Problem z obrotami w zakresie 1400 - 1600 obrotów. 1.6 BFQ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • karluum
    Classic
    • 2013
    • 4

    Problem z obrotami w zakresie 1400 - 1600 obrotów. 1.6 BFQ

    baca10, 75 zł plus dostawa.
    2.0-16v Michał, ok, mnie się podoba.
  • czarny84
    Classic
    • 2011
    • 7

    #2
    Problem z obrotami w zakresie 1400 - 1600 obrotów. 1.6 BFQ

    Witam kolegów. Otóż mam problem z obrotami, falują najczęściej przy rozgrzanym silniku i na biegu jałowym po do daniu gazu na 2000-3000 obrotów, podczas zchodzenia zatrzymują się ok 1500 obrótów i wtedy silnik faluje. Na komputerze nie wyskakują żadne błędy. Do tej pory została wyczyszczona już przepustnica i zaadoptowana oraz przepływomierz, podmieniłem sondę lambda, czujnik położenia wału, wymieniłem czujnik temperatury i nie ma żadnych efektów. Może wy macie pomysl co to jeszcze może być??? Moja octavia nie posiada gazu i ma dopiero 50 tyś przebiegu. Proszę o pomoc.

    Komentarz

    • mroko
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 659
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Ale jak obroty się zawieszą to po pewnym czasie schodzą do właściwych czy już tak pozostają :?:

      Jak często to się dzieje?
      Nie ma nawet żadnych sporadycznych błędów?
      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

      Komentarz

      • czarny84
        Classic
        • 2011
        • 7

        #4
        wracają do normy gdy dodam znowu trochę gazu, albo jak wyłączę silnik.

        Komentarz

        • mroko
          Rider
          S_OCP Member
          • 2006
          • 659
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Może pedał gazu się zacina. Dlatego nie generuje żadnych błędów.
          Spróbuj może pociągnąć do góry pedał gazu w momencie jak się zawiesza obroty, a najlepiej podmienić od kogoś.

          Da się to sprawdzić Vagiem tylko nie pamiętam w którym bloku wyświetla że silnik pracuje na biegu jałowym. Po południu postaram się sprawdzić i Ci napiszę.

          W grupie 054 na pozycji 2 jest wyświetlany stan pracy silnika czyli na biegu jałowym powinien wyświetlać komunikat "Idle".
          Dodatkowo w grupie 001 na pozycji 4 jest wyświetlany szereg zer i jedynek na biegu jałowym czwarta powinna być 1 czyli xxx1xxxx (oczywiście x to 1 lub 0).
          Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

          Komentarz

          • czarny84
            Classic
            • 2011
            • 7

            #6
            próbowałem podciągnąć pedał do góry jak obroty falują, ale wystarczy że przycisne pedał gazu tak odrobine gdzieś na oko ok 5mm że nawet wskazówka obrotomieża sie nie ruszy to obroty wracają do normy. Jutro po pracy jadę na vaga to może coś już więcej będę wiedzial.

            Komentarz

            • artur135
              Drive
              • 2011
              • 56

              #7
              miałem podobne objawy w swojej O2 tour. wymiana wtryskiwacza lpg oraz nowa mapa do lpg.

              Komentarz

              • mroko
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 659
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                artur135, zauważ że kolega w pierwszym poście napisał że nie posiada gazu.
                Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                Komentarz

                • czarny84
                  Classic
                  • 2011
                  • 7

                  #9
                  Dziś byłem na kompie u innego znajomego i wyskoczyły nasepujące błędy, może coś poradzicie??? po ich wykasowaniu jakby wszystko ok ale jeszcze jutro pojeżdze i potem znowu podłącze po kompa i zobaczymy.

                  P00551 obwód czujnika ciśnienie układu wspomagania. sygnał poza zekresem\wydajność
                  P0321 obwód wejściowy prędkości silnika rozdzielacza/ zapłonu sygnal poza zasięgiem\ wydajnośc
                  01314 wyłączenie jednostki kontrolnej silnika
                  01039 czujnik temperatury

                  Komentarz

                  • artur135
                    Drive
                    • 2011
                    • 56

                    #10
                    mroko, masz rację, nie przeczytałem do końca

                    Komentarz

                    • Ths
                      Rider
                      • 2007
                      • 317

                      #11
                      czarny84,
                      Ja miałem w 1.6 AKL podobny przypadek. Winnym okazał się czujnik na pompie wspomagania układu kierowniczego. Żeby sprawdzić czy to jego wina wystarczyło wyciągnąć wtyczkę z czujnika i uruchomić silnik. Oczywiście kupiłem nowy w ASO (odradzam zamienniki). Tak jak Ty czyściłem przepustnicę adoptowałem, czyściłem przepływomierz nawet kupiłem nową przepustnicę.
                      Pzdr

                      Komentarz

                      Pracuję...