Problem z akumulatorem w O2

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Atomek
    Classic
    • 2012
    • 17

    Problem z akumulatorem w O2

    mechanik mówił coś o sprzęgle, dwumas wykluczył, bo problem nie jest cały czas. umówiłem się z nim za pare dni na naprawe.
    :/ a autko świeżo po zakupie..
  • jaśko
    Drive
    • 2011
    • 75

    #2
    Problem z akumulatorem w O2

    Witam serdecznie

    Jak to w zime bywa temat na topie czyli akumulator, a mianowicie posiadam O2 2.0 FSI z 2007 COMBI no i w tym sezonie zimowym zaczynaja sie problemy z akumulatorem, który ładowałem ok 3 tygodni temu 24 H no i dzisiaj podobna sytuacja cięzko mi odpalił wiec musiałem go znowu potraktowac prądem.

    Samochód dziennie robi ok 6 km wiec alternator nie ma go kiedy naładować przez ok 8 godzin stoi na tym paskudnym mrozie
    Nie ma żadnych ubytków prądu, wstawiałem amperomierz w szereg
    Akumulator ma napewno ok 2 lat nie wiem ile jeszcze jeździł z poprzednim właścicielem

    No i zastanawiam sie czy to jest normalne że trzeba go dosyc czesto ładowac w moim przypadku czy akumulator po prostu nie trzyma juz pojemności i czas na zmiany

    Druga sprawa jaka mnie nurtuje to iż mam obecnie wrzucony akumulator 44 Ah, wszedzie w instrukcjach wszelkich kreatorach doboru akumulatora pisze ok 65 Ah, w serwisie powiedziano mi po numerze VIN ze do tego modelu jest przewidziany 44 AH no i w sumie jestem w kropce czy zostac przy tej pojemnosci czy kupic wiekszy

    Trzecia sprawa jakiej firmy ewentualnie kupic akumulator obecnie mam warte

    Prosze o odpowiedz i pozdrawiam serdecznie

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      jaśko, no, tematów na ten temat to troszku już jest, więc ... :roll:

      aku pada jak nic, do wymiany
      tak 2-3 lata to dobrze jest jak wytrzyma przy tym co terasz robią
      ja kupiłem przed jesienią voltmastera i ok jak na razie :szeroki_usmiech

      Komentarz

      • jaśko
        Drive
        • 2011
        • 75

        #4
        Zamieszczone przez abstinent
        jaśko, no, tematów na ten temat to troszku już jest, więc ... :roll:

        aku pada jak nic, do wymiany
        tak 2-3 lata to dobrze jest jak wytrzyma przy tym co terasz robią
        ja kupiłem przed jesienią voltmastera i ok jak na razie :szeroki_usmiech
        Powiedz mi jeszcze jak z tymi Ah czy zostawic 44 ah czy kupic wiekszy?

        Komentarz

        • dominik9420
          L&K
          • 2012
          • 1136

          #5
          Zamieszczone przez jaśko
          44 ah
          :shock:
          Ja w 1.6 mam 44Ah, czyżby skoda znalazła patent na obniżenie kosztów produkcji? :idea:
          Kupuj spokojnie coś ok 60Ah
          Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
          Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
          Pozdrawiam i Szerokości!
          Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
          http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

          Komentarz

          • krisoctav
            Rider
            • 2008
            • 417

            #6
            akuma

            jeśli go nie wymieniałeś to od nowości ma już 5 lat nie oczekuj za wiele to i tak długo działał podjedź do fachmanów niech sprawdzą tobie akumę ale na moje to już pada
            jeśli masz 44 amperów to taki kupujesz większy to nie doładujesz na tak krótkich dystansach nowy masz 24 miesiące gwarancji więc sumarycznie to lepsze rozwiązanie chyba że masz auto garażowane i co tydzień sobie podładujesz ale następna zima to na pewno padnie lepiej wymienić ja również się szczypałem i w końcu wymieniłem na nowy ale u mnie 3 dni starczało na tym mrozie

            Komentarz

            • jaśko
              Drive
              • 2011
              • 75

              #7
              Re: akuma

              Zamieszczone przez krisoctav
              jeśli go nie wymieniałeś to od nowości ma już 5 lat nie oczekuj za wiele to i tak długo działał podjedź do fachmanów niech sprawdzą tobie akumę ale na moje to już pada
              jeśli masz 44 amperów to taki kupujesz większy to nie doładujesz na tak krótkich dystansach nowy masz 24 miesiące gwarancji więc sumarycznie to lepsze rozwiązanie chyba że masz auto garażowane i co tydzień sobie podładujesz ale następna zima to na pewno padnie lepiej wymienić ja również się szczypałem i w końcu wymieniłem na nowy ale u mnie 3 dni starczało na tym mrozie
              Akumulator nie jest od nowości tak jak napisałem w poście ma napewno 2 lata i nie wiem ile jeszcze służył u poprzednika cały czas mnie nurtuje pojemność czy zostac przy 44 ah czy dać wiecej np Centra Futura 64 Ah prąd 640A ciekawy jestem jaki akumulator posiadaja uzytkownicy mojego silnika

              Komentarz

              • kabanos
                RS
                • 2011
                • 4544
                • Octavia I combi (1U5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                jaśko, daj aku 55 Ah i wystarczy.

                >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                Komentarz

                • jaśko
                  Drive
                  • 2011
                  • 75

                  #9
                  Zamieszczone przez kabanos
                  jaśko, daj aku 55 Ah i wystarczy.
                  Naczytałem sie troche w szukajce na temat doboru akumulatorów i dużo jest stwierdzeń,że tak naprawdę ograniczeniem włożenia akumulatora jest tylko sam jego rozmiar, gdyz wsdzone alternatory zaczynaja sie od 80A i spokojnie doladuja akumulator nawet 110Ah, a steirdzenie że za duzy bedzie niedoladowany to komentarz z czasow przeszłych kiedy w maluchu była pradnica
                  Ogolnie podsumowujac to co przeczytałem to do benznki można wsadzic akumulator od 44 do 60 Ah prad rozruchowy ma małe znaczenie w benzynie natomiast diesle to oczywiscie na pierwszym miejscu prad rozruchowy

                  Komentarz

                  • piotrek_gdy
                    RS
                    • 2008
                    • 7723
                    • Volkswagen
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez jaśko
                    dużo jest stwierdzeń,że tak naprawdę ograniczeniem włożenia akumulatora jest tylko sam jego rozmiar
                    nie do końca
                    duże znaczenie ma ilość elektroniki zamontowana w aucie i alternator
                    u ciebie może i nie ma to znaczenia ale ... w 1,6 jeśt chyba inny alternator niż np u mnie

                    co do pojemności- dam ci taki przykład w Octavii- moje pierwsze auto- 72Ah, drugie- 62Ah, trzecie 74Ah
                    wszsytkie akku oryginalne, wszystkie silniki to 2,0 tdi z DSG i kupą elektroniki
                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                    Komentarz

                    • Lesiu34
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 159
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez jaśko
                      Akumulator nie jest od nowości tak jak napisałem w poście ma napewno 2 lata i nie wiem ile jeszcze służył u poprzednika cały czas mnie nurtuje pojemność czy zostac przy 44 ah czy dać wiecej np Centra Futura 64 Ah prąd 640A ciekawy jestem jaki akumulator posiadaja uzytkownicy mojego silnika
                      W katalogu Centry w 2010 r. nawet do 1.6 MPI był przewidziany akumulator Ca770 77 Ah. Zmienili to rok temu dając aku 64Ah właśnie, ale na stronie akumulator.pl w wyszukiwarce nadal 77Ah się wyświetlał. Dopiero teraz to zmienili. A po prawdzie to jeżdżę w swoim MPI z akumulatorem 77Ah właśnie i na BARDZO krótkich trasach. Mianowicie auto jest raz w tygodniu odpalane i przejeżdżam wtedy jakieś 10 km. Problemów zero. Raz na 2 miesiące robię dłuższą trasę po 250 km i wtedy zawsze mi się podładuje. Notabene mam zostawiony "na wszelki wypadek" stary aku 50Ah. Używam go na jesień, bo na samym początku mrozów, profilaktycznie centrę wsadzam jeden raz za cały zimowy okres pod prostownik. I to wystarcza. A różnica między 50 a 77Ah jest spoooora. Już zdarzyło mi się że mniejszy ledwo ledwo odpalił, a duży w największe mrozy odpalał auto na dotyk. Nie ma się więc co bać.

                      Komentarz

                      • jaśko
                        Drive
                        • 2011
                        • 75

                        #12
                        Zamieszczone przez Lesiu34
                        Zamieszczone przez jaśko
                        Akumulator nie jest od nowości tak jak napisałem w poście ma napewno 2 lata i nie wiem ile jeszcze służył u poprzednika cały czas mnie nurtuje pojemność czy zostac przy 44 ah czy dać wiecej np Centra Futura 64 Ah prąd 640A ciekawy jestem jaki akumulator posiadaja uzytkownicy mojego silnika
                        W katalogu Centry w 2010 r. nawet do 1.6 MPI był przewidziany akumulator Ca770 77 Ah. Zmienili to rok temu dając aku 64Ah właśnie, ale na stronie akumulator.pl w wyszukiwarce nadal 77Ah się wyświetlał. Dopiero teraz to zmienili. A po prawdzie to jeżdżę w swoim MPI z akumulatorem 77Ah właśnie i na BARDZO krótkich trasach. Mianowicie auto jest raz w tygodniu odpalane i przejeżdżam wtedy jakieś 10 km. Problemów zero. Raz na 2 miesiące robię dłuższą trasę po 250 km i wtedy zawsze mi się podładuje. Notabene mam zostawiony "na wszelki wypadek" stary aku 50Ah. Używam go na jesień, bo na samym początku mrozów, profilaktycznie centrę wsadzam jeden raz za cały zimowy okres pod prostownik. I to wystarcza. A różnica między 50 a 77Ah jest spoooora. Już zdarzyło mi się że mniejszy ledwo ledwo odpalił, a duży w największe mrozy odpalał auto na dotyk. Nie ma się więc co bać.
                        Dlatego zakupie 64Ah centra futura i pozegnam sie z fabrycznym 44 Ah

                        Komentarz

                        • ROBAL_26
                          RS
                          • 2010
                          • 2320
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                          #13
                          jaśko, nie żebym reklamował inną firme ale odradzam tobie aku centry a tym bardziej future , miałem roki i szczerze się na niej zawiodłem , kup sobie BOSCH S4 62 -64Ah i naprawdę będziesz zadowolony, maja przewidzianą tego typu pracę na krótkie dystanse.ok

                          future musiałem po mimo dziennie robionych 30 km co 2tygodnie doładowywać a dlaczego to nawet sam fachowiec nie potrafił tego sprecyzować.

                          pozdro
                          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                          Komentarz

                          • Biszczu
                            RS
                            • 2011
                            • 5567

                            #14
                            jaśko, kup 77Ah i po problemie
                            "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                            Komentarz

                            • ROBAL_26
                              RS
                              • 2010
                              • 2320
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                              #15
                              Biszczu, benzyna nie potrzebuje aż takiej dużej pojemności aku , ale wiadomo od przybytku głowa nie boli tylko aby altek wydołał,
                              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                              Komentarz

                              • jaśko
                                Drive
                                • 2011
                                • 75

                                #16
                                Zamieszczone przez ROBAL_26
                                Biszczu, benzyna nie potrzebuje aż takiej dużej pojemności aku , ale wiadomo od przybytku głowa nie boli tylko aby altek wydołał,
                                Z tymi akumulatorami jak i ze wszystkim teraz to jedna wielka ruletka niestety jedni sobie chwala inni nie nie przeczytałem jeszcze ani jednego naprawde pozytywnego komentarza na temat jakiejs konkretnej firmy zawsze sa jakies zastrzezenia co by to nie było, kumplowi futura wysiadła po 2.p roku oberwała sie cela i zwarcie i nawet sie tym nie sugeruje poniewaz to naprawde chybił - trafił i cały czas mam cholerne watpliwosci czy zostac przy standardowym 44 ah czy kupic wikeszy, zdania sa bardzo podzielone 50/50, ale ogolnie dziekuje za spostrzezenia i porady

                                Komentarz

                                • endryu
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 3773
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  #17
                                  Do silnika 2.0 można spokojnie założyć akumulator 60 Ah. Dobre ale i drogie są f-my Moll i Banner.
                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                  =================================================

                                  Komentarz

                                  • jaśko
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 75

                                    #18
                                    Mierzyłem jeszcze dzisiaj dla swietego spokoju prad podczas spoczynku auta i wynik jest nastepujacy
                                    -przy zazbrojonym autku po ok. 2 minutach 0.03 A wiec mysle ze super
                                    - po niuzbrojonym autku w alarm ok 0.38 A- czekałem dłuuugo i to mnie zastanawia czy jest to prawidłowy amperaz zaznaczam że w kokpicie jak i na zewnatrz wszystkie odbiormiki były wyłączone, teoretycznie przy takim poborze pradu gdybym zostawił auto w garażu nieuzbrojone w alarm akumulator 44 Ah skonczyłby sie po ok 6 dniach
                                    -napiecie ładowania przy włączonych światłach mijania mam w granichach 14,3 V

                                    Komentarz

                                    • Sebastian_M26
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 1823
                                      • Superb II (3T4)

                                      #19
                                      Poczekaj min. 10 min przed pomiarem na nie uzbrojonym. Po tym czasie powinno być ok. 40mA czyli 0,04A. Dodam, że dla nowego BMW 7 prąd statyczny to 150-170 mA, tyle systemów czuwa.
                                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                      Komentarz

                                      • jaśko
                                        Drive
                                        • 2011
                                        • 75

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                        Poczekaj min. 10 min przed pomiarem na nie uzbrojonym. Po tym czasie powinno być ok. 40mA czyli 0,04A. Dodam, że dla nowego BMW 7 prąd statyczny to 150-170 mA, tyle systemów czuwa.
                                        ok dzieki napewno sprawdze

                                        [ Dodano: Pon 24 Gru, 12 22:43 ]
                                        Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                        Poczekaj min. 10 min przed pomiarem na nie uzbrojonym. Po tym czasie powinno być ok. 40mA czyli 0,04A. Dodam, że dla nowego BMW 7 prąd statyczny to 150-170 mA, tyle systemów czuwa.
                                        Faktycznie zeszło do 0,02 po 12 minutach ze stoperem w reku wiec jest w porzadku
                                        Nie orientujesz sie moze dlaczego moj fabryczny alarm nie wyje mowiac niegrzecznie, jedynie właczaja sie światła awaryje oczywiscie kreciłem tym małym kluczykiem pod maska ale to nie ne dziala

                                        Komentarz

                                        • Luk@s
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 212

                                          #21
                                          padły baterie w syrenie alarmu zapewne - jest to wymienny cały moduł z syreną.
                                          service by Auto Tar

                                          Komentarz

                                          • Sebastian_M26
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 1823
                                            • Superb II (3T4)

                                            #22
                                            Mój bląd w opisie, 20mA na "otwartym" oraz 30mA na alarmie. Lepiej być nie może.
                                            Twój akumulator jest po prostu zużyty, na 99% będzie opad masy czynnej. Jeśli akumulator ma taką możliwość, wstrząsnij nim mocno, otwórz i nabierz elektrolitu do np. strzykawki. Jeśli będzie ciemny to potwierdzi to.
                                            Nowa 77Ah załatwi sprawę na wiele lat.
                                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                            Komentarz

                                            • jaśko
                                              Drive
                                              • 2011
                                              • 75

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                              Mój bląd w opisie, 20mA na "otwartym" oraz 30mA na alarmie. Lepiej być nie może.
                                              Twój akumulator jest po prostu zużyty, na 99% będzie opad masy czynnej. Jeśli akumulator ma taką możliwość, wstrząsnij nim mocno, otwórz i nabierz elektrolitu do np. strzykawki. Jeśli będzie ciemny to potwierdzi to.
                                              Nowa 77Ah załatwi sprawę na wiele lat.
                                              Próbowałem kiedyś sie dostac do tego mojego boscha S4 ale nie wiem jak go ugryzc raczej jest cały zalany i do elektrolitu dostac sie nie mozna ale mozliwe jest jak mowisz ze elektrolit jest rdzawego koloru

                                              [ Dodano: Wto 25 Gru, 12 18:07 ]
                                              Zamieszczone przez Luk@s
                                              padły baterie w syrenie alarmu zapewne - jest to wymienny cały moduł z syreną.
                                              Mozesz mi napisac gdzie szukac tej syreny z modułem?

                                              Komentarz

                                              Pracuję...