[O1] AHF rozgrzany gorzej przyspiesza, dużo pali

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mo
    Classic
    • 2011
    • 8

    [O1] AHF rozgrzany gorzej przyspiesza, dużo pali

    No tak, ale chyba latwiej wyciagnac, nawet na drodze niz wgrywac serie
  • rafal-rafik
    Drive
    • 2010
    • 66

    #2
    [O1] AHF rozgrzany gorzej przyspiesza, dużo pali

    Szukałem odpowiedzi na różnych forach i nie znalazłem
    Moja Octavia na zimnym silniku jedzie lepiej niż jak jest rozgrzana. Jak silnik gorący przyspiesza gorzej. W miarę wciskania pedału gazu silnik coraz głośniej pracuje, ale przyspieszenia za bardzo nie czuć, tak jakby jej koników brakowało i do tego spalanie w granicach 9l :evil: No i obojętnie czy zimny czy ciepły, jak wcisnę gaz i szybko puszczę, obroty opadają bardzo powoli. Dawka paliwa ustawiona na 3,8mg (można by ją nawet zwiększyć), nie dymi, Cały dolot wyczyszczony, przepływomierz nowy, filtry i olej zmienione, turbina w porządku, N75 wyczyszczony. Co radzicie :?:
    Tu logi statyczne:







    Komentarz

    • alxxx
      RS
      • 2010
      • 1823
      • Octavia I (1U2)
      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

      #3
      rafal-rafik, EGR zaślepiony czy padnięty? :diabelski_usmiech
      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

      Komentarz

      • rOBERTO795
        RS
        • 2009
        • 3465
        • Octavia III (5E3)
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        #4
        Za duży kąt wtrysku + EGR- nie pracuje wiec nie wiem czy zaślepiony :P. A i masz za dużo powietrza.
        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

        Komentarz

        • german81
          L&K
          • 2010
          • 1414
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          z tych logów wynika ze dawka jest ustawiona na 1,2 mg a nie tak jak piszesz na 3,8 mg popraw dawke na ok 4mg i poczatek wtryskuna ustaw na ok 50 . czy ta aby czasem nie masz wpietego jakiegos power boxa ?no ioczywiscie tak jak kolega zaówarzył egr nie działa .
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz

          • rafal-rafik
            Drive
            • 2010
            • 66

            #6
            Zamieszczone przez alxxx
            EGR zaślepiony czy padnięty?
            Od EGR odłaczony jest przewód podciśnienia
            Zamieszczone przez rOBERTO795
            Za duży kąt wtrysku + EGR- nie pracuje wiec nie wiem czy zaślepiony . A i masz za dużo powietrza.
            jak ustawić kąt wtrysku i co to znaczy że za dużo powietrza (czym to może być spowodowane) :?:
            Zamieszczone przez german81
            z tych logów wynika ze dawka jest ustawiona na 1,2 mg a nie tak jak piszesz na 3,8 mg popraw dawke na ok 4mg i poczatek wtryskuna ustaw na ok 50 . czy ta aby czasem nie masz wpietego jakiegos power boxa ?no ioczywiscie tak jak kolega zaówarzył egr nie działa .
            dawki i kąta pewnie sam nie zmienię, powerboxa nie mam żadnego.
            Dziękuję za zainteresowanie tematem i szybkie odpowiedzi

            Komentarz

            • K_Popiel
              Rider
              • 2010
              • 608

              #7
              Dawkę paliwa, jeżeli masz VAG możesz w pewnym zakresie VAGiem zmienić. Silnik > logowanie 12233 > adaptacja > w kanale pierwszym możesz adaptować dawkę paliwa, jeżeli brakuje zakresu to trzeba ruszyć nastawnik.
              // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
              ------------------------------------------------------

              Komentarz

              • alxxx
                RS
                • 2010
                • 1823
                • Octavia I (1U2)
                • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                #8
                Zamieszczone przez rafal-rafik
                Od EGR odłaczony jest przewód podciśnienia
                a jak już odłączyłeś to zaślepiłeś wyjście z na podciśnienie z EGR i wężyk który odłączyłeś?

                Zamieszczone przez rafal-rafik
                jak ustawić kąt wtrysku i co to znaczy że za dużo powietrza (czym to może być spowodowane)
                Kąt u stawiasz na kole pompy wtryskowej - za dużo powietrza - popatrz w Grupie 003 ile pokazuje aktualnie przepływka to zrozumiesz

                Wszystko sam zmienisz - masz vaga jak widać to poradzisz sam! instrukcje jak to poustawiać znajdziesz na forum.
                VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                Komentarz

                • rafal-rafik
                  Drive
                  • 2010
                  • 66

                  #9
                  Zamieszczone przez alxxx
                  a jak już odłączyłeś to zaślepiłeś wyjście z na podciśnienie z EGR i wężyk który odłączyłeś?
                  wężyk zatkałem śrubką :wink:
                  Dzięki za podpowiedź... poczytam jeszcze i jutro się tym zajmę

                  Komentarz

                  • alxxx
                    RS
                    • 2010
                    • 1823
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                    #10
                    rafal-rafik, a "wejście" podciśnienia do EGR?
                    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                    Komentarz

                    • przemik
                      RS
                      • 2012
                      • 1610

                      #11
                      Najpierw ustaw dawke. Chyba adaptacją nie da rady.... trzeba bedzie stuknac w nastawnik.
                      Jak juz dawka bedzie OK... dopiero odczytaj statyczny kąt wtrysku... przypominam ze robimy to w 000 Basic Settings.

                      EGR to w tej chwili drobiazg.
                      Przemek
                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                      Komentarz

                      • bzyq
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 129

                        #12
                        możecie przybliżyć jak ustawić tą dawke? robić to na rozgrzanym silniku, zimnym, przy włączonym czy przy wyłączonym silniku? muszę zobaczyć jak to wygląda w moim samochodzie bo coś mi się wydaję, że mam za małą z tego co pamiętam :diabelski_usmiech
                        VW Jetta Highline + RNS 510 2011r. 1.4TSI CAXA 122KM

                        Komentarz

                        • rumianko
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 160

                          #13
                          Zamieszczone przez bzyq
                          możecie przybliżyć jak ustawić tą dawke?
                          na pompie vp37 masz na nastawniku 4 śruby z 3 sobie poradzisz ale 4 jest dość dziwna ale klucz od skrzynek od energetyki w 100% się sprawdzi, odkręcasz pukasz bardzo delikatnie prawo-lewo patrzysz w gr 001 i ustawiasz oto cała filozofia.
                          chip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
                          Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
                          one quoter mile - 13,3 tdikiem.
                          promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl

                          Komentarz

                          • K_Popiel
                            Rider
                            • 2010
                            • 608

                            #14
                            Jeżeli kumasz co nieco angielski to tutaj jest chyba najlepsza instrukcja odnośnie ustawiania dawki:



                            Do tej magicznej śruby pasuje ten kluczyk:

                            Sklep metalowy - narzędzia, śruby, gwoździe, wkręty, okucia, zamki, kłódki, Kołki rozporowe, liny stalowe, łańcuchy.


                            sam taki kilka dni temu zakupiłem i pasuje
                            // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                            ------------------------------------------------------

                            Komentarz

                            • rafal-rafik
                              Drive
                              • 2010
                              • 66

                              #15
                              Kąt i dawka ustawione, sam tego nie robiłem bo nie mam garażu ani zaplecza, a w adaptacji brakło zakresu. Pojechałem do machera i ustawił takie wartości jak powinny być (tak powiedział, nie robiłem dziś logów). Teraz zastanawia mnie jeszcze ta duża ilość powietrza. Przepływomierz jest nowy więc nie powinien być przyczyną....

                              Komentarz

                              • rOBERTO795
                                RS
                                • 2009
                                • 3465
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                #16
                                Zrob logi to wszystko sie wyjasni.
                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                Komentarz

                                • german81
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1414
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                  #17
                                  takie wskazania przepłwki sa normale jak EGR jest zamkniety lub niesprawny .zrób komplet logów
                                  diagnostyka vag 602-614-253

                                  Komentarz

                                  • K_Popiel
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 608

                                    #18
                                    Zamieszczone przez rafal-rafik
                                    Kąt i dawka ustawione, sam tego nie robiłem bo nie mam garażu ani zaplecza, a w adaptacji brakło zakresu. Pojechałem do machera i ustawił takie wartości jak powinny być (tak powiedział, nie robiłem dziś logów). Teraz zastanawia mnie jeszcze ta duża ilość powietrza. Przepływomierz jest nowy więc nie powinien być przyczyną....
                                    To teraz, tak jak piszą koledzy, trzeba powtórzyć logi i się coś rozjaśni.
                                    // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                                    ------------------------------------------------------

                                    Komentarz

                                    • german81
                                      L&K
                                      • 2010
                                      • 1414
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                      • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                      #20
                                      poczatek wtrysku jest dalej nie ustawiony masz teraz 80 a powino byc ok 50-55 popraw to .jak bedziesz robił nastepne logi to loguj statycznie blok 1 4 7 13 dynamicznie 1 3 4 8 10 11 i BS 000 3 4 11
                                      diagnostyka vag 602-614-253

                                      Komentarz

                                      • rafal-rafik
                                        Drive
                                        • 2010
                                        • 66

                                        #21
                                        W diesel serwisie dziś byłem, o tym http://www.serwisdiesla.pl/ (ten sam w którym ustawiano kilka dni temu kąt i dawkę), opowiedziałem że z logów w vag wynika, że kat jednak przyspieszony bo jest 79-80. Macher podpiął swój komp z jakimś programem Bosch, który wskazał początek wtrysku 4.6 i powiedział, ze to "wartość książkowa" i nie ma się do czego przyczepić bo jest idealnie. Teraz nie wiem czy mój vag źle wskazuje czy serwis w ch... mnie robi :|

                                        Komentarz

                                        • przemik
                                          RS
                                          • 2012
                                          • 1610

                                          #22
                                          Pokaz logi 000 Basic Settings...
                                          Przemek
                                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                          Komentarz

                                          • rafal-rafik
                                            Drive
                                            • 2010
                                            • 66

                                            #23
                                            mój błąd... logi które robiłem 2 dni temu wymieszały się z wcześniejszymi, przez ten bałagan wstawiłem niewłaściwe i wprowadziłem Was w błąd. To są dziś zrobione logi statyczne:







                                            Dynamicznych nie zrobiłem bo nie ma za bardzo gdzie na mieście :?

                                            Komentarz

                                            • K_Popiel
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 608

                                              #24
                                              Kąt wtrysku masz 58-59, książkowo powinno być 49-53 także masz niemal idealnie . Skacze Ci natomiast dawka paliwa od 3,2 do 4,2, także tutaj coś jest nie tak, ustawiali Ci ją nastawnikiem ?
                                              // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                                              ------------------------------------------------------

                                              Komentarz

                                              • rafal-rafik
                                                Drive
                                                • 2010
                                                • 66

                                                #25
                                                Zamieszczone przez K_Popiel
                                                Skacze Ci natomiast dawka paliwa od 3,2 do 4,2, także tutaj coś jest nie tak, ustawiali Ci ją nastawnikiem ?
                                                raczej tak bo jak próbowałem wcześniej na vagu to zakresu brakowało

                                                Komentarz

                                                Pracuję...