[o1] asv problemow z turbo ciag dalszy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kaplani
    Classic
    • 2011
    • 2

    [o1] asv problemow z turbo ciag dalszy

    Zamieszczone przez piotrek_gdy
    i ja też dołaczam się do życzeń
    składałem je co prawda na zeszłym spocie ale ... ponawiam w przeddzień Wigilii
    Zdrowych Wesołych Świąt dla wszystkich
    podziękował
  • t3neniel
    Classic
    • 2010
    • 7

    #2
    [o1] asv problemow z turbo ciag dalszy

    Witam,

    Jak w temacie, sprawa jest o tyle ciekawa ze po wymianie wężyków i n75, auto przejdzie w tryb awaryjny ale jeśli dobrze go przegonie, a silnik jest dobrze rozgrzany tryb awaryjny nie wystąpi.
    Logi
    Grupy: 003 -
    Grupy: 011 -
    Grupy: 004,010

    Wydaje mi się, ze to gruszka przycina ciągle ale pewności nie mam. Dodatkowo słychać dziwny świst jakby zasysanego powietrza (tylko po odpaleniu na w miarę zimnym silniku)

    Co mógłbym zrobić by się upewnić. Gruszkę wymienię sam ale jeśli trzeba będzie turbo wyciągać to już będę musiał się posiłkować znajomym i dodatkowo drugim by udostępnił kanał.

    Komentarz

    • karo
      Drive
      • 2009
      • 77

      #3
      t3neniel, możesz podpiąć dużą strzykawę pod wężyk od gruszki i zaciągać nią powietrze i obserwować jak się cięgno porusza. Jeśli płynnie to szukaj w instalacji podciśnienia. A jeśli wcale/słabo chodzi to może być grucha albo geometria. Wtedy musisz wyjąć gruchę (łatwo, bo tylko 2 śruby i zawleczka) i zobaczyć jak na stole działa. Może być jak u mnie, czyli teoretycznie chodziła, ale miała taki moment przycięcia na początku swojego ruchu. Trzeba było większego podciśnienia żeby ją ruszyć. Wymieniłem i jest spokój. Może być też, że się wcale nie rusza, bo już przegnita, albo zaciąga ładnie, ale nie utrzymuje podciśnienia i wraca do położenia spoczynkowego. Jak już będziesz miał gruchę wyjętą to będziesz mógł sztangą turbiny poruszać.
      To taki mój sposób na diagnostykę. Daj znać jak to działa u Ciebie.

      Komentarz

      • t3neniel
        Classic
        • 2010
        • 7

        #4
        Dzięki za szybka odpowiedz.
        Jak ściągnę wężyk od n75 i zassam go ustami to sztanga idzie do góry i trzyma. Ciężko mi jest ocenić czy porusza się w pełnym zakresie bo wkładam tam rękę (dostaje się tam z góry). Zastanawiam się czy mógłbym spryskać wd40 i troszkę sztangę rozruszać. Dodam ze chodzi dość ciężka ale nie mam porównania. Wstępnie 'na sucho' ja rozruszałem i zobaczyłem lekka poprawę w logach bo poprzednio to przeładowywało niemal że w całym zakresie.

        Komentarz

        • K_Popiel
          Rider
          • 2010
          • 608

          #5
          Psikanie WD-40 moim zdaniem szkoda zachodu. Z logów grupy 011 widać że coś się przycina, zawór N75 osiągnął 94.4% wysterowania walcząc ze zbiciem ciśnienia i dopiero wtedy ciśnienie doładowania zaczęło spadać, czyli albo geometria stawia opór albo grucha się przycina. Zrób log statyczny 011 w BS i obserwuj w jakim zakresie pracuje sztanga turbiny podczas zmian on - off.
          // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
          ------------------------------------------------------

          Komentarz

          • NuTiiiiii
            Ambiente
            • 2013
            • 117

            #6
            No pewnie łopatki w turbinie do lekkiego przeczyszczenia.

            Komentarz

            • rOBERTO795
              RS
              • 2009
              • 3465
              • Octavia III (5E3)
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              #7
              zrob na poczatek 011BS
              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

              Komentarz

              • t3neniel
                Classic
                • 2010
                • 7

                #8
                Zrobiłem 11BS tak jak doradzaliście.
                Tutaj załączam video z ruchem sztangi. Ja nie mam doświadczenia ale wydaje mi się że zakres jest w porządku ale odbija troszkę nie za bardzo.
                View My Video

                Jest tam trochę rdzy więc pokusiłem się o wd40 i rozruszanie sztangi. Wydaje mi się, że odbija teraz płynnie wieczorem zrobię logi.

                Proszę przede wszystkim o ocenę czy zakres ruchu sztangi jest w porządku.

                Komentarz

                • DGW
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 2330

                  #9
                  Zamieszczone przez t3neniel
                  Proszę przede wszystkim o ocenę czy zakres ruchu sztangi jest w porządku.
                  nie jest w porządku, widać ewidentne zacięcie przy odpuszczaniu poza tym (na podstawie video) wydaje mi się że sztanga nie dochodzi do ogranicznika. Gruszka do ściągnięcia i będzie wiadomo co jest przyczyną. Podejrzewam że niestety zarówno gruszka jak i zacięte już kierownice
                  NFPNorth-West
                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                  WARSZTAT www.dsize.pl
                  ->
                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                  Komentarz

                  • K_Popiel
                    Rider
                    • 2010
                    • 608

                    #10
                    Filmik wiele wyjaśnia, tak jak napisał DGW ewidentnie widać zacięcie przy odpuszczaniu co wyjaśnia tak duże wysterowanie N75 w pierwszych logach co skutkuje niemożnością zbicia ciśnienia doładowania. Tak jak radził kolega, ściągnij gruchę, sprawdź jak chodzi geometria i zobacz jak wygląda grucha, najlepiej podłączyć do niej pompkę podciśnienia i sprawdzić jak się zachowuje.
                    // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                    ------------------------------------------------------

                    Komentarz

                    • przemik
                      RS
                      • 2012
                      • 1610

                      #11
                      Zamiast nagrywac videoreportaże... wykonaj porzadnie logi dynamiczne.. 011, 010 oraz statyczny 011 Basic Settings.

                      Z tego skrawka logów widac, ze kierownice VTG sa zdrowa zasyfione.
                      Przemek
                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                      Komentarz

                      • DGW
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 2330

                        #12
                        przemik, po co robić po raz enty logi jak wiadomo że problem jest. Cyferki nie pokażą tego że zarówno kierownice są przytarte jak i mieszek nie chodzi płynnie. Bez zdjęcia gruchy nie ma możliwości zdiagnozowania tego poprawnie.
                        NFPNorth-West
                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                        WARSZTAT www.dsize.pl
                        ->
                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                        Komentarz

                        • karo
                          Drive
                          • 2009
                          • 77

                          #13
                          u mnie podobnie wygladalo jak mieszek byl uszkodzony. VNT niby dzialalo, ale wlasnie tak kiepsko przy odpuszczaniu. Wyjmij mieszek(dosyc latwo od spodu samochodu) i w rekach sprawdz jak chodzi. Jesli bedziesz czul chrupanie, a sztanga turbiny bedzie swobodnie pracowac, to mozesz obstawiac ze mieszek. Ewentualnie mozesz z niego wysypac syf i rozruszac w rekach, ale na dlugo to nie pomoze.

                          Komentarz

                          • K_Popiel
                            Rider
                            • 2010
                            • 608

                            #14
                            Jeżeli wysypie z niego syf /czyli to co zostało z mieszka/ , to już nie ma najmniejszego sensu go zakładać
                            // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                            ------------------------------------------------------

                            Komentarz

                            • t3neniel
                              Classic
                              • 2010
                              • 7

                              #15
                              Dzięki za zainteresowanie. Wymienię mieszek ale muszę poczekać aż pogoda się troszkę poprawi. Dam znać i zrobię logi po wymianie.
                              Mam tylko jeszcze jedno pytanie czy myślicie że to przez Turbo pojawia się [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fZkVI2m5gpA[/youtube] taki dźwięk. Czy to może być jakaś nieszczelność gdzieś w drodze do lub z Turbo?

                              Komentarz

                              • przemik
                                RS
                                • 2012
                                • 1610

                                #16
                                Tak ten dzwiek pochodzi od turbosprezarki... ale nie od nieszczelnosci.... tez mam takie "chrząkniecie" w 8P ... wlasnie przy odejmowaniu gazu....szczerze powiem to nie mam jasnej teorii na wyjasnienie tego.
                                Nie wydaję mi się tez aby to bylo normalne.
                                Przemek
                                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                Komentarz

                                Pracuję...