Problem z obrotami w zakresie 1400 - 1600 obrotów. 1.6 BFQ
Witam kolegów. Otóż mam problem z obrotami, falują najczęściej przy rozgrzanym silniku i na biegu jałowym po do daniu gazu na 2000-3000 obrotów, podczas zchodzenia zatrzymują się ok 1500 obrótów i wtedy silnik faluje. Na komputerze nie wyskakują żadne błędy. Do tej pory została wyczyszczona już przepustnica i zaadoptowana oraz przepływomierz, podmieniłem sondę lambda, czujnik położenia wału, wymieniłem czujnik temperatury i nie ma żadnych efektów. Może wy macie pomysl co to jeszcze może być??? Moja octavia nie posiada gazu i ma dopiero 50 tyś przebiegu. Proszę o pomoc.
Może pedał gazu się zacina. Dlatego nie generuje żadnych błędów.
Spróbuj może pociągnąć do góry pedał gazu w momencie jak się zawiesza obroty, a najlepiej podmienić od kogoś.
Da się to sprawdzić Vagiem tylko nie pamiętam w którym bloku wyświetla że silnik pracuje na biegu jałowym. Po południu postaram się sprawdzić i Ci napiszę.
W grupie 054 na pozycji 2 jest wyświetlany stan pracy silnika czyli na biegu jałowym powinien wyświetlać komunikat "Idle".
Dodatkowo w grupie 001 na pozycji 4 jest wyświetlany szereg zer i jedynek na biegu jałowym czwarta powinna być 1 czyli xxx1xxxx (oczywiście x to 1 lub 0).
próbowałem podciągnąć pedał do góry jak obroty falują, ale wystarczy że przycisne pedał gazu tak odrobine gdzieś na oko ok 5mm że nawet wskazówka obrotomieża sie nie ruszy to obroty wracają do normy. Jutro po pracy jadę na vaga to może coś już więcej będę wiedzial.
Dziś byłem na kompie u innego znajomego i wyskoczyły nasepujące błędy, może coś poradzicie??? po ich wykasowaniu jakby wszystko ok ale jeszcze jutro pojeżdze i potem znowu podłącze po kompa i zobaczymy.
P00551 obwód czujnika ciśnienie układu wspomagania. sygnał poza zekresem\wydajność
P0321 obwód wejściowy prędkości silnika rozdzielacza/ zapłonu sygnal poza zasięgiem\ wydajnośc
01314 wyłączenie jednostki kontrolnej silnika
01039 czujnik temperatury
czarny84,
Ja miałem w 1.6 AKL podobny przypadek. Winnym okazał się czujnik na pompie wspomagania układu kierowniczego. Żeby sprawdzić czy to jego wina wystarczyło wyciągnąć wtyczkę z czujnika i uruchomić silnik. Oczywiście kupiłem nowy w ASO (odradzam zamienniki). Tak jak Ty czyściłem przepustnicę adoptowałem, czyściłem przepływomierz nawet kupiłem nową przepustnicę.
Pzdr
Komentarz