Zamieszczone przez Wojtenio
Wyciek oleju, uszczlkami w O1 1.8_20V. POMOCY!!!
Zwiń
X
-
Wyciek oleju, uszczlkami w O1 1.8_20V. POMOCY!!!
Witam.
Jak w temacie. Po przejechaniu ok. 5000 km w ciągu 4-5 miesięcy zauważyłem, że autko gubi olej. Na 100% nie pali oleju na świecach, bo świece są czyste i nie kopci ani trochę, ale to co zwróciło moją uwagę to to że na elementach wystających przy gnieździe do świec (dokładnie na jednej) jest kilka kropel oleju... Zastanawiam się czy któraś z uszczelek (oringów) na zaworach nie jest zużyta i nie leci nią olej...
Ale to nie największy problem. Odkryłem dość duży wyciek (moim zdaniem) na bloku silnika. Nie potrafię określić tego miejsca dokładnie ale jest to uszczelka między dwoma elementami metalowym poniżej kolektorów ssących i tam widać, że olej leciał na cały blok silnika i nawet na niektóre przewody (bliżej chłodnicy). W tym miejscu na pewno wychodzi trochę oleju, bo w Toledo II 1.8_20V rodziców też jest olej tyle, że w mniejszych ilościach, ale widać było, że jest to świeży olej... Różnica jest taka, że rodzice robią rocznie z 6000 km, a ja zrobiłem już 5000 km w ciągu prawie pół roku...
Moje pytanie w takim razie brzmi, czy ciężko będzie wymienić taką uszczelkę i ile posiada uszczelek ten rodzaj silnika oraz w jakim miejscu (wolę powymieniać wszystkie, które odpowiadają za szczelność silnika). Mam założony gaz i obawiam się, że będę musiał coś robić też z zaworkami od gazu aby dostać się do uszczelki. Czy może ma ktoś schemat budowy bloku silnika do 1.8_20V???
Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!
-
-
A czy olej, który zbiera się na gniazdach świec to przez tą okrągłą uszczelkę zaworów, czy może być jeszcze coś innego np. znalazłem, że są też uszczelki na trzony zaworów, co o tym sądzicie???
Swoją drogą czy jest to dość częsty wyciek w autach 12-14 letnich w tym miejscu z tymi silnikami, bo Toledo z 2000 r. i Octavia z 1999 r. mają w identyczne... Przypadek czy wady tych silników???Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!
Komentarz
-
-
jak bedziesz wymieniał uszczelke to po bokach urzyj masy montarzowej bo inaczej dalej bedzie ciekło . nie lubie kleic wszytkiego na mase ,ale juz przetestowałem wszykich chyba producentów uszczelek i zawsze ciekło od strony skrzyni biegów .po daniu masy montarzowej jest spokuj.a co do wycieku na bloku silniak to najprawdopodobniej cieknie ci z obudowy filtra oleju jest tam uszczelka miedzy blokiem a obudowa i oring miedzy obudowa i chłodniczka oleju . dla pewnosci jak mozesz to zrób zdiecie i wrzuc tu .diagnostyka vag 602-614-253
Komentarz
-
-
Z masą montażową dałbym spokój, po prostu trzeba kupić nieco lepszą uszczelkę. Nie dowierzam sklepom podającym w opisie zamiast konkretnej firmy "część o porównywalnej jakości", tzn. co to jest? Kup np Erlinga (nr kat. 633.350), ewentualnie Reinza i po kłopocie (przynajmniej na jakiś czas).Specjalizacja grupa VW i Opel, inne też
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez robson1963po kłopocie (przynajmniej na jakiś czas).Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!
Komentarz
-
-
money555 kup sobie uszczelkę dobrej firmy i powinieneś pojeździsz na niej ładnych kilka lat. I tak jak pisze robson1963, kup coś markowego, ewentualnie po prostu oryginał z ASO (koszt ok. 100zł) + uszczelkę ssącego i możesz działać
Przy okazji wymień też komplet u rodziców i będziecie mieli spokój :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kamel1980Przy okazji wymień też komplet u rodziców i będziecie mieli spokój
W ASO za 130 zł. komplet, a w innych sklepach po 60 zł. niemieckiej firmy... coś tam na "E"...Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!
Komentarz
-
-
No ale na co liczysz, że posiadając silnik turbo nie będziesz musiał dolewać oleju? Ja zrobiłem jakieś 5 tyś i dolałem ostatnio 0,5l i jest to raczej rzecz normalna, zapytaj co po niektórych kórzy mają zwykłe 2.0 8V silniki bez turbo i ile potrafi Octa chłapnąć. :twisted:JK AUDIO
DJ Jeremi - na wesele, poprawiny, 18-stki, imprezy firmowe i rodzinne. Sprzęt wraz ze mną jeździ oczywiście w Octavce
Komentarz
-
-
Koledzy jeżeli mówimy już o piciu czy chlapaniu oleju to nie ma takiej opcji aby zdrowy silnik (tzn. nie przegrzany w przeszłości, nawet lekko) miał ubytki oleju. Miałem VB z 1996 r. z 1.6 16V i od wymiany do wymiany, ten sam poziom oleju! Później rodzice mieli Seat Toledo I z 1998 r. z 1.6 8V, też, zero wycieków, w Toledo II teraz robią dość mało km stąd nie zauważyliśmy żeby coś ubywało (chociaż przebieg niższy bo 145 tys. km) ale jako, że w Skodzie wyszły wycieki przy większych przelotach to z ciekawości zajrzeliśmy do Toledo i okazało się, że zaczyna robić się to samo...
Widocznie już taka wada tych silników...
Zamieszczone przez mariush19kolega chyba posiada właśnie silnik bez turbo
A tutaj kilka fotek więcej (przewody na zdjęciu, to przewody znajdujące się z przodu silnika przy alternatorze)...
Przy filtrze oleju jest sucho...
[ Dodano: Sro 13 Lut, 13 21:07 ]
Panowie, odświeżam temat...
Byłem na serwisie u znajomego i stwierdził, że pod pokrywą zaworów jest wyciek ale i stwierdził, że w tych silnikach (dokładnie AGN) często do wymiany jest uszczelka tu cyt. "pod zmieniaczem faz wałka rozrządu" i faktycznie tak było. Patrzyłem na jednym schemacie budowy silnika i albo nie jest to miejsce zaznaczone albo inaczej opisane... No i teraz pytanie do Was...
Jak się do tego miejsca dobrać jak bym chciał to robić sam? Już wiem co zrobić przy wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów, a czy dużo mi zostanie jeszcze do rozbiórki, po zdjęciu pokrywy zaworów? W którym miejscu znajduje się ta uszczelka?
Koszt uszczelki oryginalnej w VW to 35 zł. więc to nie jest zła cena...
[ Dodano: Czw 14 Lut, 13 07:53 ]
Odświeżam!
:?: :?: :?:
[ Dodano: Nie 17 Lut, 13 22:21 ]
Jeszcze jedno...
Oryginalna nazwa uszczelki (dowiedziałem się od salonu Skody) to "Zestaw uszczelek do napinacza łańcucha/nastawnika wałka rozrządu.Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!
Komentarz
-
-
jesli chcesz wymienic uszcelki pod napinaczem to wystarczy zdiac pokrywe zaworów i scisnac napnacz specjalna sruba lub coponiektózy urzywaja trytytek do tego i odkrecic apinacz od głowicy i go uniesc .wymieniasz stary półkierzyc i uszczelke i przykrecasz napinacz do głowicy i zwalniasz blokade (srube badz trytytke ) i zakłasz pokrywe i po wymianie .tu masz linka jak wyglonda sruba do sciagniecia napinacza jest to ta sruba z czarna stopka z plastikudiagnostyka vag 602-614-253
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez german81wymieniasz stary półkierzyc
Nie widać linku w twoim poście, mógłbyś załadować raz jeszcze...Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!
Komentarz
-
-
tu jest linka do sruby do sciskania napinacza http://www.hazwerkpolska.sklepna5.pl...11-029-00.html a tak wyglonda uszczaelka z półksiezycem http://allegro.pl/uszczelka-napinacz...022503920.htmldiagnostyka vag 602-614-253
Komentarz
-
-
Aha.
A czy ewentualnie po za tym ściskaczem, można jakoś innym urządzeniem unieść napinacz czy bez tego nie dam rady wykonać prac.?
Myślę, że z Waszymi radami może uda mi się wykonać naprawę we własnym zakresie...
P.S.
Myślałem, że ten półksiężyc to jakiś większy będzie... :lol:Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!
Komentarz
-
Komentarz