[O1] 1.8T AGU, klekot - panewki, łancuch, przytkany smok

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maro122074
    Classic
    • 2014
    • 5

    [O1] 1.8T AGU, klekot - panewki, łancuch, przytkany smok

    Zamieszczone przez Black_Dev
    pełno wody po otwarciu
    A już O3 odebrana, czy to w innym autku woda się wylewa?
  • wojteko
    Ambiente
    • 2012
    • 128

    #2
    [O1] 1.8T AGU, klekot - panewki, łancuch, przytkany smok

    Witam wszystkich,

    na wstepie NAJLEPSZEGO w Nowym 2013 Roku .


    Dam Wam zagadke .


    Zaniepokoił mnie "klekot" z mojego 1.8T AGU.

    Nie wiem co to moze byc, obstawiam: panewki, łańcuch, przytkany smok, moze pompa olejowa. Sam nie wiem.

    Slychac to na biegu jałowym jak i podczas przyspieszania, przy jezdzie ze stala predkoscia nie ma tego "klekotu"

    ponizej link do filmu, gdzie dokladnie slychac, oco mi chodzi.
    Najlepszy moment od 00:08 - 00:13 s. filmu.

    Co Wy o tym myslicie? A moze szukam dziury w calym?

    Dzwiek najbardziej slyszalny gdzies w okolicach miedzy turbo a obudowa rozrzadu.

    Przy rozrządzie nie zmieniłem łańcucha ani jego napinacza, oleju autko nie bierze, spadku mocy czy cos w tym style tez nie ma. Wszystko działa poprawnie.

    O1 z 1.8T AGU na K03-052 = 242KM i 333Nm

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      sprawdz napinacz i łancuch miedzy wałkami , dla swietego spokoju mozesz jeszcze sprawdzic cisnienie oleju .
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • artek_bartek
        Classic
        • 2012
        • 21

        #4
        Na zimnym i rozgrzanym silniku jest tak samo?
        Octavia II 1.9 Tdi Laurin & Klement

        Komentarz

        • wojteko
          Ambiente
          • 2012
          • 128

          #5
          Zamieszczone przez artek_bartek
          Na zimnym i rozgrzanym silniku jest tak samo?
          Na zimnym jakby mniej slychac, ale to moze dlatego, ze zanim rusze autem, to skoda zawsze temp łapie w ok 60 stopni stad tez az tak sie nie przysluchuje temu.

          Kontrolki od oleju albo check engine sie nie swieca. Podlacze jeszcze pod komp zobaczymy czy cos pokaże, ale raczej obstawiam ten łańcuch.
          O1 z 1.8T AGU na K03-052 = 242KM i 333Nm

          Komentarz

          • richi9
            Rider
            • 2011
            • 427

            #6
            panewki to by cały czas sie odzywały, łąncuch prędzej ślizgi mogly się wytrzeć i jest lużny...

            Komentarz

            • rOBERTO795
              RS
              • 2009
              • 3465
              • Octavia III (5E3)
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              #7
              na 90 % to napinacz łańcuszka ale nie oznacza że jest zły- ja załozyłem nowy oryginalny u siebie a ten dzwiek jak był tak jest.
              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

              Komentarz

              • german81
                L&K
                • 2010
                • 1414
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                #8
                rOBERTO795, wymieniłes sam napinacz czy razem złancuchem .a tak w ramach ciekawostki u mnie podobnie hałasowały szklanki ale tylko i wyłncznie na rozgrzanym silniku na zimnym była cisza jak makiem zasiał .
                diagnostyka vag 602-614-253

                Komentarz

                • rOBERTO795
                  RS
                  • 2009
                  • 3465
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  #9
                  German81 wymieniłem oczywiscie komplet + nowy rozrząd bo skoro ściągnałem pasek...Niestety u mnie to nie pomogło-1500zł w plecy. Na pocieszenie zostaje fakt ze mam teraz nowe części.
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz

                  • german81
                    L&K
                    • 2010
                    • 1414
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                    #10
                    ja mam załozony ten napinacz z allegro za 800 pln i juz mam przejechane 30 tys. i zadnych problemów . sprawdz jeszcze szklanki bo moze one hałasuja po nagrzaniu sie silnika jak olej jest rzadszy przynajmniej u mnie tak było .sprawdzajac wedłu instrukcji serwisowej był ok ,po wmianie jest cisza .fak faktem komplet 20 szklanek to 600-650 pln .
                    diagnostyka vag 602-614-253

                    Komentarz

                    • rOBERTO795
                      RS
                      • 2009
                      • 3465
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez german81
                      ja mam załozony ten napinacz z allegro za 800 pln i juz mam przejechane 30 tys. i zadnych problemów . sprawdz jeszcze szklanki bo moze one hałasuja po nagrzaniu sie silnika jak olej jest rzadszy przynajmniej u mnie tak było .sprawdzajac wedłu instrukcji serwisowej był ok ,po wmianie jest cisza .fak faktem komplet 20 szklanek to 600-650 pln .
                      Jak wyciągałem to były ok teraz to już odpuszczam bo znów wyjdą mega koszty szklanki ok 600+ uszczelka pokrywy+ nowy pasek rozrządu- bedzie ok 1000 zł-kolejne. Póki co nie słychać tego jakoś bardzo chyba że sie ma słaby olej- Na millersie cfs 5w40 bylo ok na amsoilu 5w40 jest zdecydowanie gorzej. Przy kolejnym rozrządzie może je machne- teraz biore sie znów za moc bo ciągle mało :P
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz

                      • wojteko
                        Ambiente
                        • 2012
                        • 128

                        #12
                        No i tak Panowie, pojezdzilem, posłuchałem.

                        a razem ze mną 3 niezależnych mechaników, którzy już nie jeden 1.8T robili.

                        Diagnoza każdego z nich, bez moich podpowiedzi (mowilem tylko ze mi cos stuka i klekocze) - PANEWKI !!!

                        Jednym słowem troche chu...owo, bo kaska przeznaczona na wtryski i wydech popłynie w remont głowicy :/.

                        No ale cóż, zeby motorek dalej żył, trzeba to jak najszybciej zrobić a póki co jezdze jak emeryt - do 3tys obr. . A wszystko to na 99% sprawka zatkanego smoka - rezultat = brak oleju, panewki baj baj, opiłki, a na koncu pewnie i turbo by bylo, jakby tlok bokiem nie wyszedl wczesniej. No a NOWEJ K03s chyba troche szkoda :/

                        Tak czy siak - remont w nast. tygodniu, nie ma na co czekac :/
                        O1 z 1.8T AGU na K03-052 = 242KM i 333Nm

                        Komentarz

                        • rOBERTO795
                          RS
                          • 2009
                          • 3465
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez wojteko
                          No i tak Panowie, pojezdzilem, posłuchałem.

                          a razem ze mną 3 niezależnych mechaników, którzy już nie jeden 1.8T robili.

                          Diagnoza każdego z nich, bez moich podpowiedzi (mowilem tylko ze mi cos stuka i klekocze) - PANEWKI !!!

                          Jednym słowem troche chu...owo, bo kaska przeznaczona na wtryski i wydech popłynie w remont głowicy :/.

                          No ale cóż, zeby motorek dalej żył, trzeba to jak najszybciej zrobić a póki co jezdze jak emeryt - do 3tys obr. . A wszystko to na 99% sprawka zatkanego smoka - rezultat = brak oleju, panewki baj baj, opiłki, a na koncu pewnie i turbo by bylo, jakby tlok bokiem nie wyszedl wczesniej. No a NOWEJ K03s chyba troche szkoda :/

                          Tak czy siak - remont w nast. tygodniu, nie ma na co czekac :/
                          NO wszystko pięknie ladnie ale panewek nie ma w głowicy :diabelski_usmiech
                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                          Komentarz

                          • wojteko
                            Ambiente
                            • 2012
                            • 128

                            #14
                            Ale co mi po wymianie samych panewek jak pewnie opiłki poszły wyżej?

                            Szlif niemal konieczny! No ale dopóki nie zdejmie sie miski, nie bede wiedział.

                            Jak robić - to porządnie a nie czekać jak po 10 tys znowu sie panewki odezwa :/
                            O1 z 1.8T AGU na K03-052 = 242KM i 333Nm

                            Komentarz

                            • rOBERTO795
                              RS
                              • 2009
                              • 3465
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez wojteko
                              Ale co mi po wymianie samych panewek jak pewnie opiłki poszły wyżej?

                              Szlif niemal konieczny! No ale dopóki nie zdejmie sie miski, nie bede wiedział.

                              Jak robić - to porządnie a nie czekać jak po 10 tys znowu sie panewki odezwa :/
                              Większość raczej bedzie w misce :P. Mozna np zrobić np jakieś 500km na mineralnym oleju i potem dopiero wlac własciwy aby wypłukac silnik.

                              Porządnie to zakuj silnik :P
                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                              Komentarz

                              • wojteko
                                Ambiente
                                • 2012
                                • 128

                                #16
                                rOBERTO795, ZWRACAM HONOR ,

                                dzisiaj pare godzin i po krzyku! Okazało się ze do wymiany tylko panewki korbowodowe i pompa olejowa. Do tego przeczyszczony smok i miska a do niej MOTUL 5W40 i filtry KNECHT.
                                Pare stówek mniej w kieszeni to fakt, ale jak reka odjal !!!
                                O1 z 1.8T AGU na K03-052 = 242KM i 333Nm

                                Komentarz

                                • rOBERTO795
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 3465
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez wojteko
                                  rOBERTO795, ZWRACAM HONOR ,

                                  dzisiaj pare godzin i po krzyku! Okazało się ze do wymiany tylko panewki korbowodowe i pompa olejowa. Do tego przeczyszczony smok i miska a do niej MOTUL 5W40 i filtry KNECHT.
                                  Pare stówek mniej w kieszeni to fakt, ale jak reka odjal !!!
                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                  Komentarz

                                  Pracuję...