Wyciek oleju, uszczlkami w O1 1.8_20V. POMOCY!!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maxisT
    Drive
    • 2014
    • 51

    Wyciek oleju, uszczlkami w O1 1.8_20V. POMOCY!!!

    Zamieszczone przez Wojtenio
    A wracając do tematu to masz problemy ze swoim 1K0 937 087 D ? , on powinien obsłużyć wszystko , kwestia tylko kodowania . Masz sterownik highend-owy czyli z serii tych najwyższych
    Po dołożeniu Ksenonów awarii uległ moduł,elektryk stwierdził że potrzebny jest taki co obsługuje Ksenony a ten co jest u mnie niby nie jest przystosowany i dlatego padł(non-stop świeci się żarówka od halogenu).
    Moja bryka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...300555#1300555
  • money555
    Ambiente
    • 2012
    • 135

    #2
    Wyciek oleju, uszczlkami w O1 1.8_20V. POMOCY!!!

    Witam.

    Jak w temacie. Po przejechaniu ok. 5000 km w ciągu 4-5 miesięcy zauważyłem, że autko gubi olej. Na 100% nie pali oleju na świecach, bo świece są czyste i nie kopci ani trochę, ale to co zwróciło moją uwagę to to że na elementach wystających przy gnieździe do świec (dokładnie na jednej) jest kilka kropel oleju... Zastanawiam się czy któraś z uszczelek (oringów) na zaworach nie jest zużyta i nie leci nią olej...

    Ale to nie największy problem. Odkryłem dość duży wyciek (moim zdaniem) na bloku silnika. Nie potrafię określić tego miejsca dokładnie ale jest to uszczelka między dwoma elementami metalowym poniżej kolektorów ssących i tam widać, że olej leciał na cały blok silnika i nawet na niektóre przewody (bliżej chłodnicy). W tym miejscu na pewno wychodzi trochę oleju, bo w Toledo II 1.8_20V rodziców też jest olej tyle, że w mniejszych ilościach, ale widać było, że jest to świeży olej... Różnica jest taka, że rodzice robią rocznie z 6000 km, a ja zrobiłem już 5000 km w ciągu prawie pół roku...

    Moje pytanie w takim razie brzmi, czy ciężko będzie wymienić taką uszczelkę i ile posiada uszczelek ten rodzaj silnika oraz w jakim miejscu (wolę powymieniać wszystkie, które odpowiadają za szczelność silnika). Mam założony gaz i obawiam się, że będę musiał coś robić też z zaworkami od gazu aby dostać się do uszczelki. Czy może ma ktoś schemat budowy bloku silnika do 1.8_20V???

    Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!

    Komentarz

    • mariush19
      Rider
      • 2009
      • 634
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      uszczelka pokrywy zaworów do wymiany http://skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=2640

      Komentarz

      • money555
        Ambiente
        • 2012
        • 135

        #4
        A czy olej, który zbiera się na gniazdach świec to przez tą okrągłą uszczelkę zaworów, czy może być jeszcze coś innego np. znalazłem, że są też uszczelki na trzony zaworów, co o tym sądzicie???

        Swoją drogą czy jest to dość częsty wyciek w autach 12-14 letnich w tym miejscu z tymi silnikami, bo Toledo z 2000 r. i Octavia z 1999 r. mają w identyczne... Przypadek czy wady tych silników???
        Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!

        Komentarz

        • mariush19
          Rider
          • 2009
          • 634
          • Octavia III (5E3)
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          Spójrz na tą uszczelkę co linka wkleiłem, tam w środku masz drugą uszczelkę na gniazda świec, wymień ten komplet i będzie ok

          Komentarz

          • money555
            Ambiente
            • 2012
            • 135

            #6
            No dobra,jeżeli wymiana tych uszczelek pomoże to cieszę się... Tylko teraz pytanie czy ciężko będzie mi samemu wymienić tą uszczelkę, jakie kluczę potrzebuję i jak to zrobić prawidłowo...?
            Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!

            Komentarz

            • german81
              L&K
              • 2010
              • 1414
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
              • BZB 1.8 TSI 160 KM

              #7
              jak bedziesz wymieniał uszczelke to po bokach urzyj masy montarzowej bo inaczej dalej bedzie ciekło . nie lubie kleic wszytkiego na mase ,ale juz przetestowałem wszykich chyba producentów uszczelek i zawsze ciekło od strony skrzyni biegów .po daniu masy montarzowej jest spokuj.a co do wycieku na bloku silniak to najprawdopodobniej cieknie ci z obudowy filtra oleju jest tam uszczelka miedzy blokiem a obudowa i oring miedzy obudowa i chłodniczka oleju . dla pewnosci jak mozesz to zrób zdiecie i wrzuc tu .
              diagnostyka vag 602-614-253

              Komentarz

              • kamel1980
                Rider
                • 2009
                • 304

                #8
                W AGN jest o tyle niefajnie, że musisz ściągać kolektor ssący, a co za tym idzie należałoby wymienić uszczelki kolektora.
                Mi wymiana uszczelki zajęła ok. 4h, przy czym dużą część tego czasu pochłonęło doczyszczanie dekla z całego syfu jaki się na nim osadził.

                P.S. Sprawdź maila :-)

                Komentarz

                • robson1963
                  Classic
                  • 2012
                  • 16
                  • Octavia III (5E3)
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #9
                  Z masą montażową dałbym spokój, po prostu trzeba kupić nieco lepszą uszczelkę. Nie dowierzam sklepom podającym w opisie zamiast konkretnej firmy "część o porównywalnej jakości", tzn. co to jest? Kup np Erlinga (nr kat. 633.350), ewentualnie Reinza i po kłopocie (przynajmniej na jakiś czas).
                  Specjalizacja grupa VW i Opel, inne też
                  Pozdrawiam

                  Komentarz

                  • money555
                    Ambiente
                    • 2012
                    • 135

                    #10
                    Zamieszczone przez robson1963
                    po kłopocie (przynajmniej na jakiś czas).
                    Tzn.?? Nie będę miał spokoju przez kolejne 10 lat? W tym momencie ewidentnie widać, że uszczelka oryginalna... Heh, a wydawało mi się, że silniki dosłownie bezawaryjne! No nic. Czekam na dalsze opinie i może nie teraz (jeszcze zimą) ale na wiosnę trzeba koniecznie się za to zabrać, bo tak to będę dolewał z 300ml na kwartał...
                    Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!

                    Komentarz

                    • kamel1980
                      Rider
                      • 2009
                      • 304

                      #11
                      money555 kup sobie uszczelkę dobrej firmy i powinieneś pojeździsz na niej ładnych kilka lat. I tak jak pisze robson1963, kup coś markowego, ewentualnie po prostu oryginał z ASO (koszt ok. 100zł) + uszczelkę ssącego i możesz działać
                      Przy okazji wymień też komplet u rodziców i będziecie mieli spokój :-)

                      Komentarz

                      • money555
                        Ambiente
                        • 2012
                        • 135

                        #12
                        Zamieszczone przez kamel1980
                        Przy okazji wymień też komplet u rodziców i będziecie mieli spokój
                        Dokładnie trzeba o tym również pomyśleć... tyle, że tam przy miesięcznym przebiegu 100-150 km to nie ma takiego wycieku...

                        W ASO za 130 zł. komplet, a w innych sklepach po 60 zł. niemieckiej firmy... coś tam na "E"...
                        Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!

                        Komentarz

                        • Jeremi3
                          Drive
                          • 2012
                          • 66

                          #13
                          No ale na co liczysz, że posiadając silnik turbo nie będziesz musiał dolewać oleju? Ja zrobiłem jakieś 5 tyś i dolałem ostatnio 0,5l i jest to raczej rzecz normalna, zapytaj co po niektórych kórzy mają zwykłe 2.0 8V silniki bez turbo i ile potrafi Octa chłapnąć. :twisted:
                          JK AUDIO
                          DJ Jeremi - na wesele, poprawiny, 18-stki, imprezy firmowe i rodzinne. Sprzęt wraz ze mną jeździ oczywiście w Octavce

                          Komentarz

                          • mariush19
                            Rider
                            • 2009
                            • 634
                            • Octavia III (5E3)
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            #14
                            Jeremi3, kolega chyba posiada właśnie silnik bez turbo :szeroki_usmiech a co do 2.0 8V to lubią sobie chlapnąć nieźle

                            Komentarz

                            • money555
                              Ambiente
                              • 2012
                              • 135

                              #15
                              Koledzy jeżeli mówimy już o piciu czy chlapaniu oleju to nie ma takiej opcji aby zdrowy silnik (tzn. nie przegrzany w przeszłości, nawet lekko) miał ubytki oleju. Miałem VB z 1996 r. z 1.6 16V i od wymiany do wymiany, ten sam poziom oleju! Później rodzice mieli Seat Toledo I z 1998 r. z 1.6 8V, też, zero wycieków, w Toledo II teraz robią dość mało km stąd nie zauważyliśmy żeby coś ubywało (chociaż przebieg niższy bo 145 tys. km) ale jako, że w Skodzie wyszły wycieki przy większych przelotach to z ciekawości zajrzeliśmy do Toledo i okazało się, że zaczyna robić się to samo...

                              Widocznie już taka wada tych silników...

                              Zamieszczone przez mariush19
                              kolega chyba posiada właśnie silnik bez turbo
                              Dokładnie. 1.8_20V 125 KM bez Turbo.

                              A tutaj kilka fotek więcej (przewody na zdjęciu, to przewody znajdujące się z przodu silnika przy alternatorze)...



                              Przy filtrze oleju jest sucho...





                              [ Dodano: Sro 13 Lut, 13 21:07 ]
                              Panowie, odświeżam temat...

                              Byłem na serwisie u znajomego i stwierdził, że pod pokrywą zaworów jest wyciek ale i stwierdził, że w tych silnikach (dokładnie AGN) często do wymiany jest uszczelka tu cyt. "pod zmieniaczem faz wałka rozrządu" i faktycznie tak było. Patrzyłem na jednym schemacie budowy silnika i albo nie jest to miejsce zaznaczone albo inaczej opisane... No i teraz pytanie do Was...

                              Jak się do tego miejsca dobrać jak bym chciał to robić sam? Już wiem co zrobić przy wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów, a czy dużo mi zostanie jeszcze do rozbiórki, po zdjęciu pokrywy zaworów? W którym miejscu znajduje się ta uszczelka?
                              Koszt uszczelki oryginalnej w VW to 35 zł. więc to nie jest zła cena...

                              [ Dodano: Czw 14 Lut, 13 07:53 ]
                              Odświeżam!
                              :?: :?: :?:

                              [ Dodano: Nie 17 Lut, 13 22:21 ]
                              Jeszcze jedno...

                              Oryginalna nazwa uszczelki (dowiedziałem się od salonu Skody) to "Zestaw uszczelek do napinacza łańcucha/nastawnika wałka rozrządu.
                              Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!

                              Komentarz

                              • german81
                                L&K
                                • 2010
                                • 1414
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                #16
                                jesli chcesz wymienic uszcelki pod napinaczem to wystarczy zdiac pokrywe zaworów i scisnac napnacz specjalna sruba lub coponiektózy urzywaja trytytek do tego i odkrecic apinacz od głowicy i go uniesc .wymieniasz stary półkierzyc i uszczelke i przykrecasz napinacz do głowicy i zwalniasz blokade (srube badz trytytke ) i zakłasz pokrywe i po wymianie .tu masz linka jak wyglonda sruba do sciagniecia napinacza jest to ta sruba z czarna stopka z plastiku
                                diagnostyka vag 602-614-253

                                Komentarz

                                • money555
                                  Ambiente
                                  • 2012
                                  • 135

                                  #17
                                  Zamieszczone przez german81
                                  wymieniasz stary półkierzyc
                                  A czemu jeszcze półksiężyc? Heh... nawet nie wiedziałem, że takie rzeczy mam w aucie

                                  Nie widać linku w twoim poście, mógłbyś załadować raz jeszcze...
                                  Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!

                                  Komentarz

                                  • german81
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1414
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                    #18
                                    tu jest linka do sruby do sciskania napinacza http://www.hazwerkpolska.sklepna5.pl...11-029-00.html a tak wyglonda uszczaelka z półksiezycem http://allegro.pl/uszczelka-napinacz...022503920.html
                                    diagnostyka vag 602-614-253

                                    Komentarz

                                    • money555
                                      Ambiente
                                      • 2012
                                      • 135

                                      #19
                                      Aha.

                                      A czy ewentualnie po za tym ściskaczem, można jakoś innym urządzeniem unieść napinacz czy bez tego nie dam rady wykonać prac.?
                                      Myślę, że z Waszymi radami może uda mi się wykonać naprawę we własnym zakresie...

                                      P.S.
                                      Myślałem, że ten półksiężyc to jakiś większy będzie... :lol:
                                      Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!

                                      Komentarz

                                      Pracuję...