[O1] Kłopoty z uruchamianiem - sprawdzone kilka punktów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kulawy31
    Classic
    • 2010
    • 12

    [O1] Kłopoty z uruchamianiem - sprawdzone kilka punktów

    Zamieszczone przez eaglemirek
    najważniejsze to to że mogę nie logować się ponad rok a skrzynka i dane na niej nie giną
    Mirku zainstaluj sobie dowolny program pocztowy i całą pocztę będziesz miał lokalnie na kompie - wtedy archiwizacja na DVD co jakiś czas i jesteś wygrany :szeroki_usmiech

    [ Dodano: Pon 30 Gru, 13 18:58 ]
    Zamieszczone przez rafiki
    a Tobie po co 6? :shock: ja mam 2 i w zupełności mi to wystarcza :szeroki_usmiech
    Z 4 szt. korzystam na codzień a 2 to dodatkowe (m.in. na gmailu i neostradzie)
  • stalker
    Drive
    • 2009
    • 43
    • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

    #2
    [O1] Kłopoty z uruchamianiem - sprawdzone kilka punktów

    Witam wszystkich Oktawian

    Krótko i treściwie: od dłuższego czasu mam kłopoty z uruchamianiem silnika po dłuższej przerwie (noc, kilka godzin postoju itp.). Silnik to 19 TDI (AHF). Polega to na tym, że przy pierwszym przekręceniu kluczyka w stacyjce silnik usiłuje odpalić. Trwa to kilka sekund i zazwyczaj kończy się niepowodzeniem. Druga próba zazwyczaj kończy się sukcesem, ale samo odpalanie trwa 2-5 sekund. Czasami potrzebna jest jeszcze trzecia próba i wówczas auto odpala niemal natychmiast.

    Po wyłączeniu silnika i krótkim postoju, gdy silnik jest jeszcze w miarę ciepły (do 1-2 godzin) silnik uruchamia się za pierwszym razem. Przy dłuższym postoju (4-5 godzin) silnik odpala najczęściej za drugim razem.

    Dodatkowo czuć i słychać, że silnik często pracuje nierówno (~80% uruchomień).

    Co sprawdziłem:

    - świece: mechanik twierdzi, że nie dochodziło do nich napięcie; wymieniony przekaźnik (grudzień 2012), nieznaczna poprawa (wcześniej przy ujemnych temperaturach rzędu kilkunastu stopni poniżej zera nie odpalał w ogóle, albo z ogromnym trudem, teraz czy jest -15 czy -5 czy +5 odpala tak jak opisałem wyżej),
    - pompa paliwa: regeneracja w grudniu 2012, brak widocznej poprawy,
    - akumulator: ma 2 lata, sprawny.

    Proszę o podpowiedź, co może być przyczyną, ewentualnie co jeszcze można sprawdzić? Może przewody doprowadzające prąd do świec są zawilgocone, jeśli taka ewentualność wchodzi w grę?

    Komentarz

    • NuTiiiiii
      Ambiente
      • 2013
      • 117

      #3
      U mnie miałem podobnie jak auto stało 24h i też był problem z odpaleniem, ale jak już odpalił to później było dobrze dopóki znów nie postał. W moim przypadku rozrusznik był do wymiany.

      Komentarz

      • badboyblu
        Drive
        • 2013
        • 81

        #4
        u mnie sa takie same objawy, do tego slychac jak rozrusznik brzeczy,skrzypi itd ) klinuje sie jednym slowem, wymienilem czujnik temp plynu, troche sie poprawilo ,ale przy nizszych temp pali dalej ciezej, czuje ze bez wymiany ozrusznika nie obejdzie sie :evil:
        antyradar Escort Redline

        Komentarz

        • german81
          L&K
          • 2010
          • 1414
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          problemem moze byc czujnik temperatury ,podgrzewacz na filtrze paliwa , zaworek zwrotny w zbiorniku paliwa , zurzyte wtryski , słąba kompresja , i wiele inych .przydały by sie przynajmniej logi z bloku 1 4 i BS 000 .jesli chcesz to mozesz podjechac do wrocławia do mnie moze uda mi sie zlokalizowac problem .
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz

          • stalker
            Drive
            • 2009
            • 43
            • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

            #6
            Dziękuję za wszystkie sugestie i podpowiedzi. @german81: wysłałem PW.

            Komentarz

            • przemik
              RS
              • 2012
              • 1610

              #7
              Ustaw statyczny kąt wtrysku i fura bedzie paliła od strzała....
              Przemek
              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
              80 B3 Limo 1.6 TD SB

              Komentarz

              • radial
                Classic
                • 2012
                • 16

                #8
                Wiele rzeczy można by sprawdzić. Kąt wtrysku, czujniki temp., czy nie ma powietrza w przewodach paliwowych miedzy filtrem paliwa a pompą.

                Komentarz

                • krzynol
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 10964
                  • Superb II combi (3T5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  a Panowie co z rozrusznikiem mają problem
                  proszę wyjąć rozrusznik, reozebrać i nasmarować tuleję bendixa
                  w ogóle wszystko nasmarować, rozrusznik tak łatwo się nie psuje
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz

                  • stalker
                    Drive
                    • 2009
                    • 43
                    • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                    #10
                    Poza mozolnym odpalaniem najbardziej denerwująca jest nierówna praca silnika. Czuć to wyraźnie, gdy pracuje na jałowym biegu (nieważne czy jest zimny czy rozgrzany).

                    Jest też jeszcze jeden objaw, który przeoczyłem wcześniej. Samochód jest niezwykle mułowaty, gdy uruchamiam go rano. Objawia się to bardzo powolnym wchodzeniem na wyższe obroty, nawet na II i III biegu. Rozpędzenie do 60 km/h wymaga przejechania kilkuset metrów, powyżej jest nieco lepiej, ale tylko trochę. Czuje się, że auto nie ma dynamiki. Przepływomierz czyściłem kilka tygodni temu, ale z tego co mi wiadomo ma on znaczenie dopiero przy wysokich obrotach i prędkościach.

                    Czy te objawy są Wam znajome?

                    Komentarz

                    • przemik
                      RS
                      • 2012
                      • 1610

                      #11
                      Bez logów dynamicznych ani rusz, a i statyczne by sie przydaly.
                      Przemek
                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                      Komentarz

                      • radial
                        Classic
                        • 2012
                        • 16

                        #12
                        Kolego to nie ma co bawić się we wróżbitów tylko jechać na serwis. Pewnie kąt wtrysku, ale jak pojedziesz do mechanika to nie wyskakuj z mądrościami z internetu, że tak na odległość Ci koledzy zdiagnozowali na forum tylko daj chłopu się wykazać bo jest jeszcze parę innych możliwych usterek co mogą podobnie się objawiać.
                        Chyba, że jeździsz po Panach Haniach co się ogłaszają na oferiadach czy innych tego typu to najlepiej wydrukować instrukcję z neta do wszystkich możliwych usterek.

                        Komentarz

                        Pracuję...