"drewniane" hamulce...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • daw9
    Classic
    • 2011
    • 18

    "drewniane" hamulce...

    rafiki, grubemu konar przywalił sanie z prezentami i nawet nie wyruszył :twisted:

    [ Dodano: Pią 06 Gru, 13 22:18 ]
    Mi też wywala ten sam błąd co Sebastianowi przy pisaniu nowych wiadomości.

    [ Dodano: Pią 06 Gru, 13 22:19 ]
    Admin nas banuje bo już przeginamy z ilością treści.
    Już się tusz adminowi kończy.
  • Deviant
    Drive
    • 2010
    • 46

    #2
    "drewniane" hamulce...

    Zdarzyło się ostatnimi czasy, że parę razy po dłuższym postoju hamulce jakby nie działały. Nie wiem jak to inaczej napisać - może coś jakby zapowietrzenie albo były drewniane. Objawia się to najczęściej tym, że dojeżdżam np. do świateł - wciskam pedał hamulca a on jakiś taki twardy i auto nie bardzo hamuje, co powoduje zdecydowanie "ożywienie" mojego samopoczucia. Na szczęście jeszcze w nic nie przywaliłem, ale co jakiś czas coś takiego się dzieje.
    Zapowietrzenia brak, więc nie wiem o co chodzi.
    Klocki założone z pół roku temu. CO to może być?
    Zasadniczo...

    Komentarz

    • damian1975
      RS
      • 2012
      • 4107
      • Superb III (3V3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      Przy dużej wilgotności powietrza(szczególnie zimą)po dłuższym postoju zobacz sobie na tarcze zanim ruszysz samochodem,na pewno będzie rdzawy nalot,to normalne zjawisko i te pierwsze hamowania wydają się jak sam napisałeś drewniane :wink: ale potem jest juz wszystko w porządku po paru hamowaniach czy też nie :?: napisz,pozdrawiam


      TAXI 2153 KATOWICE CHYBIE

      Komentarz

      • Angel
        Rider
        • 2008
        • 503
        • Octavia III combi (5E5)
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM
        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

        #4
        Płyn hamulcowy kiedy zmieniany????
        Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm

        Komentarz

        • Deviant
          Drive
          • 2010
          • 46

          #5
          Płyn zmieniony razem z klockami.
          Damian - jest tak, jak piszesz - parę hamowań później i nie ma problemu. Wszystko wraca do normy. Będę musiał pamiętać o tym, żeby parę razy przyhamować po ruszeniu...
          Zasadniczo...

          Komentarz

          • elemenateur
            Elegance
            • 2007
            • 803

            #6
            Tu też poczytaj http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=65975

            Komentarz

            • aniol
              RS
              • 2012
              • 5228
              • Octavia I combi (1U5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              WITAM! Na samym początku jak kupiłem moją octe też miałem takie objawy i wiele innych związanych z podciśnieniem. Wymieniłem WSZYSTKIE przewody podciśnieniowe i prawie wszystkie problemy znikły. To znaczy: hamulce wróciły do normy, turbina rzadziej się wyłączała(rozruszałem jeszcze cięgno gruszki) i było gut. Ale w nie długim czasie i tak wymieniłem klocki, tarcze i płyn + drobiazgowe czyszczenie, smarowanie tłoczków i prowadnic.Od tej pory mam hamulce "brzytwa" potwierdzone na badaniu diagnostycznym. W twoim przypadku jak masz wymienione klocki, płyn to bym sprawdził WSZYSTKIE przewody i serwo. Jeden nieszczelny przewód może zmniejszyć podciśnienie w układzie i wtedy serwo nie będzie sprawne na 100%. To tak na zaś jak byś coś miał z hamulcami.
              http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
              Pozdrawiam ANIOL

              Komentarz

              • Zorr
                RS
                • 2011
                • 2110

                #8
                aniol, czy jeżeli byłaby nieszczelności w systemie to czy problem znikałby po paru użyciach hamulców?

                Ja też tak ma od jakiegoś 1 miesiąca, 1-3 hamowania słychać głośne szuranie i skuteczność jest bardzo niska. Stawiam na kiepskie tarcze. Jak latem myję samochód to po paru godzinach też mam całe tarcze we rdzy i też pierwsze hamowania muszę uważać.
                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                Komentarz

                • aniol
                  RS
                  • 2012
                  • 5228
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  Zorr, Z tym szuraniem to masz rację. U mnie też to się dzieje jak jest na tarczach trochę rdzawego nalotu.A co do podciśnienia to miałem tak jak opisałem wyżej. Przyczyn może być dużo. W Fordzie też miałem taki przypadek, pojechałem na stacje diagnostyczną i gościu za dosłowne dwa piwa wziął auto na rolki kilka ostrych hamowań i wyszło że trza płyn wymienić(klocki,tarcze nowe).Po wymianie płynu był spokój.
                  http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                  Pozdrawiam ANIOL

                  Komentarz

                  • dominik9420
                    L&K
                    • 2012
                    • 1136

                    #10
                    aniol, Płyn powinno się wymieniać co 2-(max)3 lata Tym bardziej, ze jeszcze obsługuje siłownik sprzęgła.
                    A przewody powinno się raczej wymieniać jak zaczynają pęcznieć pod wpływem ciśnienia
                    Deviant,
                    Co do hamowania, to nic się nie przejmować, bo na tarczach robi się nalot rdzy ( w obecnych warunkach sól sprzyja powstawaniu rdzy)
                    Jeżeli chcesz uniknąć efektu :shock: przed skrzyżowaniem, to na pustej drodze przyhamuj mocniej żeby tarcze się oczyściły.
                    Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                    Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                    Pozdrawiam i Szerokości!
                    Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                    http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                    Komentarz

                    • aniol
                      RS
                      • 2012
                      • 5228
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      dominik9420, Wszystko ładnie pięknie masz racje tylko problem ma kolega u góry w pierwszym poście, ja tylko odpisuje na to tak jak ty i próbuje pomóc. :szeroki_usmiech
                      http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                      Pozdrawiam ANIOL

                      Komentarz

                      • dominik9420
                        L&K
                        • 2012
                        • 1136

                        #12
                        Do Ciebie nawiązywałem do tego:
                        Zamieszczone przez aniol
                        Wymieniłem WSZYSTKIE przewody podciśnieniowe
                        Już ogarnąłem wcześniejszego posta :diabelski_usmiech
                        Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                        Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                        Pozdrawiam i Szerokości!
                        Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                        http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                        Komentarz

                        • aniol
                          RS
                          • 2012
                          • 5228
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          dominik9420, I wszystko jasne na temat. :idea:
                          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                          Pozdrawiam ANIOL

                          Komentarz

                          • twar14
                            Classic
                            • 2014
                            • 6

                            #14
                            Witam,

                            Co prawda jeżdzę OCT 2, ale pewnie problem ma podobną przyczynę.

                            u mnie również jest problem z twardym hamulcem. Tylko, że u mnie problem jest chyba z hydrauliką. Hamulec szybko się "pompuje" i twardnieje. Po przejechaniu nawet kilku metrów problem znika. Ale wystarczy ponowne kilkakrotne naciśnięcie pedału hamulca na postoju i hamulec znów jest twardy...

                            Zanim wydam kasę na kolejnych mechaników, może któryś z Was miał podobny problem i go rozwiązał??

                            Pozdrawiam

                            Komentarz

                            • alxxx
                              RS
                              • 2010
                              • 1823
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez twar14
                              Ale wystarczy ponowne kilkakrotne naciśnięcie pedału hamulca na postoju i hamulec znów jest twardy...
                              Na postoju ze zgaszonym silnikiem?
                              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                              Komentarz

                              • twar14
                                Classic
                                • 2014
                                • 6

                                #16
                                I ze zgaszonym i z włączonym... wiem, że to normalne hamilec się pompuje, ale u mnie to następuje bardzo szybko po dwóch/trzech nacisnieciach..

                                Komentarz

                                • 4tech
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 4199
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                  #17
                                  Może problem z podciśnieniem lub samą pompą podciśnienia?
                                  Ja tak kiedyś miałem, jak uwalił mi się króciec od pompy...
                                  O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                  Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                  Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                  Komentarz

                                  • twar14
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 6

                                    #18
                                    myślałem jeszcze o serwo, nie wiem tylko czy wszystkie objawy pasują do usterki...

                                    Komentarz

                                    Pracuję...