Octavce 123 000 km stuknęło.. ale ten licznik mi się szybko kręci. :lol:
chyba go cofasz co roku Ja 2 lata młodszy i już 183.000 kręcę
Blisko do pracy (tylko 2,5 km) blisko do sklepów ( od kilkuset metrów do 2 km) no i inne samochody użytkowane. Na urlopy najlepsza jest zaś "służbówka" dziewczyny. Żeby tylko ten Focus II FL jeszcze tak się napędzał jak Octa, bo skręca jak dobra rajdówka
wymieniłem w powypadkowej fabii II fl wystrzelone przednie poduszki oraz napinacze. Przy pomocy vcds wykasowałem wszystkie błędy. Kontrolki znikły, błędów nie ma, natomiast przy autoskanowaniu wyskakuje w airbagu informacja "crash sensor of airbag; passanger side" crash sensor of airbag; driver side" . błędów natomiast brak. Pompa wspomagania chodzi.
Trzeba kasować osobno sensor od poduszek?
czytalem gdzies ze sensor mozna kasowac 3 razy - nie pamietam źródła, jak to wygląda z punktu widzenia prawa? Czy sensor taki jak mam teraz uruchomiłby poduszki przy wypadku?
czytalem gdzies ze sensor mozna kasowac 3 razy - nie pamietam źródła, jak to wygląda z punktu widzenia prawa? Czy sensor taki jak mam teraz uruchomiłby poduszki przy wypadku?
Tak jak napisał robekcool ryzyko bierzesz na siebie. Nie ma czegos takiego jak kasowanie 3x. W przypadku aktywacji poduszek poduszki, sensory, pasy bezpieczeństwa są do wymiany.
Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Cześć ja miałem kasowaną crach date w poprzednim aucie, tez się bałem że dostane poduchą, crasch daty zwykłym vagiem nie zrobisz. ja po usunięciu jej założyłem oporniki chyba 2,6 przekręciłem stacyjkę i pokasowałem błędy aż kontrolka zgasła, potem dopiero podłączyłem poduchy i jeszcze raz sprawdziłem błędy. było 0 więc odpiołem jedną i znów sprawdziłem czy widzi ją wogóle błąd wyskoczył. podpiołem ją tak jak ma być i vagiem wykasowałem błąd. Z allegro można kupić nie wiedząc o tym że jest po usunięciu crasch daty albo zwalony więc może lepiej pojechać do kogoś kto takie rzeczy robi i na poczekaniu powinno się udać. Mnie to kosztowało 60zł jak dobrze pamiętam, normalnie chcą około 100zł za taką usługę.
Pozdrawiam
p.s. Kasowane miałem w Seacie Ibizie FL z 2001r TDI
gocek, nie chodzi o niekontrolowany wybuch poduszek, ale o to czy w krytycznym momencie (parez wypadek ) wybuchną.
To jest ryzyko osoby, która decyduje się na skasowanie Crash Data a nie wymianę sensora.
Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Pierwszy raz słysze o takim prawie.... Jakiś wycinek z dziennika ustaw o... "poduszkach"?
Sterownik poduszek nadaje się do użycia od 3 do 4 razy. Czujniki to samo.
"Crash data" też się kasuje z dopasowania (przy pomocy Vas). Teraz nie pamietam która grupa, ale nie takie rzeczy sie robiło.
Pozdrawiam MArcin
Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...
robekcool miałeś kiedyś w ręce sensor air bag?? w środku jest takie ustrojstwo które przy uderzeniu zapala crasch date jest bardziej mechaniczne czyli działa siłą odśrodkową po uderzeniu taki kawałek metalu się przesuwa o około 1,5cm i uderza ściankę wtedy jest wybuch poduchy i na delikatnej sprężynce wraca do pierwotnego położenia. temu naprawiony sensor należy delikatnie traktować tzn nie poruszać nim w stronę strzałki na nim. także wymazanie błędu crasch data czyni znów go sprawnym w 100%.
Komentarz