[O1] TURBO-problem :(

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • skuba
    Classic
    • 2012
    • 9

    [O1] TURBO-problem :(

    Narysowac mozna i 200KM.

    Ustalmy ze to jest max tego silnika i smiem watpic ze to bedzie dlugo jezdzic bezawaryjnie.

    A druga sprawa, na ta chwile gro 2.0TDI jest nieczipowalnych. Z 1.6TDI CAY bylo tak samo przez praktycznie 2 lata. Ciekawe jak sprawa bedzie sie miala z nowymi 1.6TDI :idea:
  • dwloka
    Classic
    • 2010
    • 24

    #2
    [O1] TURBO-problem

    Może zacznę od poczatku.
    O1-2003r. ALH (90KM)
    W pażdzierniku 2012r. wymieniłem turbinę.Niby wszystko w porządku ale w porównaniu do starej ta ciągnie jakoś inaczej.Stara dostawała fajnego kopa tak od 1900 obr. a ta nowa jakoś bardziej równomiernie ciągnie że w efekcie nie odczuwa się takiego przyśpieszenia.
    Od razu dodam że przy okazji wymieniłam olej,filtry,odmę,czyściłem intercooler-był trochę zaolejony,wymieniłem N75.
    Ok miesiąca temu zauważyłem że podczas przyśpieszania turbo się zawiesz (tak jak przy zapieczonych kierownicach).Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wraca do normy.
    Czy możliwe żeby to były kierownice w tak świeżej turbinie???

    Kod błędu jaki wyskakuje to 17965-czyli przeładowanie.Dodam że nie ma reguły czasem jeżdzę cały dzień i nic a czasem przy pierwszym przyśpieszeniu-problem :cry:
    Dzisiaj zamieniłem zaworki między sobą ale nic to nie dało.Przy podpięciu VAG-a na 11 bloku BS sztanga turbiny porusza się płynnie w całym zakresie.

    Już nie mam pomysłu co jeszcze sprawdzić,może jakaś mądra głowa podpowie co to może być.Dodam że turbinę wymieniałem sam i jest jeszcze na gwarancji, ale nie uśmiecha mi się ponowne jej wyciąganie dlatego chcę posprawdzać co się da żeby mieć pewność że to nie ona :? Do pomocy załącze logi.Pierwszy przy awari,a drugi to gdy autko jedzie bez problemu.

    MARKER,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,
    ,0.02,1848,1499.4,1275.0,30.7,,,,,,,,,,
    ,0.47,1932,1948.2,1366.8,37.5,,,,,,,,,,
    ,0.93,2037,1948.2,1530.0,28.7,,,,,,,,,,
    ,1.39,2163,1948.2,1774.8,45.0,,,,,,,,,,
    ,1.86,2289,1948.2,1978.8,53.8,,,,,,,,,,
    ,2.32,2415,1948.2,2101.2,59.8,,,,,,,,,,
    ,2.79,2520,1948.2,2182.8,66.1,,,,,,,,,,
    ,3.26,2625,1948.2,2233.8,70.5,,,,,,,,,,
    ,3.73,2751,1948.2,2284.8,75.7,,,,,,,,,,
    ,4.20,2877,1948.2,2325.6,81.3,,,,,,,,,,
    ,4.66,2982,1948.2,2356.2,87.3,,,,,,,,,,
    ,5.12,3087,1948.2,2376.6,92.4,,,,,,,,,,
    ,5.58,3171,1948.2,2386.8,94.4,,,,,,,,,,
    ,6.04,3255,1948.2,2407.2,94.4,,,,,,,,,,
    ,6.50,3360,1948.2,2407.2,94.4,,,,,,,,,,
    ,6.96,3423,1948.2,2397.0,94.0,,,,,,,,,,
    ,7.44,3486,1948.2,2407.2,94.4,,,,,,,,,,
    ,7.92,3591,1948.2,2397.0,94.0,,,,,,,,,,
    ,8.39,3633,1948.2,2386.8,94.4,,,,,,,,,,
    ,8.86,3717,1948.2,2366.4,94.4,,,,,,,,,,
    ,9.33,3780,1948.2,2376.6,94.4,,,,,,,,,,
    ,9.81,3360,1060.8,2019.6,92.4,,,,,,,,,,
    ,10.29,2478,1009.8,1417.8,92.4,,,,,,,,,,
    ,10.75,1722,999.6,1162.8,92.4,,,,,,,,,,


    --------------------------------------------------------------------------------------------------
    MARKER,STAMP, /min, mbar, mbar, %,STAMP,,,,,STAMP,,,,
    ,0.43,1890,1927.8,1428.0,56.2,,,,,,,,,,
    ,0.90,1974,1948.2,1723.8,43.8,,,,,,,,,,
    ,1.37,2100,1948.2,2060.4,58.6,,,,,,,,,,
    ,1.84,2226,1948.2,2203.2,63.8,,,,,,,,,,
    ,2.31,2352,1948.2,2070.6,60.2,,,,,,,,,,
    ,2.78,2457,1948.2,2009.4,60.6,,,,,,,,,,
    ,3.24,2583,1948.2,2019.6,62.6,,,,,,,,,,
    ,3.71,2688,1948.2,2060.4,65.3,,,,,,,,,,
    ,4.18,2814,1948.2,2091.0,69.3,,,,,,,,,,
    ,4.65,2919,1948.2,2131.8,72.5,,,,,,,,,,
    ,5.12,3024,1948.2,2142.0,75.7,,,,,,,,,,
    ,5.58,3129,1948.2,2162.4,79.3,,,,,,,,,,
    ,6.05,3234,1948.2,2182.8,83.3,,,,,,,,,,
    ,6.52,3339,1948.2,2203.2,86.9,,,,,,,,,,
    ,6.99,3444,1948.2,2213.4,90.8,,,,,,,,,,
    ,7.46,3528,1948.2,2213.4,94.0,,,,,,,,,,
    ,7.92,3612,1948.2,2203.2,94.4,,,,,,,,,,
    ,8.38,3696,1948.2,2203.2,94.4,,,,,,,,,,
    ,8.85,3780,1948.2,2182.8,94.0,,,,,,,,,,
    ,9.31,3864,1948.2,2142.0,94.0,,,,,,,,,,
    ,9.78,3948,1948.2,2091.0,93.6,,,,,,,,,,
    ,10.25,4032,1938.0,2060.4,93.6,,,,,,,,,,
    ,10.72,4095,1917.6,2040.0,94.4,,,,,,,,,,
    ,11.19,4179,1907.4,2029.8,94.4,,,,,,,,,,
    ,98.83,1659,1815.6,1519.8,25.1,,,,,,,,,,

    A może turbiniarz żle ustawił sztangę od gruszki od samego początku skoro jest przeładowanie ???
    Powinna być dłuższa czy może trzeba ją skrócić aby obniżyć ciśnienie ???

    Komentarz

    • rOBERTO795
      RS
      • 2009
      • 3465
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      wklej logi vaglog.net
      011BS poprosze, 000,003,008,010
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz

      • yusin
        Ambiente
        • 2010
        • 176

        #4
        A sterowanie, czyli grucha była regulowana? bo ona też może być źle ustawiona i nie jest w stanie zbić przeładowania..



        poczytaj trochę, bo ja również miałem podobny problem..

        i logi tak od 1500 obr.. najlepiej
        Octavia AMBIENTE Ice 1.9 tDI

        Komentarz

        • K_Popiel
          Rider
          • 2010
          • 608

          #5
          I w pierwszym i w drugim logu widać że turbo przeładowuje. W drugim logu, pod koniec widać że zaczyna zbijać ciśnienie dlatego nie wszedł w tryb awaryjny. Wysokie wysterowanie zaworu n75 pokazuje że sterownik chce zbić ciśnienie ale coś mu nie pozwala, tak jak pisał rOBERTO795 zrób resztę logów i wklej logi na vaglog.net.
          // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
          ------------------------------------------------------

          Komentarz

          • dwloka
            Classic
            • 2010
            • 24

            #6
            Dodam że na tych logach auto jechało bez problemu,jak ktoś może mi pomóc będę bardzo wdzięczny :lol:


            Log (0 - 008)
            Log (1 - 003)
            Log (2 - 011)
            Log (3 - 010)
            Log (4 - 000)

            Komentarz

            • olo2411
              Drive
              • 2008
              • 53

              #7
              [O1] TURBO-problem

              A jak ze spalaniem ?? u mnie po wymianie turbiny auto ma znacznie mnie mocy a spalanie wzrosło o około 2-3l/100km.
              Po 8 latach 1.9TDI ASV auto zmieniło właściciela

              Komentarz

              • DGW
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 2330

                #8
                dwloka, czyli wymieniłeś na regenerowaną bo tak napisałeś jakbyś założył nową ?

                Jeśli od razu było coś nie tak w sensie że auto zaczynało jechać dużo później (wyżej obrotów) to ewidentnie jest to wina "nowej" turbiny". Problemów może być kilka, łącznie z tym że jest źle złożona, sztanga źle ustawiona itd.
                Pytasz czy mogą być zatarte kierownice - odpowiedź - tak. To nic dziwnego przy źle przeprowadzonej regeneracji i do tego złym ustawieniu turbo.
                Dlatego po montażu robi się zawsze logi i ewentualnie reguluje to co trzeba...

                [ Dodano: Wto 26 Mar, 13 00:54 ]
                Zamieszczone przez olo2411
                A jak ze spalaniem ?? u mnie po wymianie turbiny auto ma znacznie mnie mocy a spalanie wzrosło o około 2-3l/100km.
                z pewnością nie jest to normalne i masz jakiś problem.
                NFPNorth-West
                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                WARSZTAT www.dsize.pl
                ->
                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                Komentarz

                • K_Popiel
                  Rider
                  • 2010
                  • 608

                  #9
                  Zamieszczone przez dwloka
                  Dodam że na tych logach auto jechało bez problemu,jak ktoś może mi pomóc będę bardzo wdzięczny :lol:
                  Tutaj /log 011/ widać że regulacja działa bardzo dobrze, natomiast przepływomierz /log 003/ trochę moim zdaniem mało pokazuje, ale tu niech się wypowie ktoś bardziej doświadczony.
                  // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                  ------------------------------------------------------

                  Komentarz

                  • DGW
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 2330

                    #10
                    Przepraszam, opierałem się na logach z pierwszego postu.

                    dwloka, wyjaśnij może o co chodzi z tymi logami?
                    NFPNorth-West
                    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                    WARSZTAT www.dsize.pl
                    ->
                    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                    Komentarz

                    • przemik
                      RS
                      • 2012
                      • 1610

                      #11
                      Akurat w tych logach regulacja cienienia doladowania działa dobrze. Smiem twierdzic ze im bardziej bedzie rosła temperatura na zewnatrz... tym mniej bedziesz odczuwał przeladowanie.
                      Fura ma pełną moc od najnizszych obrotów.
                      Przepływomierz wydaje się byc słabawy... aczkolwiek tragedii nie ma.
                      Ile ma filtr powietrza ?
                      Przemek
                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                      Komentarz

                      • DGW
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 2330

                        #12
                        Zamieszczone przez przemik
                        Akurat w tych logach regulacja cienienia doladowania działa dobrze.
                        ale nie piszesz chyba o logach z pierwszego postu :?:
                        NFPNorth-West
                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                        WARSZTAT www.dsize.pl
                        ->
                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                        Komentarz

                        • przemik
                          RS
                          • 2012
                          • 1610

                          #13
                          Pisze o tych


                          To co jest w pierwszym poscie to nie logi to smietnik jakis... :wink:
                          Przemek
                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                          Komentarz

                          • rOBERTO795
                            RS
                            • 2009
                            • 3465
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez dwloka
                            Dodam że na tych logach auto jechało bez problemu,jak ktoś może mi pomóc będę bardzo wdzięczny :lol:


                            Log (0 - 008)
                            Log (1 - 003)
                            Log (2 - 011)
                            Log (3 - 010)
                            Log (4 - 000)
                            Wyczyść przepływke.
                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                            Komentarz

                            • DGW
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 2330

                              #15
                              Zamieszczone przez przemik
                              To co jest w pierwszym poscie to nie logi to smietnik jakis... :wink:
                              bez przesady, można coś tam zobaczyć :wink:
                              NFPNorth-West
                              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                              WARSZTAT www.dsize.pl
                              ->
                              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                              Komentarz

                              • olo2411
                                Drive
                                • 2008
                                • 53

                                #16
                                z pewnością nie jest to normalne i masz jakiś problem.
                                U mnie jest podobna sytuacja, z tym że, wymieniłem w kolejności rozrząd, turbinę (po regeneracji), przepływomierz. Po wymianie całego zestawu silnik jest słabszy a spalanie 9l miasto 7l poza miastem.
                                Mógłbyś zerknąć na logi ?
                                Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/oskar2411_119890.html
                                Grupy: 005 - http://vaglog.rtnet.pl/oskar2411_119891.html
                                Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/oskar2411_119892.html
                                Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/oskar2411_119893.html
                                Grupy: 009 - http://vaglog.rtnet.pl/oskar2411_119894.html
                                Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/oskar2411_119895.html
                                Grupy: 001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/oskar2411_119896.html
                                Grupy: 006 - http://vaglog.rtnet.pl/oskar2411_119897.html
                                Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/oskar2411_119898.html

                                Przebieg 290kkm
                                Po 8 latach 1.9TDI ASV auto zmieniło właściciela

                                Komentarz

                                • K_Popiel
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 608

                                  #17
                                  Kolego zrób jeszcze statyczny 001, zobaczymy jak z dawką paliwa.
                                  // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                                  ------------------------------------------------------

                                  Komentarz

                                  • olo2411
                                    Drive
                                    • 2008
                                    • 53

                                    #18
                                    Jest i 001
                                    Grupy: 001,003 - http://vaglog.rtnet.pl/oskar2411_119929.html
                                    Po 8 latach 1.9TDI ASV auto zmieniło właściciela

                                    Komentarz

                                    • DGW
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 2330

                                      #19
                                      olo2411, statyczny to taki gdzie auto stoi a silnik pracuje na wolnych obrotach. Nic nie dotykasz tylko odpalasz i logujesz 001 (przez chwilę)
                                      NFPNorth-West
                                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                      WARSZTAT www.dsize.pl
                                      ->
                                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                      Komentarz

                                      • olo2411
                                        Drive
                                        • 2008
                                        • 53

                                        #20
                                        Faktycznie, nie doczytałem. Na ciepłym silniku musi być ??
                                        Po 8 latach 1.9TDI ASV auto zmieniło właściciela

                                        Komentarz

                                        • DGW
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 2330

                                          #21
                                          tak
                                          NFPNorth-West
                                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                          WARSZTAT www.dsize.pl
                                          ->
                                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                          Komentarz

                                          • K_Popiel
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 608

                                            #22
                                            olo2411 uzupełnij profil, lub napisz jaki masz silnik, przyda się do diagnozy.
                                            // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                                            ------------------------------------------------------

                                            Komentarz

                                            • przemik
                                              RS
                                              • 2012
                                              • 1610

                                              #23
                                              Silnik to ASV.... :wink:
                                              Przemek
                                              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                              80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                              Komentarz

                                              • DGW
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 2330

                                                #24
                                                Zamieszczone przez przemik
                                                Silnik to ASV.... :wink:
                                                hehe swancykator
                                                Numer sterownika prawdę Ci powie... :wink: :lol:
                                                NFPNorth-West
                                                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                                WARSZTAT www.dsize.pl
                                                ->
                                                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                                Komentarz

                                                • K_Popiel
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 608

                                                  #25
                                                  No szacun Panowie nie wpadłem na to
                                                  // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                                                  ------------------------------------------------------

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...