Kontrolka oleju miga !!!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lukas25w
    Rider
    • 2012
    • 653

    #26
    Zamieszczone przez Maro2225
    Mój 12-ty rok na Mobil 5W50. Dedykowany był przez producenta. Ma doskonałe właściwości
    zarówno na lato jak i na zimę.
    A u mnie od 13 lat i tak samo jak u cb zero problemów

    Komentarz

    • scribler
      Classic
      • 2013
      • 2

      #27
      Witam, u mnie lampka kontrolna miga również, a przyczyna jest taka że mam miskę olejową bez czujnika poprzedni właściciel kupił taką

      Komentarz

      • t00m3q
        Rider
        • 2012
        • 603

        #28
        Ja aczkolwiek nie TDI ale ten sam problem miałem, i też że pompa oleju mechanik bo wlozyl miernik i iles tam atmosfer bylo a powinno byc mniej, ale meczylo go to i wymienil czujnik za 30 zł

        dla porownania pompa w ASO 700zł
        allegro (chinszczyzna) 110zł

        pozdrawiam

        P.S. problem zniknął

        www.wantrejce.pl domowe obiady z dowozem do firmy, szkoły i domu
        GrAnAtOwA bOmBa
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...078608#1078608

        Komentarz

        • robreg
          L&K
          • 2010
          • 1195
          • Octavia I (1U2)
          • AXP 1.4 MPI 75 KM

          #29
          Zamieszczone przez t00m3q
          Ja aczkolwiek nie TDI ale ten sam problem miałem, i też że pompa oleju mechanik bo wlozyl miernik i iles tam atmosfer bylo a powinno byc mniej, ale meczylo go to i wymienil czujnik za 30 zł(...)
          Kolega ma problem z rozróżnianiem kolorów! Nie widzisz różnicy pomiędzy kontrolką koloru żółtego od koloru czerwonego? Nie widać różnicy w opisach "układ kontroli ciśnienia oleju" i "układ kontroli poziomu oleju"?
          Pozdrawiam, Robreg.
          ----
          furmanka.blogspot.com fan ;-)

          Komentarz

          • t00m3q
            Rider
            • 2012
            • 603

            #30
            robreg, no ja mialem z czerwona
            nie doczytałem tematu przepraszam

            www.wantrejce.pl domowe obiady z dowozem do firmy, szkoły i domu
            GrAnAtOwA bOmBa
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...078608#1078608

            Komentarz

            • robreg
              L&K
              • 2010
              • 1195
              • Octavia I (1U2)
              • AXP 1.4 MPI 75 KM

              #31
              Zamieszczone przez t00m3q
              robreg, no ja mialem z czerwona
              nie doczytałem tematu przepraszam
              Jak ktos ma pojecie o robocie, od razu sie domysli, ze akurat Ty opisales swoje przygody z kontrolka i czujnikiem cisnienia oleju. Ale jak ktos jest zielony i na gwaltu rety szuka pomocy w problemie opisanym na poczatku, pomimo tego, ze pare postow wyzej padl znakomity cytat z instrukcji obslugi pojazdu, po Twoim pierwszym poscie dojdzie do wniosku, ze pompe oleju takze moze miec uszkodzona. A takie podejrzenia (podobnie jak uwagi na temat tego, jakiego rodzaju olej mieszka w silniku) w przedmiotowym temacie sa zupelnie nie na miejscu - galopujaca dezinformacja.
              Pozdrawiam, Robreg.
              ----
              furmanka.blogspot.com fan ;-)

              Komentarz

              • t00m3q
                Rider
                • 2012
                • 603

                #32
                Człowieku przecież napisałem, że tylko czujnik był zepsuty a podejrzenia były na pompe i żeby zacząć od tego czujnika dbra niewazne zaraz jakas kłotnia dziwna wybuchnie nie na temat..

                www.wantrejce.pl domowe obiady z dowozem do firmy, szkoły i domu
                GrAnAtOwA bOmBa
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...078608#1078608

                Komentarz

                • Strumyk
                  Drive
                  • 2010
                  • 81

                  #33
                  Witam odświeżam temat gdyż mam problem też z kontrolką oleju a mianowicie:
                  według licznika zaczęło migać odliczanie kilometrów do serwisu gdy skazało już tylko napis serwis zaświeciła się kontrolka żółta oleju na stałe wraz z sygnałem dźwiękowym . Może to zbieg okoliczności serwisu z tym zaświeceniem się żółtej kontrolki oleju .

                  podpowiedzcie co to może być za przyczyna
                  Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham wypić.

                  Komentarz

                  • robreg
                    L&K
                    • 2010
                    • 1195
                    • Octavia I (1U2)
                    • AXP 1.4 MPI 75 KM

                    #34
                    Jest szansa, że żółta kontrolka oleju odpowiada u Ciebie za sygnalizację niskiego poziomu oleju silnikowego.

                    Czerwona kontrolka oleju to standardowo, niskie ciśnienie oleju w układzie smarowania silnika.
                    Pozdrawiam, Robreg.
                    ----
                    furmanka.blogspot.com fan ;-)

                    Komentarz

                    • Strumyk
                      Drive
                      • 2010
                      • 81

                      #35
                      roberg po powrocie do domu sprawdzę poziom oleju ale nigdy nie miałem żadnego wycieku a już nie mówiąc o braniu oleju , posiadam ją od 3 lat i zawsze od wymiany do wymiany stan był ten sam
                      Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham wypić.

                      Komentarz

                      • robreg
                        L&K
                        • 2010
                        • 1195
                        • Octavia I (1U2)
                        • AXP 1.4 MPI 75 KM

                        #36
                        Zawsze musi być ten pierwszy raz Piszę o tym, że jest szansa, bo w Polo 9N AD 2003 mam podobnie jak Ty, oliwiarkę dwukolorową. W O2 Mint natomiast, na zestawie wskaźników miałem już dwie kontrolki, czerwoną oliwiarkę i żółtą oliwiarkę z falkami pod spodem (z tej drugiej dało się domyślić, że poziom wód gruntowych w misce olejowej zbliżył się niebezpiecznie do dna)

                        Może być też tak, że czujnik się uszkodził - jest także na to szansa.
                        Pozdrawiam, Robreg.
                        ----
                        furmanka.blogspot.com fan ;-)

                        Komentarz

                        • Strumyk
                          Drive
                          • 2010
                          • 81

                          #37
                          roberg a więc sprawdziłem poziom oleju na bagnecie faktycznie jest minimum nie wiem czy to dobrze czy źle ! pewnie lepiej jest kupić 1 litr oleju niż pompę olejową ale jest mi przykro że zaczęła zasysać olej :evil: nie spodziewałem się po niej tego :x wiem jaki ma przebieg i dlatego po części ją rozumiem
                          Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham wypić.

                          Komentarz

                          • robreg
                            L&K
                            • 2010
                            • 1195
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXP 1.4 MPI 75 KM

                            #38
                            Zamieszczone przez Strumyk
                            roberg a więc sprawdziłem poziom oleju na bagnecie faktycznie jest minimum nie wiem czy to dobrze czy źle ! pewnie lepiej jest kupić 1 litr oleju niż pompę olejową ale jest mi przykro że zaczęła zasysać olej :evil: nie spodziewałem się po niej tego :x wiem jaki ma przebieg i dlatego po części ją rozumiem
                            Strumyk, ja tam jestem wdzieczny mojej pompie oleju, ze go zasysa I oby robila to jak najdluzej samochod nie powiedzial nic zlego na temat Twojej pompy oleju wiec taz nie mialbym do niej pretensji

                            Sprawdzilbym, czy nie pojawil sie jakis wyciek - w tym celu koniecznie trzeba zdjac oslone silnika spod samochodu - moze brakujacy litr oleju juz tam jest. Moze autko popuscilo olej uszczelka glowicy, moze uszczelniaczami zaworow, moze....

                            Na razie zauwazyles, ze olej osiagnal minimum - to poczatek diagnostyki schorzenia a nie czas zakupu czesci. Olej, to napewno musisz kupic, a potem poopowiadac co zaobserwowales podczas wizji lokalnej
                            Pozdrawiam, Robreg.
                            ----
                            furmanka.blogspot.com fan ;-)

                            Komentarz

                            • patryk891
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 104
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #39
                              miałem ten sam problem przyczyna była wtyczka od czujnika poprawiłem i jest ok ale u ciebie to jest szansa że olej jest za gęsty wymień olej na 5W30 lub 5W40 marki nie bede ci polecał bo każdy tu ma inny pogląd co do opini olejów oraz sprawdź wtyczkę w misce może się poluzowała :wink:
                              148 KM & 303 NM by MASTER'S TUNING

                              Komentarz

                              • Strumyk
                                Drive
                                • 2010
                                • 81

                                #40
                                zacznę od dolania kilku setek oleju , nie omieszkam przeprowadzić wizji lokalnej całego serducha , ale maszyna zawsze stoi w tym samym miejscu na działce na kostce i nie zauważyłem żadnych wycieków możne coś od góry się przy pociła
                                Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham wypić.

                                Komentarz

                                • robreg
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1195
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                  #41
                                  Strumyk, popraw mnie jesli sie myle - pod silnikiem masz plyte, tak?

                                  [ Dodano: Sro 13 Lis, 13 07:39 ]
                                  Plyte to znaczy plastikowa oslone silnika. Oryginalna? Czy moze ja dopiero w O2 wprowadzili?

                                  [ Dodano: Sro 13 Lis, 13 07:41 ]
                                  A od minimum do maximum chyba liter caly wchodzi - zauwazylem ze w paru samochodach to prawidlo sie sprawdzilo, ale sie nie upieram.
                                  Pozdrawiam, Robreg.
                                  ----
                                  furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                  Komentarz

                                  • Strumyk
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 81

                                    #42
                                    Strumyk, popraw mnie jesli sie myle - pod silnikiem masz plyte, tak?
                                    tak jest osłona plastikowa
                                    Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham wypić.

                                    Komentarz

                                    • robreg
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1195
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                      #43
                                      No to juz mozesz miec tam tyle skarbow, ze ho ho - szczegolnie jak to jest oryginalny element a nie zamiennik. Byc moze w O1 jest ona prosta, w O2 jest takim labiryntem od strony motoru, ze sporo rzeczy pomiesci I bez zdjecia nie odda (wiem, ze w O1 moze byc inaczej, ale fakt jest faktem - najpierw plyte zdjac potem pacjenta obejrzec, a potem ewentualnie zaczac sie martwic)
                                      Pozdrawiam, Robreg.
                                      ----
                                      furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                      Komentarz

                                      • Strumyk
                                        Drive
                                        • 2010
                                        • 81

                                        #44
                                        auta jeszcze nie sprawdzałem co do wycieków ale również nie dolewałem oleju i nie ruszałem jej z miejsca ale zasięgnąłem języka u pana sklepowego powiedział mi ze skoro nie brała a jesteś już do wymiany oleju to nie dolewaj a jedynie wymień całkowicie olej . Ponieważ olej zużyty traci na gęstości i przy tej sytuacji że mam czujnik pomiaru oleju to taka sytuacja może mieć miejsce
                                        Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham wypić.

                                        Komentarz

                                        • robreg
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1195
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                          #45
                                          Zamieszczone przez Strumyk
                                          auta jeszcze nie sprawdzałem co do wycieków ale również nie dolewałem oleju i nie ruszałem jej z miejsca ale zasięgnąłem języka u pana sklepowego
                                          Będzie dobrze ;-)

                                          Zamieszczone przez Strumyk
                                          powiedział mi ze skoro nie brała a jesteś już do wymiany oleju to nie dolewaj a jedynie wymień całkowicie olej.
                                          To ma sens, niezależnie od okoliczności, czy brała, czy dawała, czy cokolwiek – jeśli masz na tapecie przegląd olejowy, nie ma sensu przed nim dolewać oleju, można go bez problemów w razie potrzeby przyspieszyć i uzupełnić olej do właściwego poziomu podczas jego wymiany.

                                          Zamieszczone przez Strumyk
                                          Ponieważ olej zużyty traci na gęstości i przy tej sytuacji że mam czujnik pomiaru oleju to taka sytuacja może mieć miejsce :
                                          Podejrzewałem, że sprzedawca nie zawiedzie publiczności : :-D O ile uwaga o wymianie oleju jest jak najbardziej sensowna, to po kropce od razu wystrzeliwujemy w świat mocnego market fiction*

                                          Po pierwsze, co mają wspólnego:
                                          - olej, którego w silniku jest minimum (a podobno wcześniej nie ubywał wcale)
                                          - czujnik pomiaru oleju (na marginesie – to czujnik poziomu a nie pomiaru oleju, ten czujnik w żaden sposób samego oleju nie mierzy)
                                          - zużywanie oleju i zmiany jego gęstości? Jasne, może trochę oleju przybyć, ale nie ubyć prawie 25% jego stanu (przyjmując, że stan oleju w silniku to 4 litry, stan minimum to 3 litry i przy wymianie zalany był pełen stan oleju).

                                          Olej silnikowy w normalnej eksploatacji, przy zużytych pierścieniach tłokowych rozcieńczany jest w pewnym niewielkim stopniu nieodparowanym / nierozpylonym paliwem podczas pracy na zimnym silniku). Rozcieńczany – to znaczy towaru przybywa i wtedy ewentualnie robi się rzadszy (choć jednocześnie rozpuszczające się w oleju sadze i nagary go zagęszczają, więc jeden pies z tego pewnie wychodzi). Towaru przybywa, a nie ubywa.

                                          Ubywa go zaś klasycznie, z miski, poprzez elementy smarowane (zawory tłoki cylindry uszczelki, uszczeleczki, uszczelniacze itp) do komory spalania, do układu chłodzenia, do atmosfery. Ale podobno silnik był igła i nic takiego nie robił, więc o tym się nie rozpisywałem ;-)

                                          I tak to jest, z naszą wielką narodową wiarą, wiarą w cokolwiek, nawet w różowe słonie wlatujące przez okna i ................... na środku dywanu w dużym pokoju.

                                          *)
                                          Klasyk z kabaretu TEY:

                                          ZL - Proszę państwa, ja tak sobie myślę, że wy macie szczęście, że jesteście naszymi znajomymi i żeśmy was tu wpuścili na zaplecze, słu-ejcie... Strach pomyśleć co się stanie jak w pewnym momencie nas wywalom - oj, co jo godom, co jo godom - jak na własna prośbę odejdziemy, prawda... Słuchejcie, co wy wtedy zrobicie, powiedzcie? Czy wy chociaż znacie podstawowe terminy, które w handlu są... Obowiązujące? Wiecie co to znaczy sklep? Powiedz.

                                          BS - No sklep to jest skrót, ''stój kliencie lub ewentualnie poproś''

                                          ZL - Taaak jest... (oklaski) Prze państwa, no musicie o tym wiedzieć, że z jednej strony lady gość co stoi to jest ekspedient... się nazywa...

                                          BS - Nie mylić z ekspertem.

                                          ZL - Broń Boże... A ten co z drugiej strony lady to ladaco, prawda... (oklaski) I ladaco wie, że lada moment przywiozą towar i lada moment się skończy
                                          Pozdrawiam, Robreg.
                                          ----
                                          furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                          Komentarz

                                          • Strumyk
                                            Drive
                                            • 2010
                                            • 81

                                            #46
                                            a więc po oględzinach pod i nad silnikiem komisyjnie stwierdzam brak jakich kol wiek wycieków i przepoceń . informuje iż wymieniłem całkowicie olej przez upuszczenie go przez korek spustowy mieszczący się w misce olejowej kompletując tą wymianę zmieniłem również filtr olejowy . więc zostało teraz obserwować wskaźnik na bagnecie czy stan jest satysfakcjonujący :lol:
                                            Światem rządzi miłość. Ja na przykład kocham wypić.

                                            Komentarz

                                            • jarekbarcaaa
                                              Ambiente
                                              • 2013
                                              • 204

                                              #47
                                              zmien filtr oleju na inny najlepiej mann'a

                                              Komentarz

                                              • przemoft
                                                Drive
                                                • 2011
                                                • 45
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                                #48
                                                Pozwolę sobie odgrzać temat, jednak pod innym kątem. Otóż na skutek awarii przegubu (wszystkie śruby padły), przegub uderzył w złącze czujnika poziomu oleju, czego konsekwencją było zmielenie wtyczki. Zostały mi gołe kable. Mogę dokupić bez problemu wtyczkę, jednak nie wiem jak podłączyć kabelki (który do którego pinu wpiąć...). Czy ktoś może poradzić jak należy wpiąć te kable (który do 1, 2, 3)... Z góry dzięki.

                                                Komentarz

                                                Pracuję...