Ocena Pompek - Drgania, wibracje na biegu jałowym

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • borys32
    Classic
    • 2014
    • 3

    Ocena Pompek - Drgania, wibracje na biegu jałowym

    Zamieszczone przez Windykator
    Pasowałoby też, żeby się zapisały na zlot
    Czekam co wyjdzie z głosowania :wink: :P :diabelski_usmiech
  • WildFox
    Classic
    • 2012
    • 18

    #2
    Ocena Pompek - Drgania, wibracje na biegu jałowym

    Witam, posiadam wkurzający mnie problem przenoszących się drgań i wibracji na biegu jałowym siedząc w fotelu. Czytając forum doszedłem do wniosku że odpowiedzialne podzespoly za te drgania to :

    - Czujnik temperatury plynu - na VCDS'ie w zakladce silnik i bloki pomiarowe pokazuje zblizona wartosc do otoczenia wiec wnioskuje ze jest dobry, niemam niestety mozliwosci wejscia w zakladke instruments bloki pomiarowe i tam go sprawdzic ;/
    - Sprzęgło i dwumas : Sprzęgło bierze jak nalezy niema żadnych drgań na pedale sprzegła ani sie nie slizga, z dwumasu nie dochodza żadne dzwięki, po wcisnieciu sprzegła drgania odczuwalne we wnatrz nadal występują !
    - Pompki, tutaj sie nieznam wiec dodaje logi poszczegolnych grup :

    gr13

    Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.


    gr18

    Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.


    gr23

    Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.


    Drgania wystepują czesciej na cieplym silniku i sa dosyc intensywne, patrzac na silnik chodzi w miare rowno. Logi robione na cieplym silniku temp 80 stopni na Vcdsie na zegarach 90. Oczywiście innych błędów niema. Proszę o ocene logów i ewentualne sugestie co to moze być ??

    Pozdrawiam i dziękuje za pomoc

    Komentarz

    • kecaj
      RS
      • 2009
      • 1511
      • Superb II (3T4)

      #3
      Blok 18 - OK
      Blok 13 - dwie pierwsze pompki zaczynają "lać" czwarty pracuje najlepiej
      Blok 23 - wartości ujemne to niewydolność układu paliwowego (filtry, zła jakość paliwa itp)
      Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

      Komentarz

      • WildFox
        Classic
        • 2012
        • 18

        #4
        Filtr jest nowy paliwo bp ultimate leje. Co jeszcze brac pod uwagę związanego z układem paliwowym? A wartości ujemne mogą być z powodu lejących pompek ?

        Komentarz

        • abstinent
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4842
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Zamieszczone przez WildFox
          paliwo bp ultimate leje. Co jeszcze brac pod uwagę związanego z układem paliwowym?
          a no właśnie to paliwo :idea:

          Komentarz

          • WildFox
            Classic
            • 2012
            • 18

            #6
            Zamieszczone przez abstinent
            Zamieszczone przez WildFox
            paliwo bp ultimate leje. Co jeszcze brac pod uwagę związanego z układem paliwowym?
            a no właśnie to paliwo :idea:
            Paliwo jakie bym nie zalał jest tak samo, to coś innego sama regenaracja pompek wystaczy ? Od czego najlepiej mam zacząć ?

            Komentarz

            • przemik
              RS
              • 2012
              • 1610

              #7
              Uklad wtryskowy w stanie perfekcyjnym. Szkoda czasu i pieniedzy na grzebanie w nim.
              Przemek
              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
              80 B3 Limo 1.6 TD SB

              Komentarz

              • AdamB
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 8033
                • Octavia IV (NX3)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                #8
                kecaj, takie korekcje i bipy to chyba niejeden TDI PD chciał by mieć w naszym kraju. U mnie korekcje na pompkach są podobne od nowości i w zasadzie BIP-y również mam trochę mniejsze nie mniejsze nie przekraczają wartości 17. :roll:
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz

                • WildFox
                  Classic
                  • 2012
                  • 18

                  #9
                  To panowie zgłupiałem ale to dobra wiadomość dla mnie Macie jakiś pomysł od czego te drgawki ?? Bo już niewiem co mam z tym zrobić.

                  Komentarz

                  • Kicer
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 217

                    #10
                    Ze tak powiem TTTM (ten typ tak ma)
                    Możesz walczyć zmieniać kombinowac i tak tak będzie. Troche TDI jeździlem i wlaściwie chyba każdy tak mial.
                    Jak zacznie szarpać podczas przyspieszania lub poszarpywać podczas jazdy ze stalą prędkością to wtedy trzeba zacząć się martwic.

                    Pozdrawiam MArcin
                    Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

                    Komentarz

                    • WildFox
                      Classic
                      • 2012
                      • 18

                      #11
                      Zamieszczone przez Kicer
                      Ze tak powiem TTTM (ten typ tak ma)
                      Możesz walczyć zmieniać kombinowac i tak tak będzie. Troche TDI jeździlem i wlaściwie chyba każdy tak mial.

                      Pozdrawiam MArcin
                      o tym też czytałem, troche można odczuwać te wibracje, ale te są za duże tak nie powinno być, na zimnym silniku tego niema.

                      Komentarz

                      • Kicer
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 217

                        #12
                        Też tak mam na zimno chodzi jak malina. Złapie temperature to na luzie czuć jak kopie silnik w bude. To nawet nie sa wibracje, to tak jakby ktoś kopał Cię w fotel. Nie ma się czym przejmować, mówie troche się tym najeździłem (pracowałem w serwisie) i nie pamietam przypadku który by chodził ładnie. A może nie zwróciłem uwagi :roll: kto wie...

                        Pzdr MAricn
                        Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

                        Komentarz

                        • przemik
                          RS
                          • 2012
                          • 1610

                          #13
                          Moje BKD w A3 8P tez ma minimalne drgania... a BiP mam duzo bardziej w minusie... tutaj mozesz zobaczyc...

                          Przemek
                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                          Komentarz

                          • abstinent
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 4842
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            można jakiś upgrade softu zrobić :idea:
                            zresztą coś kojarzę że nawet aso wgrywało nowy ale w jakim klekocie to nie pamiętam
                            szukać

                            Komentarz

                            • WildFox
                              Classic
                              • 2012
                              • 18

                              #15
                              Zamieszczone przez Kicer
                              Też tak mam na zimno chodzi jak malina. Złapie temperature to na luzie czuć jak kopie silnik w bude. To nawet nie sa wibracje, to tak jakby ktoś kopał Cię w fotel. Nie ma się czym przejmować, mówie troche się tym najeździłem (pracowałem w serwisie) i nie pamietam przypadku który by chodził ładnie. A może nie zwróciłem uwagi :roll: kto wie...

                              Pzdr MAricn

                              Dobrze to określiłeś kopanie w fotel. Ale niedaje mi to spokoju, trzeba coś z tym zrobić, jakaś zmiana mapy u tunera coś pomorze ? Burza mózgów !

                              Przemik dzięki trochę mnie uspokoiłeś z układem wtryskowym. A uszczelniacze pompek mają z tym coś wspólnego ??

                              Jeszcze chodzi mi po głowie synchronizacja wałków rozrządu bo w gr4 mam 2.5 stopnia. Niebawem się za to zabiore, ale to raczej nic nie zmieni ;/

                              Komentarz

                              • Kicer
                                Ambiente
                                • 2011
                                • 217

                                #16
                                Tak w BKD poprawiali ten nagły wzrost mocy przy 2200 rpm/min. Tzn czuć że przy tych obrotach auto zaczyna lepiej przyspieszać. Nie w kazdym ale pamiętam że taka informacja techniczna była.

                                Pozdrawiam MArcin
                                Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

                                Komentarz

                                • WildFox
                                  Classic
                                  • 2012
                                  • 18

                                  #17
                                  Zamieszczone przez abstinent
                                  można jakiś upgrade softu zrobić :idea:
                                  zresztą coś kojarzę że nawet aso wgrywało nowy ale w jakim klekocie to nie pamiętam
                                  szukać
                                  No też o tym pomyślałem. Aso wgrywało do innego silnika, gdzieś to czytałem też.

                                  Zamieszczone przez Kicer
                                  Też tak mam na zimno chodzi jak malina. Złapie temperature to na luzie czuć jak kopie silnik w bude. To nawet nie sa wibracje, to tak jakby ktoś kopał Cię w fotel. Nie ma się czym przejmować, mówie troche się tym najeździłem (pracowałem w serwisie) i nie pamietam przypadku który by chodził ładnie. A może nie zwróciłem uwagi :roll: kto wie...

                                  Pzdr MAricn

                                  Dobrze to określiłeś kopanie w fotel. Ale niedaje mi to spokoju, trzeba coś z tym zrobić, Burza mózgów !

                                  Przemik dzięki trochę mnie uspokoiłeś z układem wtryskowym. A uszczelniacze pompek mają z tym coś wspólnego ??

                                  Komentarz

                                  • przemik
                                    RS
                                    • 2012
                                    • 1610

                                    #18
                                    Raczej nie.
                                    Ustaw kąt synchro w granice "zero"... zobacz czy bedzie poprawa... albo pokaz logi 004 statyczne i 004 dynamiczne
                                    Przemek
                                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                    Komentarz

                                    • WildFox
                                      Classic
                                      • 2012
                                      • 18

                                      #19
                                      przemik,

                                      004 statyczne

                                      Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.



                                      004 dynamiczne

                                      Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.


                                      Gdzieś wyczytałem że po zmianie uszczelniaczy pompek problem z telepaniem znikł, pozatym przy odpalaniu na zimnym silniku, puści lekko niebieskiego dymka. Mam jeszcze wrażenie że gdy auto stoi lekko przechylone na lewo lub prawo to drgań praktycznie nie czuć. Auto ma przebieg 165tys przy silniku nie było nic robione, niebawem będe zmieniał swiece, więc zastanawiam się nad tymi uszczelniaczami. Co myślicie ?

                                      Komentarz

                                      • przemik
                                        RS
                                        • 2012
                                        • 1610

                                        #20
                                        Kąt synchro OK... nic z nim nie rob....

                                        Uszczelniacze mozesz zmienic... na zasadzie... " a noz pomoze" :wink:
                                        Przemek
                                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                        Komentarz

                                        Pracuję...