Buczenie podczas jazdy w prawo

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • radar2
    Classic
    • 2013
    • 23

    Buczenie podczas jazdy w prawo

    Przed wymianą napinacza wpadł mi w ręce silikon, który jak się później okazało nie daje się do uszczelnienia pokrywy. Z tego co wiem silikon jest do uszczelnienia miski olejowej w wielu silnikach oraz do rozrządu 1.2 TSI. Dodam, że w ASO taki silikon kosztuje 80zł

    Stan: Nowy
    Cena: 20zł
    Numery VAG: D 176 600 A1

    Kontakt na PW

  • zlociutki999
    Classic
    • 2012
    • 37

    #2
    Buczenie podczas jazdy w prawo

    Witam

    Mam problem podczas jazdy. Przy jeździe na wprostu auto jedzie cicho. Przy zmianie pasa na lewy czy jechanie po łuku w lewo cisza. Ale gdy skręce kierownicę w prawo czyli jazda w prawo po łuku bądź zmiana pasu to słyszę buczenie mocne szumienie.
    Niewiem czego jest to wina. Prosiłbym o jakąśdiagnozę.

    Ostatnio naprawiałem w aucie zawieszenie przednie.
    Wymiana amortyzatorów z osłonami, odbojami i poduszkami z łożyskami.
    Dodatkowo łączniki stabilizatorów, tuleje wachaczów i gumy stabilizatora.
    Zawieszenie chodzi cichutko jak należy.
    Zakupiłem kompet nowych opon Nokian WD R3
    Dodatkowo wykonana geometria.

    Komentarz

    • trooper
      Rider
      • 2011
      • 525
      • Octavia III combi (5E5)
      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

      #3
      Toż to klasyczny objaw łożyska. Miałem identycznie
      Moja Balbina

      Komentarz

      • zlociutki999
        Classic
        • 2012
        • 37

        #4
        CHodzi o łożysko koła piasty przedniej ?
        Wymieniać komplet przód lewą i prawą odrazu?
        Inwestować w org czy zamiennik ?

        Przy wymianie łożyska wymieniać też piastę aby ta żywotność była dłuższa ? Czy niema to znaczenia?

        Komentarz

        • trooper
          Rider
          • 2011
          • 525
          • Octavia III combi (5E5)
          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

          #5
          ja wymieniłem samo łożysko które się tłukło i wszystko się uspokoiło, jeżdżę już tak dłuższą chwilę i jest spokój. Ja założyłem chyba FAG.

          na ostatnie pytanie nie odpowiem bo nie mam wiedzy.
          Moja Balbina

          Komentarz

          • roLLo
            L&K
            • 2008
            • 1063
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            FAG na 1 montaż idzie. U mnie od wymiany przejechałem tylko 51 tyś. km i znowu zaczęło huczeć.

            Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

            Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
            Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
            Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

            Komentarz

            • zlociutki999
              Classic
              • 2012
              • 37

              #7
              Co mam rozumiec przez zdanie FAG na 1 montaż idzie?

              Komentarz

              • Northeusz
                RS
                • 2010
                • 1677
                • Octavia I (1U2)
                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                #8
                Zamieszczone przez zlociutki999
                Co mam rozumiec przez zdanie FAG na 1 montaż idzie?
                To znaczy, że zakładane w fabryce. Też ostatnio wymieniałem i też założyłem FAG-a. Wymieniałem tylko z jednej strony.
                Pozdrawiam
                Northeusz

                Komentarz

                • piotrek_os
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 8162
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Northeusz
                  Wymieniałem tylko z jednej strony.
                  szczęściarz :diabelski_usmiech , bo ja nie trafiłem i suma sumarum ma dwa nowe

                  [ Dodano: Nie 17 Mar, 13 22:01 ]
                  zlociutki999, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=670241 tu masz opis.
                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                  Komentarz

                  • rejtom87
                    Classic
                    • 2011
                    • 18

                    #10
                    Potwierdzam, miałem ten sam objaw tylko z drugiej strony.

                    Polecam wymianę w miarę szybko. Bo ja pojeździłem jeszcze 2kkm i przy wymianie łożysko rozpadło się na 2 części. Jak zdejmowaliśmy tarczę to część wyszła razem z nią, a część została przy zwrotnicy

                    Komentarz

                    • Northeusz
                      RS
                      • 2010
                      • 1677
                      • Octavia I (1U2)
                      • AUM 1.8 20VT 150 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez piotrek_os
                      Zamieszczone przez Northeusz
                      Wymieniałem tylko z jednej strony.
                      szczęściarz :diabelski_usmiech , bo ja nie trafiłem i suma sumarum ma dwa nowe
                      Ale za to podniosłeś walory akustyczne, trakcyjne no i wartość fury zacnie w górę - możesz w ogłoszeniu przy sprzedaży pisać, że "przedni zawias nowy" :diabelski_usmiech
                      Pozdrawiam
                      Northeusz

                      Komentarz

                      • zielas87
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 144

                        #12
                        Zamieszczone przez zlociutki999
                        Mam problem podczas jazdy. Przy jeździe na wprostu auto jedzie cicho. Przy zmianie pasa na lewy czy jechanie po łuku w lewo cisza. Ale gdy skręce kierownicę w prawo czyli jazda w prawo po łuku bądź zmiana pasu to słyszę buczenie mocne szumienie.
                        Niewiem czego jest to wina
                        Też miałem objaw taki sam, u mnie nie było to łożysko, u mnie ciekła maglownica, warto sprawdzić poziom płynu zanim się za łożyska weźmiesz.
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        Komentarz

                        • zlociutki999
                          Classic
                          • 2012
                          • 37

                          #13
                          Przyjrzę się maglownicy, ale nie chciałbym aby była to właśnie ta usterka.
                          Łożyska Faga na 2 strony zakupię gdy się okażę że maglownica jest sucha, nie ma wycieków.
                          Powiedźcie mi jaki może być koszt robocizny za wymianę łożysk. Ja dzisiaj usłyszałem w serwisie koszt 180 zł za stronę , 1,5 h roboty czyli razem 360 zł sama robocizna a gdzie części jeszcze.
                          Łożyska ze 100 za sztukę trzeba liczyć. Czy przy wymianie łożysk wymieniać też piastę łożyska?Czy niema to znaczenia ?

                          Komentarz

                          • roLLo
                            L&K
                            • 2008
                            • 1063
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Łożyska najlepiej kup samemu i z nimi do serwisu pojedź. Ja ostatnio pytałem w serwisie ile za łożysko to mi około 200 za jedno krzyknął i próbował wcisnąć że w O1 mam magnetyczne łożysko i że w nim jest czujnik ABS'u, a w O1 jest pierścień na piaście.

                            Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                            Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                            Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                            Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                            Komentarz

                            • Kajtiii
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 291

                              #15
                              Jako że mam takiego samego szkodnika to powiem Ci krótko i zwięźle. Siedzi Ci lewe łożysko. Kupuj FAG lub SKF (często gęsto to to samo tylko zamieniają się opakowaniami) koszt około 110 zł. Wymiana przy braku problemów zajmuje około 30 - 40 minut. Piasty (a w tym wypadku całej zwrotnicy) się nie wymienia, chyba że przegrzałeś lub rozwalone łożysko porobiło ranty. O i tyle w tym temacie. Przerabiałem parę razy tą usterkę więc mam w małym palcu :szeroki_usmiech

                              PS: Maglownica jak pada to:
                              raz - leje się z niej płyn ponieważ najczęściej wywala uszczelniacze
                              dwa - kierownica działa z wyczuwalnym oporem
                              trzy - wyje przy każdym ruchu kierownicą

                              Komentarz

                              • zlociutki999
                                Classic
                                • 2012
                                • 37

                                #16
                                We własym zakresie będe w stanie wymienić łozysko czy bd potrzebowal prasy ?
                                Jakiś tutek może ?

                                Komentarz

                                • piotrek_os
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 8162
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez zlociutki999
                                  We własym zakresie będe w stanie wymienić łozysko czy bd potrzebowal prasy ?
                                  Jakiś tutek może ?
                                  bez prasy nawet bym do tego nie startował
                                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                  Komentarz

                                  • Kajtiii
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 291

                                    #18
                                    Prasa musi być bo jak inaczej wciśniesz łożysko w piastę? Chałupnicze metody też działają ale niech tylko odrobinę krzywo wejdzie to będziesz miał większe wydatki. Nie warto oszczędzać paru groszy.

                                    Komentarz

                                    • mariush19
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 639
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #19
                                      A co to teraz sie dzieje? kupiłem FAGa pudełko ładnie pięknie, zeger, smar 3 nakrętki ale łożysko z czarnym uszczelnieniem na którym jest NSK made in england? to teraz taki farbowany fag?

                                      Komentarz

                                      • Kajtiii
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 291

                                        #20
                                        Tak. Jest kilka firm które produkują dla FAGa jak i SKFa. Mają swoje logo ale pakują w "firmowe". Nic się nie dzieje. Wymieniaj śmiało

                                        Komentarz

                                        • mariush19
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 639
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          #21
                                          Kajtiii, dzięki trochę mnie uspokoiłeś bo myślałem że koleś mnie oszukał, nigdzie nie mogłem znaleźć info że ktoś w pudełku faga miał NSK. W sumie znalazłem tylko informację że NSK szło na pierwszy montaż w toyocie.
                                          W takim razie pozostał tylko montaż i kwestia lewe czy prawe bo kupiłem tylko jedno Skręcam w lewo to się odzywa więc raczej to będzie strona prawa pasażera. Zobaczymy, montaż po weekendzie.

                                          Komentarz

                                          • Kajtiii
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 291

                                            #22
                                            Tak jest zasada że jak buczy w prawo to lewe i na odwrót. Ale mam nadzieję że wykluczyłeś buczenie choćby ewentualnie wyząbkowanych opon? Wiesz, żeby nie pchać się w niepotrzebną naprawę

                                            Komentarz

                                            • mariush19
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 639
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              #23
                                              Buczenie zaczęło się po zmianie na nowe opony zimowe (barum polaris 3) Na letnich tego nie słyszałem bo dość stare są i głośne. Też na początku myślałem że opony, ale słychać to tylko w jedną stronę, pozatym teraz już trochę się zmienia to , że wystarczy lekko kierownicą ruszyć w lewo aby było słychać. Co ciekawe od kilku dni coś słychać też przy skręcie prawo, ale to "inne" buczenie, takie ciche o innym natężeniu, może już zużyło sie mocniej i przeciwległa bieżnia łożyska się odzywa. albo drugie :szeroki_usmiech Dziś będę miał ciepły garaż do dyspozycji to sobie to sprawdzę dokładnie rozpędzając poszczególne koła na lewarku

                                              Komentarz

                                              • piotrek_os
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 8162
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez mariush19
                                                Dziś będę miał ciepły garaż do dyspozycji to sobie to sprawdzę dokładnie rozpędzając poszczególne koła na lewarku
                                                tylko zebyś nie wystartował jak rakieta :diabelski_usmiech
                                                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                                Komentarz

                                                • Kajtiii
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 291

                                                  #25
                                                  Podnieś auto i nie ryzykuj rozpędzania się bo ci auto spadnie z lewarka i będziesz miał nowe drzwi Podnieś auto i złap za koło na 12 i 6 godzinie. Potem ruszaj kołem do siebie i od siebie (tzn jedną ręką odsię a drugą dosię i tak na zmianę). Jak łożysko jest wywalone mocno to poczujesz wyraźny luz. Proste i najczęściej skuteczne.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...