[Inne] Luz amortyzatora

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Baster
    Drive
    • 2010
    • 92

    [Inne] Luz amortyzatora

    Maicroft, nie, to jest kolor z palety Subaru. Szczerze powiedziawszy zapomniałem o moim VirtualT z tego podpisu uśmiałem sie gdy tylko sie zalogowałem i go zobaczyłem

    ruwado, Rafal_92, spokojnie chłopcy
    ziutsane, dziekuje

    i następna ciekawostka Morel Tempo 6 odszedł na emeryturę po 4 latach mocnego grania a ich miejsce zastępuje hmm no właśnie co to?

    Obecnie auto ;
    Touareg 7P
    http://forum.golf6.pl/vw-inne-profil...ter-t2063.html
    Golf VI Rline
    http://forum.golf6.pl/vw-mk6-profil/...ter-t1060.html
    No i nadal Octavia
    Baster
  • progressowy
    Rider
    • 2008
    • 453

    #2
    [Inne] Luz amortyzatora

    Witajcie.
    Dziś podniosłem na lewarku (koła wisiały swobodnie) moje drugie auto passat b4 i ku zdziwieniu po prawej stronie ta część ma ogromny luz: http://www.youtube.com/watch?v=TLjesgqftAY , po prawej stronie nie ma luzu.
    Uszkodzenie którego elemntu powoduje taki luz?
    Jak to ugryzć?
    Czy istnieje inny sposób demontażu od tego: http://www.youtube.com/watch?v=D6YVCFZLDQc
    tak aby nie trzeba było ustawiać kątów?
    Już odebrane A3 TFSI limuzyna

    Komentarz

    • wesol
      Rider
      • 2008
      • 689

      #3
      ten luz tak ma byc. Amorki nie sa na sztywno skrecona z kielichami. Jest wszystko okej, nic nie ruszaj. Nie tka sie sprawdza luz na mocowaniu gornym.
      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

      Komentarz

      • Robert82
        Classic
        • 2012
        • 7

        #4
        Ewidentnie uszkodzona jest poduszka amortyzatora, na pewno nie powinien być tam taki luz, a na pewno już ręką nie ścisnąłbyś poduszki dolnej. Może mógłbyś w zakresie kilku milimetrów poruszać całą kolumną. Jest to skręcone poduszkami gumowymi od góry i dołu z kielichem. Wymiana dość prosta, przy odrobinie wprawy temat do ogarnięcia w mniej niż 30minut.
        Octa 2.0 8v kombi

        Komentarz

        • progressowy
          Rider
          • 2008
          • 453

          #5
          Jedna strona jest sztywna bez luzu,a druga na filmiku ma wielki luz. Zatem na pewno tak nie może być.
          Jak to ogarnąć kolego w 30min?
          Już odebrane A3 TFSI limuzyna

          Komentarz

          • stepek
            Classic
            • 2007
            • 22

            #6
            Na bank tak być nie powinno (tym bardziej, że amortyzator służy do tłumienia drgań). Tylko nie wiem czy nie powinno się tego zmieniać kompletami (amorki zmienia się w komplecie). Ale jak to zrobić w 30 min chętnie się dowiem.
            OI, AHF

            Komentarz

            • wesol
              Rider
              • 2008
              • 689

              #7
              co wy gadacie. W akzdym aucie to jest. NAwet nowym taki luz jest. Ma nie byc luzu na boki ale nie gora dól. Wiem to bo pracujac w dwóch serwisach to zaobserowwalem. Zreszta ten sam motyw pojawial sie nie tylko na tym forum ale i na forach oplowskich. Niektorzy nawet wymyslali z ektos musial to zle zlozyc ze ten kieliszek powinien byc odwrotnie itp wydumki slyszalem.

              Moge zapodac jak to wyglada umnie w golfie a zawieszenie mam na piatke z plusem.
              G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

              Komentarz

              • robekcool
                RS
                • 2009
                • 2041
                • Octavia II (1Z3)
                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Po montażu nowego zestawu poduszka, łożysko jest ok. 2-3 mm luzu. Nigdy nie sprawdzałem ile dokładnie. Sprawdź czy masz luz podnosząc powoli auto i szarpiąc prostopadle do osi amortyzatora. Luz wystąpi lub nie w jednym położeniu.
                Odnośnie filmu nr1 , moim zdaniem luz jest prawidłowy.
                www.k-mot.pl
                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                Autoholowanie.
                Robert Kulma

                Komentarz

                • tomus7
                  RS
                  • 2010
                  • 1896
                  • Peugeot

                  #9
                  Moim zdanie nie
                  ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                  http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                  a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                  http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                  Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                  Komentarz

                  • progressowy
                    Rider
                    • 2008
                    • 453

                    #10
                    W lewym kole jest minmalny luz ok.2mm,a w prawym jest ogromny tak jak na filmiku.
                    Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                    Komentarz

                    • robekcool
                      RS
                      • 2009
                      • 2041
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Zestaw łozysko- poduszka kosztuje ok.40 np.febi . Wymień i po sprawie. Z prawej strony musisz odkręcić również przegub, resztę widać.
                      www.k-mot.pl
                      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                      Autoholowanie.
                      Robert Kulma

                      Komentarz

                      • Robert82
                        Classic
                        • 2012
                        • 7

                        #12
                        Na stojacym na kołach aucie zakładasz ściągacze do sprężyn, skręcasz trochę, podnosisz auto, odkręcasz kolumne od zwrotnicy(2 śruby), i z góry jedną nakrętkę-przy kielichu. Masz kolumnę na wierzchu- skręcasz ściągacze(tak aby sprężyna nie wystrzeliła odkręcająć poduszkę), odkręcasz poduszkę górną amortyzatora wraz z łożyskiem, zakładasz nową i skręcasz spowrotem. Rozkręcasz ściągacze do sprężyn i zakładasz kolumne na auto. Mój rekord 17minut z przygotowanymi narzędziami, robiłem sam.

                        Edit- jak dobrze pamiętam jest tam tulejka dystansowa na poduszce- radzę nie zapomnieć o niej
                        Octa 2.0 8v kombi

                        Komentarz

                        • robekcool
                          RS
                          • 2009
                          • 2041
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Amoryzator do zwrotnicy mocuje jedna śruba. Tulejki w standardowym zawieszeniu brak.
                          www.k-mot.pl
                          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                          Autoholowanie.
                          Robert Kulma

                          Komentarz

                          • Robert82
                            Classic
                            • 2012
                            • 7

                            #14
                            Być może, pisałem z głowy. Ostatni raz robiłem to 2 lata temu.
                            Octa 2.0 8v kombi

                            Komentarz

                            • marekzu
                              L&K
                              • 2007
                              • 1412
                              • Superb II combi (3V5)

                              #15
                              Zamieszczone przez robekcool
                              Amoryzator do zwrotnicy mocuje jedna śruba. Tulejki w standardowym zawieszeniu brak.
                              mowa o passacie a tam sa 2 sruby do zwrotnicy

                              [ Dodano: Pon 14 Sty, 13 21:17 ]
                              Zamieszczone przez Robert82
                              Na stojacym na kołach aucie zakładasz ściągacze do sprężyn, skręcasz trochę, podnosisz auto, odkręcasz kolumne od zwrotnicy(2 śruby), i z góry jedną nakrętkę-przy kielichu. Masz kolumnę na wierzchu- skręcasz ściągacze(tak aby sprężyna nie wystrzeliła odkręcająć poduszkę), odkręcasz poduszkę górną amortyzatora wraz z łożyskiem, zakładasz nową i skręcasz spowrotem. Rozkręcasz ściągacze do sprężyn i zakładasz kolumne na auto. Mój rekord 17minut z przygotowanymi narzędziami, robiłem sam.

                              Edit- jak dobrze pamiętam jest tam tulejka dystansowa na poduszce- radzę nie zapomnieć o niej
                              zycze powodzenia jak auto nie robione nigdy - u mnie amor poszedl na zlom - nakretka scaliła sie z gwintem

                              Komentarz

                              • robekcool
                                RS
                                • 2009
                                • 2041
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez marekzu
                                Zamieszczone przez robekcool
                                Amoryzator do zwrotnicy mocuje jedna śruba. Tulejki w standardowym zawieszeniu brak.
                                mowa o passacie a tam sa 2 sruby do zwrotnicy
                                teraz doczytałem , fakt ops:
                                www.k-mot.pl
                                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                Autoholowanie.
                                Robert Kulma

                                Komentarz

                                • progressowy
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 453

                                  #17
                                  Dziękuję za podpowiedzi.
                                  Na 100% takiego luzu nie powinno byc. Tym bardziej gdy najezdzam np na inny rodzaj asfaltu tym kołem to czuje opór na kierownicy auto ściąga wtedy. Najeżdzając drugim kołem w ktorym nie ma tego luzu auto zachowuje tor jazdy.
                                  Umówiłem sie z mechanikiem bo do wymiany jest też łożysko koła oraz poduszka hydrauliczna silnika.
                                  Pozdr.
                                  Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                                  Komentarz

                                  • wesol
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 689

                                    #18
                                    luz gora dól ma byc luzu na boki jak sie zlapie za kolo ma nie byc. Robilem tego w seriwsie setkami. Nie piszcie mi takich rzeczy.
                                    G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                    Komentarz

                                    • progressowy
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 453

                                      #19
                                      Zamieszczone przez wesol
                                      luz gora dól ma byc luzu na boki jak sie zlapie za kolo ma nie byc. Robilem tego w seriwsie setkami. Nie piszcie mi takich rzeczy.
                                      U mnie te mocowanie i cały mcperson ma ogromny luz góra dół i na boki. Wiać to dokładnie po podniesieniu auta ,rusza sie cała sprezyna,wraz z amorem ,macpersonem ewidentnie widac na tym górnym mocowaniu,gdzie znajduje sie poducha z łożyskiem. Z drugiej strony nie ma luzu.
                                      Jedni mówia tak,inni inaczej....hmm rozbierzemy i sie przekonamy. A sprawozdanie zamieszcze.
                                      Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                                      Komentarz

                                      • wesol
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 689

                                        #20
                                        ma byc luz gora dól bo to normalne zamontowanie tego elementu. Ma nie byc luzu na boki ale oczewisci enie jak auto podniesziesz do gory bo to by bylo idiotyczne. Auto ma stac przynajmniej czesciowo na kolach a ty szarpiesz za amorek lub kolo.

                                        Zawieszenei sprawdzane ale nikt nie sprawdzi Ci mocowania gornego amorkow. sprawdza sie drazek, koncowki drazka kierowniczego, sworzeń wahacza i łaczniki stailizatora.
                                        G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                        Komentarz

                                        • progressowy
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 453

                                          #21
                                          Problem rozwiązany.
                                          Mechanik mówił ,że te stare passaty i golfy taki luz mają.
                                          Ja się uparłem i pokazałem,ze na drugim kole tego nie ma. Wyjął poduszkę,założył nowa z łożyskiem i luz o dziwo znikł. Poprawił też kąty i zbieżność -autko prowadzi się płynnie.
                                          Dla 100% pewności skodę też podniosłem na lewarku i luzu nie ma.
                                          Dla ciekawych podaję cenę którą zapłaciłem: cześci i robocizna 440zł. Wymiana poduszki wraz z łożyskiem amortyzatora,łożysko w tylnym kole,poduszka hydrauliczna przednia i tylna zawieszenia silnika-skrzyni biegów,pospawanie wydechu. Części kazałem użyć sprawdzonych,lepszych marek.
                                          Powedzcie mi czy moj passat b4 z 1994r 90KM kod silnika 1Z ma zwykłe sprzegło,czy juz dwumasówkę?
                                          Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                                          Komentarz

                                          • marekzu
                                            L&K
                                            • 2007
                                            • 1412
                                            • Superb II combi (3V5)

                                            #22
                                            Masz tam zwykle sprzeglo

                                            Komentarz

                                            • progressowy
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 453

                                              #23
                                              Zamieszczone przez marekzu
                                              Masz tam zwykle sprzeglo
                                              Uff to dobrze.
                                              Już odebrane A3 TFSI limuzyna

                                              Komentarz

                                              • wesol
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 689

                                                #24
                                                jednomasówke ma.
                                                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                                Komentarz

                                                • tomus7
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 1896
                                                  • Peugeot

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez wesol
                                                  co wy gadacie. W akzdym aucie to jest. NAwet nowym taki luz jest. Ma nie byc luzu na boki ale nie gora dól. Wiem to bo pracujac w dwóch serwisach to zaobserowwalem. Zreszta ten sam motyw pojawial sie nie tylko na tym forum ale i na forach oplowskich. Niektorzy nawet wymyslali z ektos musial to zle zlozyc ze ten kieliszek powinien byc odwrotnie itp wydumki slyszalem.

                                                  Moge zapodac jak to wyglada umnie w golfie a zawieszenie mam na piatke z plusem.
                                                  [ Dodano: Pon 21 Sty, 13 20:20 ]
                                                  Zamieszczone przez progressowy
                                                  Problem rozwiązany.
                                                  Mechanik mówił ,że te stare passaty i golfy taki luz mają.
                                                  Ja się uparłem i pokazałem,ze na drugim kole tego nie ma. Wyjął poduszkę,założył nowa z łożyskiem i luz o dziwo znikł. Poprawił też kąty i zbieżność -autko prowadzi się płynnie.
                                                  Dla 100% pewności skodę też podniosłem na lewarku i luzu nie ma.
                                                  Dla ciekawych podaję cenę którą zapłaciłem: cześci i robocizna 440zł. Wymiana poduszki wraz z łożyskiem amortyzatora,łożysko w tylnym kole,poduszka hydrauliczna przednia i tylna zawieszenia silnika-skrzyni biegów,pospawanie wydechu. Części kazałem użyć sprawdzonych,lepszych marek.
                                                  Powedzcie mi czy moj passat b4 z 1994r 90KM kod silnika 1Z ma zwykłe sprzegło,czy juz dwumasówkę?
                                                  i komu yu wierzyć
                                                  ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                                  http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                                  a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                                  http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                                  Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...