[O1] Podczas jazdy nagłe wysokie obroty.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bogus5marcin
    Classic
    • 2014
    • 1

    [O1] Podczas jazdy nagłe wysokie obroty.

    wszystko rozpi....lą - oprócz swoich stołków
  • stanek245
    Classic
    • 2013
    • 3

    #2
    [O1] Podczas jazdy nagłe wysokie obroty.

    Witam. Posiadam octavie 1 silnik 1.9 tdi 90km 2002 rok. Dzisiaj podczas jazdy chyba na 3 biegu nagle obroty same zaczęły rosnąć aż do max. Na szczęście udało mi się ją zgasić kluczykiem.
    Po zajżeniu pod maskę olej na całym przodzie silnika i co mnie zdziwiło wyrwane z bloku trzymanie filtra i chłodnicy oleju na szczęście poniżej śrub mocujących.
    Czytałem troche o tzw chorobie wściekłych diesli czy jakoś tak. Ale żeby aż wyrwało to trzymanie. Jak myślicie czeka mnie wymiana silnika ewentualne duże koszty.

    Przed tym zdarzeniem miałem takie objawy na 4 i 5 biegu powyzej 3 tys obrotów tak jakby odcinało turbo. Po zgaszenoiu silnika i odpaleniu znowu działało ale tylko do tych 3 tys obrotów na 4 i 5 biegu.
    Biegi poniżej wszystko ok.
    Pytanie czy to moze miec wpływ na ta awarie. Miałem sie tym zająć po zimie.
    Jutro prawdopodobnie trafie z autkiem do lekarza.
    Ale, aż boje sie mysleć ze silnik może być do wymiany bądź ogromne koszty.
    Miał ktoś coś takiego, czy to ta tzw choroba wsciekłych diesli.

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Tego objawu nie gasi się kluczykiem. Moim zdaniem korbowód urwany, czyli drugi silnik.
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • stanek245
        Classic
        • 2013
        • 3

        #4
        podczas jazdy wysokie obroty

        W miedzy czasie hamowałem i prawdopodobnie probowałem zmienic biegi ale nie pamietach do słownie ułamki sekund

        Komentarz

        • wojtek1982
          Ambiente
          • 2009
          • 108

          #5
          Cześć

          Miałem podobny defekt parę lat temu. Podczas przyśpieszania, silnik nagle wszedł na bardzo wysokie obroty i nie mogłem go zdusić. Po paru sekundach sam zgasł i skończyło się na remoncie. Potem doczytałem, że mogłem spróbować wrzucić wyższy bieg i hamować żeby go zdusić, ale mądry Polak po szkodzie. Nie chcę być złym prorokiem, ale szykuj się na wydatek, u mnie był to remont jednostki bo nie chciałem kupować używki, która w ogólnym rozrachunku jest rozwiązaniem tańszym o 1000 PLN.

          Komentarz

          • stanek245
            Classic
            • 2013
            • 3

            #6
            U mnie zgasl szybko po przekreceniu kluczyka i hamowaniu tak mi sie wydaje dziwi mnie ze urwalo cale to trzymanie filtra cala ta nazwe to lape az bagnet do gory wystrzelil byl wyciagniety jak zajrzalem pod maske

            Komentarz

            • robekcool
              RS
              • 2009
              • 2041
              • Octavia II (1Z3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Zasadnicze pytanie- możesz obracać wałem korbowym ? Jeśli tak, to czy obraca sie swobodnie czy go blokuje ewentualnie czy występują ,,inne,, dźwięki ?
              Podstawę filtra może wypchnąć korbowód :!:
              www.k-mot.pl
              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
              Autoholowanie.
              Robert Kulma

              Komentarz

              Pracuję...