klima już jakiś czas nie była odgrzybiana, ale raczej w zimie jej nie używam, czy klima ma coś do tego skoro jest nieużywana?
[O1] 1.8T- spadaja obroty po zapaleniu (jak zimny), czasem g
Zwiń
X
-
[O1] 1.8T- spadaja obroty po zapaleniu (jak zimny), czasem g
Witam,
Probowalem przeszukiwac forum przez dlugi czas, ale nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie, a ze problem stal sie juz naprawde uciazliwy (trwa juz okolo pol roku) zdecydowalem sie zalozyc nowy temat.
Podstawowe informacje:
Octavia 1 FL (2002)
Silnik 1.8 T (20V 150KM) + GAZ
Gaz zalozony okolo 25kkm temu (1.5roku - zadnych problemow)
Opis problemu:
Otoz moj problem jest dosc dziwny.. Zaraz po zapaleniu, jak chce ruszyc, (jak dlugo stoi - po nocy, czasem po wyjsciu z pracy (okolo 10 godzin stoi)) czasami dramatycznie spadaja obroty (faluja wtedy bardzo mocno w przedziale 300-600), auto nie reaguje na dodawanie gazu - calym autem trzesie! Czasami tak jak dzisiaj, auto po takim falowaniu w koncu zgasnie, czasem jednak pofaluje, wejdzie na swoje obroty (1000-1200) i chodzi bez zadnego problemu. Problem pojawia sie naprawde tylko przy pierwszym zalaczeniu auta jak jest zimny - pozniej autko chodzi jak zloto..
Dodam, ze auto ZAWSZE zapalane jest na benzynie (jak jest zimno gasze tez na benzynie).
Historia problemu:
Problemy zaczely sie w okolicach wrzesnia, kiedy zaczely sie zimniejsze dni. Wtedy problem byl duzo bardziej powazny - auto zaraz po zapaleniu tracilo obroty, czesto gaslo, trzeba bylo palic nawet kilkukrotnie zanim wskoczyl na dobre oboroty. Jednak tak jak i teraz, jak juz wskoczyl na oborty, mozna bylo jezdzic bez zadnych zastrzezen.
Auto wyladowalo u mechanika na 3 tygodnie - przegladneli praktycznie wszystko. Nie znalezli niczego, oprocz zanieczyszczonych wtryskiwaczy benzynowych (wyslane do specjalnej firmy regeneracyjnej, zregenerowane) - faktycznie po naprawie na jakis czas zapomnialem o problemie, aczkolwiek zdarzalo sie sporadycznie ze obroty zafalowaly.. Teraz problem zaczyna pojawiac sie coraz czesciej (roznica tak jak pisalem na poczatku polega glownie na tym, ze teraz obroty spadaja jak chce ruszyc od razu po zapaleniu auta - jesli odczekam okolo 30s-1min problemu nie ma...).
Dodam, ze komputer nie pokazywal zadnych bledow.......
Przepustnica byla czyszczona i adaptowana niedlugo po zakupie autka (okolo 1.5 roku temu) - po zakupie obroty strasznie falowaly (auto kupilem bez gazu, wiec to dzialo sie tez na benzynie) - po adaptacji wszystko minelo.
Pomysly?
Macie moze jakies pomysly? Bo naprawde boje sie, ze kiedys auto po prostu nie odpali - problem trwa juz za dlugo...
Z gory dziekuje za wszystkie komentarze!
[/b]
-
-
Zapraszam ogarniemy.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Dzieki za odp. panowie.
Ogolnie PB98 tankowalem od zawsze - ale jak sie pozniej okazalo, ze wtryskiwacze byly zapchane, bo w baku zamiast paliwa byl straszny syf, to stwierdzilem ze szkoda kasy. Po wyczyszczeniu wtryskow, filtr paliwa oczywiscie wymieniony, poziom paliwa nie schodzi juz ponizej cwiartki baku (z reguly okolo polowy) - niestety jak widac, nic to nie daje...
Jestem ciekawy jak auto bedzie sie zachowywac teraz, jak bedzie cieplo.
Komentarz
-
-
Usun wszelkie nieszczelnosci - w 1.8t to podstawa a jest tego sporo!! Zerknij na forum audi tt, tam jest opisane jak sprawdzic pod cisnieniem nieszczelnosc, musisz przekopac wszystkie wezyki, nie zapomnij dmuchnac w wezyk od sterowania waste gate. Podaj tez wartosci jakie masz w bloku 032 /po przekreceniu kluczyka w pozycje zaplonu/, byc moze lpg zle wyregulowane - jakie masz komponenty...?
Komentarz
-
-
ja też mam ten problem a nie mam lpg
świece nowe
cewki 2 nowe
DV nowy
filtr paliwa nowy
auto czasem jak przyśpiesza czyć jakby chciało iść a coś go dławiło
błąd upływ ciśnienia ale nie pamiętam dokładnie a lapek mi sie zepsuł
jakieś porady??http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
JEST
megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
octavia 2 2.0TDI BKD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez adi747ja też mam ten problem a nie mam lpg
świece nowe
cewki 2 nowe
DV nowy
filtr paliwa nowy
auto czasem jak przyśpiesza czyć jakby chciało iść a coś go dławiło
błąd upływ ciśnienia ale nie pamiętam dokładnie a lapek mi sie zepsuł
jakieś porady??
mysle ze cos bedzie mozna wyczytac po tych logach
Komentarz
-
-
ok jak uda mi sie kogoś dołapać z vagiem to zrobiehttp://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
JEST
megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
octavia 2 2.0TDI BKD
Komentarz
-
-
gdzie ten moduł??http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
JEST
megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
octavia 2 2.0TDI BKD
Komentarz
-
-
ja mam wycięty katalizatorhttp://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
JEST
megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
octavia 2 2.0TDI BKD
Komentarz
-
-
Jak tam problem znikł ? :twisted:www.gregor10.pl ChipTUNING LPG HAMOWNIA -POMIAR MOCY i AFR Diagnostyka, DPF/FAP OFF
Komentarz
-
-
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Póki co problem nie jest rozwiązany - czasem objawy się bardziej nasilają, czasem mniej - im cieplej, tym lepiej (na ogół, choć nie zawsze). Nie mam zbytnio czasu, żeby się tym zająć, a że auto tak naprawdę jeździ bez zarzutu, poza tym chwilowym problemem po zapaleniu, nic z tym nie robię..
Jeśli się w tej sprawie coś zmieni to oczywiście napiszę co to było!
Komentarz
-
-
podmien przepustnice i sprawdz
pozatym do sprawdzenia cisnienie paliwawww.gregor10.pl ChipTUNING LPG HAMOWNIA -POMIAR MOCY i AFR Diagnostyka, DPF/FAP OFF
Komentarz
-
Komentarz