szczypałem i w końcu wymieniłem na nowy ale u mnie 3 dni starczało na tym mrozie
Akumulator nie jest od nowości tak jak napisałem w poście ma napewno 2 lata i nie wiem ile jeszcze służył u poprzednika cały czas mnie nurtuje pojemność czy zostac przy 44 ah czy dać wiecej np Centra Futura 64 Ah prąd 640A ciekawy jestem jaki akumulator posiadaja uzytkownicy mojego silnika
Naczytałem sie troche w szukajce na temat doboru akumulatorów i dużo jest stwierdzeń,że tak naprawdę ograniczeniem włożenia akumulatora jest tylko sam jego rozmiar, gdyz wsdzone alternatory zaczynaja sie od 80A i spokojnie doladuja akumulator nawet 110Ah, a steirdzenie że za duzy bedzie niedoladowany to komentarz z czasow przeszłych kiedy w maluchu była pradnica
Ogolnie podsumowujac to co przeczytałem to do benznki można wsadzic akumulator od 44 do 60 Ah prad rozruchowy ma małe znaczenie w benzynie natomiast diesle to oczywiscie na pierwszym miejscu prad rozruchowy
dużo jest stwierdzeń,że tak naprawdę ograniczeniem włożenia akumulatora jest tylko sam jego rozmiar
nie do końca
duże znaczenie ma ilość elektroniki zamontowana w aucie i alternator
u ciebie może i nie ma to znaczenia ale ... w 1,6 jeśt chyba inny alternator niż np u mnie
co do pojemności- dam ci taki przykład w Octavii- moje pierwsze auto- 72Ah, drugie- 62Ah, trzecie 74Ah
wszsytkie akku oryginalne, wszystkie silniki to 2,0 tdi z DSG i kupą elektroniki
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Akumulator nie jest od nowości tak jak napisałem w poście ma napewno 2 lata i nie wiem ile jeszcze służył u poprzednika cały czas mnie nurtuje pojemność czy zostac przy 44 ah czy dać wiecej np Centra Futura 64 Ah prąd 640A ciekawy jestem jaki akumulator posiadaja uzytkownicy mojego silnika
W katalogu Centry w 2010 r. nawet do 1.6 MPI był przewidziany akumulator Ca770 77 Ah. Zmienili to rok temu dając aku 64Ah właśnie, ale na stronie akumulator.pl w wyszukiwarce nadal 77Ah się wyświetlał. Dopiero teraz to zmienili. A po prawdzie to jeżdżę w swoim MPI z akumulatorem 77Ah właśnie i na BARDZO krótkich trasach. Mianowicie auto jest raz w tygodniu odpalane i przejeżdżam wtedy jakieś 10 km. Problemów zero. Raz na 2 miesiące robię dłuższą trasę po 250 km i wtedy zawsze mi się podładuje. Notabene mam zostawiony "na wszelki wypadek" stary aku 50Ah. Używam go na jesień, bo na samym początku mrozów, profilaktycznie centrę wsadzam jeden raz za cały zimowy okres pod prostownik. I to wystarcza. A różnica między 50 a 77Ah jest spoooora. Już zdarzyło mi się że mniejszy ledwo ledwo odpalił, a duży w największe mrozy odpalał auto na dotyk. Nie ma się więc co bać.
Akumulator nie jest od nowości tak jak napisałem w poście ma napewno 2 lata i nie wiem ile jeszcze służył u poprzednika cały czas mnie nurtuje pojemność czy zostac przy 44 ah czy dać wiecej np Centra Futura 64 Ah prąd 640A ciekawy jestem jaki akumulator posiadaja uzytkownicy mojego silnika
W katalogu Centry w 2010 r. nawet do 1.6 MPI był przewidziany akumulator Ca770 77 Ah. Zmienili to rok temu dając aku 64Ah właśnie, ale na stronie akumulator.pl w wyszukiwarce nadal 77Ah się wyświetlał. Dopiero teraz to zmienili. A po prawdzie to jeżdżę w swoim MPI z akumulatorem 77Ah właśnie i na BARDZO krótkich trasach. Mianowicie auto jest raz w tygodniu odpalane i przejeżdżam wtedy jakieś 10 km. Problemów zero. Raz na 2 miesiące robię dłuższą trasę po 250 km i wtedy zawsze mi się podładuje. Notabene mam zostawiony "na wszelki wypadek" stary aku 50Ah. Używam go na jesień, bo na samym początku mrozów, profilaktycznie centrę wsadzam jeden raz za cały zimowy okres pod prostownik. I to wystarcza. A różnica między 50 a 77Ah jest spoooora. Już zdarzyło mi się że mniejszy ledwo ledwo odpalił, a duży w największe mrozy odpalał auto na dotyk. Nie ma się więc co bać.
Dlatego zakupie 64Ah centra futura i pozegnam sie z fabrycznym 44 Ah
jaśko, nie żebym reklamował inną firme ale odradzam tobie aku centry a tym bardziej future , miałem roki i szczerze się na niej zawiodłem , kup sobie BOSCH S4 62 -64Ah i naprawdę będziesz zadowolony, maja przewidzianą tego typu pracę na krótkie dystanse.ok
future musiałem po mimo dziennie robionych 30 km co 2tygodnie doładowywać a dlaczego to nawet sam fachowiec nie potrafił tego sprecyzować.
Biszczu, benzyna nie potrzebuje aż takiej dużej pojemności aku , ale wiadomo od przybytku głowa nie boli tylko aby altek wydołał,
Z tymi akumulatorami jak i ze wszystkim teraz to jedna wielka ruletka niestety jedni sobie chwala inni nie nie przeczytałem jeszcze ani jednego naprawde pozytywnego komentarza na temat jakiejs konkretnej firmy zawsze sa jakies zastrzezenia co by to nie było, kumplowi futura wysiadła po 2.p roku oberwała sie cela i zwarcie i nawet sie tym nie sugeruje poniewaz to naprawde chybił - trafił i cały czas mam cholerne watpliwosci czy zostac przy standardowym 44 ah czy kupic wikeszy, zdania sa bardzo podzielone 50/50, ale ogolnie dziekuje za spostrzezenia i porady
Mierzyłem jeszcze dzisiaj dla swietego spokoju prad podczas spoczynku auta i wynik jest nastepujacy
-przy zazbrojonym autku po ok. 2 minutach 0.03 A wiec mysle ze super
- po niuzbrojonym autku w alarm ok 0.38 A- czekałem dłuuugo i to mnie zastanawia czy jest to prawidłowy amperaz zaznaczam że w kokpicie jak i na zewnatrz wszystkie odbiormiki były wyłączone, teoretycznie przy takim poborze pradu gdybym zostawił auto w garażu nieuzbrojone w alarm akumulator 44 Ah skonczyłby sie po ok 6 dniach
-napiecie ładowania przy włączonych światłach mijania mam w granichach 14,3 V
Poczekaj min. 10 min przed pomiarem na nie uzbrojonym. Po tym czasie powinno być ok. 40mA czyli 0,04A. Dodam, że dla nowego BMW 7 prąd statyczny to 150-170 mA, tyle systemów czuwa.
Poczekaj min. 10 min przed pomiarem na nie uzbrojonym. Po tym czasie powinno być ok. 40mA czyli 0,04A. Dodam, że dla nowego BMW 7 prąd statyczny to 150-170 mA, tyle systemów czuwa.
ok dzieki napewno sprawdze
[ Dodano: Pon 24 Gru, 12 22:43 ]
Zamieszczone przez Sebastian_M26
Poczekaj min. 10 min przed pomiarem na nie uzbrojonym. Po tym czasie powinno być ok. 40mA czyli 0,04A. Dodam, że dla nowego BMW 7 prąd statyczny to 150-170 mA, tyle systemów czuwa.
Faktycznie zeszło do 0,02 po 12 minutach ze stoperem w reku wiec jest w porzadku
Nie orientujesz sie moze dlaczego moj fabryczny alarm nie wyje mowiac niegrzecznie, jedynie właczaja sie światła awaryje oczywiscie kreciłem tym małym kluczykiem pod maska ale to nie ne dziala
Mój bląd w opisie, 20mA na "otwartym" oraz 30mA na alarmie. Lepiej być nie może.
Twój akumulator jest po prostu zużyty, na 99% będzie opad masy czynnej. Jeśli akumulator ma taką możliwość, wstrząsnij nim mocno, otwórz i nabierz elektrolitu do np. strzykawki. Jeśli będzie ciemny to potwierdzi to.
Nowa 77Ah załatwi sprawę na wiele lat.
Mój bląd w opisie, 20mA na "otwartym" oraz 30mA na alarmie. Lepiej być nie może.
Twój akumulator jest po prostu zużyty, na 99% będzie opad masy czynnej. Jeśli akumulator ma taką możliwość, wstrząsnij nim mocno, otwórz i nabierz elektrolitu do np. strzykawki. Jeśli będzie ciemny to potwierdzi to.
Nowa 77Ah załatwi sprawę na wiele lat.
Próbowałem kiedyś sie dostac do tego mojego boscha S4 ale nie wiem jak go ugryzc raczej jest cały zalany i do elektrolitu dostac sie nie mozna ale mozliwe jest jak mowisz ze elektrolit jest rdzawego koloru
[ Dodano: Wto 25 Gru, 12 18:07 ]
Zamieszczone przez Luk@s
padły baterie w syrenie alarmu zapewne - jest to wymienny cały moduł z syreną.
Mozesz mi napisac gdzie szukac tej syreny z modułem?
Komentarz