Zamieszczone przez Zorr
[O1] Uszkodzony mechanizm różnicowy?
Zwiń
X
-
[O1] Uszkodzony mechanizm różnicowy?
Witam,
Udałem się dzisiaj do mechanika aby zerknął na przednie koło, gdyż wydawało mi się, że jedno z łożysk już kuleje. Facet podniósł jedno z kół na podnośniku zapalił samochód wbił bieg i zobaczyłem na jego twarzy wielkie zdziwienie
Jegomość twierdzi, że coś jest nie tak gdyż pierwszy raz spotkał się z sytuacją kiedy przy podniesieniu jednego z kół i wbijając bieg samochodem szarpało. patrzyłem na to z boku, drugie koło oparte o ziemie również chciało się kręcić.
Diagnoza padła ma mechanizm różnicowy. Szczerze jestem trochę zdziwiony gdyż przy normalnej jeździe nic się nie dzieje i kolejna usterka spadła na mnie trochę znienacka
Co o tym myślicie?Skoda Octavia 1,9 TDI, 2004/2005, ASV
Chętnie i bezpłatnie pomogę w diagnostyce VAG - Kraków/Dębica
-
-
Zamieszczone przez wola_kswgdyż wydawało mi się, że jedno z łożysk już kuleje
A więc zacząłem od wymiany oleju w skrzyni, dalej było to samo, dodatnie środka "LIQUI MOLY 1040 DODATEK DO SKRZYNI" też nie pomogło. Dopiero wymiana łożysk pomogła.
Gdy auto było na podnośniku z odpalonym silnikiem na 2 biegu mechanik zatrzymywał po kolei każde koło eliminując w ten sposób łożyska. Dla pewności osłuchał skrzynię stetoskopem. Wyrok brzmiał - łożyska mechanizmy różnicowego.
Komentarz
-
-
W moim przypadku problemem faktycznie było łożysko lewego koła.
Interesuje mnie bardziej zagadnienie podniesienia jednego z kół opierając jednocześnie samochód na drugim i "jechania" do przodu. Jak ma się to do zachowania samochodu, gdyż według mechanika nie powinno być najmniejszego problemu i napęd powinien skupić się na "wiszącym" kole a moim przypadku auto całe drgało gdyż druga strona również się kręciła.Skoda Octavia 1,9 TDI, 2004/2005, ASV
Chętnie i bezpłatnie pomogę w diagnostyce VAG - Kraków/Dębica
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wola_kswInteresuje mnie bardziej zagadnienie podniesienia jednego z kół opierając jednocześnie samochód na drugim i "jechania" do przodu. Jak ma się to do zachowania samochodu, gdyż według mechanika nie powinno być najmniejszego problemu i napęd powinien skupić się na "wiszącym" kole a moim przypadku auto całe drgało gdyż druga strona również się kręciła.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Krzycho-63Zamieszczone przez wola_kswInteresuje mnie bardziej zagadnienie podniesienia jednego z kół opierając jednocześnie samochód na drugim i "jechania" do przodu. Jak ma się to do zachowania samochodu, gdyż według mechanika nie powinno być najmniejszego problemu i napęd powinien skupić się na "wiszącym" kole a moim przypadku auto całe drgało gdyż druga strona również się kręciła.
Komentarz
-
-
wola_ksw, tak jak napisał kolega Krzycho-63,
Czy posiadasz ASR lub EDS?Jeżeli tak to masz odpowiedź na pytanie.
to są systemy wspomagające inaczej mówiąc blokada mechanizmu różnicowego w celu złapania przyczepności obu kół , jeżeli na śliskiej nawierzchni przy ostrzejszym ruszaniu słyszysz chrobotanie i miga ci kontrolka na liczniku to masz wyposażone auto we wspomniane systemy, brachol w golfie 4 ma identyczni ,ma to swoje zalety bo gdy się zakopiesz to masz większe szanse na wyjechanie.ok
pozdro
ps; przekaż mechanikowi aby sie troch dokształcił a nie bazuje na wiedzy z lat wcześniejszych.Był ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Tak samochód posiada ASR, czy EDS to nie wiem, gdyż przycisk pierwszego systemu na pewno znajduje się nad radiem.
Nic przekaże mechanikowi wiedzę, którą nabyłem, chociaż jak sam mi mówił, że przyjeżdżają do niego nowe Mercedesy i zawsze gdy tak zrobi jest OKSkoda Octavia 1,9 TDI, 2004/2005, ASV
Chętnie i bezpłatnie pomogę w diagnostyce VAG - Kraków/Dębica
Komentarz
-
Komentarz