O1 1,6 AKL - Szaleje wskaźnik temperatury silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • radar2
    Classic
    • 2013
    • 23

    O1 1,6 AKL - Szaleje wskaźnik temperatury silnika

    Też mam problem ze spryskiwaczami, na początku jeden sie nie chowali, teraz już 2. Poza tym pedał sprzęgła skrzypiec jak stara szafa, dziwne zjawisko w nowym wozie.
  • zlociutki999
    Classic
    • 2012
    • 37

    #2
    O1 1,6 AKL - Szaleje wskaźnik temperatury silnika

    Witam
    Od dłuższego czasu szaleje mi wskaźnik temperatury silnika na zegarach. Wacha się on między 70-90. Po odpaleniu temperatura rośnie bez problemu do 70, potem stopniowo wzrasta do 90 i maleje znów. Dzieję się to w mieście jak i w trasie przy prędkości50 czy 150 niema znaczenia.

    Obstawiłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej wraz z króćcem i oringiem. Wymieniłem czujnik z uszczelką na oryginał. Zamienników nie stosuję. Dodatkowo wymieniłem cały płyn chłodzący na nowy w octavi. Niewiem kiedy był wymieniany ale zalałem G12++ .

    Brak błędów w VAGU dotyczących układu chłodzenia.
    Dodatkowo wymieniłem przy tych czynnościach serwisowych Odmę z rurą oraz wyczyściłem przepustnicę.

    Po zalaniu płynu zauważyłem że na biegu jałowym jak pozostawiłem auto po wymianie płynu chłodzącego silnik uzyskał temperaturę 90 st. i trzymał ją, Dopiero w czasie jazdy zauważyłem skoki.

    Komentarz

    • Julek83
      Classic
      • 2013
      • 9

      #3
      Re: O1 1,6 AKL - Szaleje wskaźnik temperatury silnika

      zobacz jeszcze czy nie masz jakiś błędów w zestawie wskaźników.
      przydało by się przejechać autem z podpiętym kompem i zobaczyć jaka temperatura jest odczytywana przez sterownik. Jeśli się waha więcej niż na zegarach to prawdopodobnie masz termostat do wymiany. Pozdrawiam

      Komentarz

      • r2r
        RS
        • 2008
        • 4720
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        zlociutki999, a może masz standardowy problem z termostatem, który szaleje - zamyka się i otwiera, przez co silnik raz ma optymalną temperaturę, żeby za chwilę być niedogrzanym.
        Artur

        Komentarz

        • rezon
          RS
          • 2006
          • 1894
          • Volvo
          • AKL 1.6 MPI 101 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Jeżeli zmiany nie są skokowe tylko płynne to tak jak piszer2r, prawdopodobnie zacina się w pozycji otwarty termostat i wychładza Ci silnik. Niestety takie chwilowe zacinanie się jest trudne do zdiagnozowania. U mnie też kiedyś padł termostat, ale cały czas był otwarty, więc rura do chłodnicy szybko nabierała temperatury - nawet przy ledwie ciepłym silniku.

          Komentarz

          • zlociutki999
            Classic
            • 2012
            • 37

            #6
            OK wtedy zabiorę się za wymianę termostatu. Inwestować w zamiennik czy oryginał?
            Chodzi o http://www.skodaczesci.pl/oferta/?sr..._szukaj=szukaj

            Komentarz

            • Kajtiii
              Rider
              S_OCP Member
              • 2007
              • 291

              #7
              Tak jak mówi r2r to najprawdopodobniej termostat. Kup Wahler'a. Sprawdzone, skuteczne.

              Komentarz

              • interagg
                Drive
                • 2012
                • 52

                #8
                a jakie są skutki zniwelowania tego problemu? Sam mam chyba ten problem w 1,9 TDI i się zastanawiam, czy robić to od razu ,czy poczekać na napływ kasiory :lol:

                pozdro

                Komentarz

                • zlociutki999
                  Classic
                  • 2012
                  • 37

                  #9
                  Dobre pytanie, bo najszybciej jak uda mi się to wymienić będzie to około 1000 km. przy czym jezdze juz troche na tym jakies 3 tys

                  Komentarz

                  • Kajtiii
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 291

                    #10
                    Głównie większe spalanie bo silnik będzie niedogrzany.

                    Komentarz

                    • zlociutki999
                      Classic
                      • 2012
                      • 37

                      #11
                      Wsumie może sięzgadzać 10L jak na AKL w mieści to chyba dużo, albo w trasie 8,5 do prędkości 120/130

                      Komentarz

                      • Kajtiii
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 291

                        #12
                        Łoj to dużo Ci pali. Mi w zależności od trasy i pory roku bierze od 6.5 do 7.8. W dużych miastach bywam rzadko więc nie wiem ile bierze w trybie czysto miejskim. Ale wymiana termostatu to chwilka roboty więc warto to szybko zrobić bo szkoda silnika.

                        Komentarz

                        Pracuję...