Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] 1.8T- spadaja obroty po zapaleniu (jak zimny), czasem g

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] 1.8T- spadaja obroty po zapaleniu (jak zimny), czasem g

    klima już jakiś czas nie była odgrzybiana, ale raczej w zimie jej nie używam, czy klima ma coś do tego skoro jest nieużywana?

  • #2
    [O1] 1.8T- spadaja obroty po zapaleniu (jak zimny), czasem g

    Witam,

    Probowalem przeszukiwac forum przez dlugi czas, ale nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie, a ze problem stal sie juz naprawde uciazliwy (trwa juz okolo pol roku) zdecydowalem sie zalozyc nowy temat.

    Podstawowe informacje:
    Octavia 1 FL (2002)
    Silnik 1.8 T (20V 150KM) + GAZ
    Gaz zalozony okolo 25kkm temu (1.5roku - zadnych problemow)

    Opis problemu:

    Otoz moj problem jest dosc dziwny.. Zaraz po zapaleniu, jak chce ruszyc, (jak dlugo stoi - po nocy, czasem po wyjsciu z pracy (okolo 10 godzin stoi)) czasami dramatycznie spadaja obroty (faluja wtedy bardzo mocno w przedziale 300-600), auto nie reaguje na dodawanie gazu - calym autem trzesie! Czasami tak jak dzisiaj, auto po takim falowaniu w koncu zgasnie, czasem jednak pofaluje, wejdzie na swoje obroty (1000-1200) i chodzi bez zadnego problemu. Problem pojawia sie naprawde tylko przy pierwszym zalaczeniu auta jak jest zimny - pozniej autko chodzi jak zloto..
    Dodam, ze auto ZAWSZE zapalane jest na benzynie (jak jest zimno gasze tez na benzynie).

    Historia problemu:

    Problemy zaczely sie w okolicach wrzesnia, kiedy zaczely sie zimniejsze dni. Wtedy problem byl duzo bardziej powazny - auto zaraz po zapaleniu tracilo obroty, czesto gaslo, trzeba bylo palic nawet kilkukrotnie zanim wskoczyl na dobre oboroty. Jednak tak jak i teraz, jak juz wskoczyl na oborty, mozna bylo jezdzic bez zadnych zastrzezen.

    Auto wyladowalo u mechanika na 3 tygodnie - przegladneli praktycznie wszystko. Nie znalezli niczego, oprocz zanieczyszczonych wtryskiwaczy benzynowych (wyslane do specjalnej firmy regeneracyjnej, zregenerowane) - faktycznie po naprawie na jakis czas zapomnialem o problemie, aczkolwiek zdarzalo sie sporadycznie ze obroty zafalowaly.. Teraz problem zaczyna pojawiac sie coraz czesciej (roznica tak jak pisalem na poczatku polega glownie na tym, ze teraz obroty spadaja jak chce ruszyc od razu po zapaleniu auta - jesli odczekam okolo 30s-1min problemu nie ma...).

    Dodam, ze komputer nie pokazywal zadnych bledow.......
    Przepustnica byla czyszczona i adaptowana niedlugo po zakupie autka (okolo 1.5 roku temu) - po zakupie obroty strasznie falowaly (auto kupilem bez gazu, wiec to dzialo sie tez na benzynie) - po adaptacji wszystko minelo.

    Pomysly?

    Macie moze jakies pomysly? Bo naprawde boje sie, ze kiedys auto po prostu nie odpali - problem trwa juz za dlugo...

    Z gory dziekuje za wszystkie komentarze!

    [/b]

    Komentarz


    • #3
      Zapraszam ogarniemy.
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz


      • #4
        -spróbuj Pb 98
        -wymiana świec
        -filtr paliwa
        -ponowne czyszczenie przepustnicy z adaptacją
        -no i na koniec pozostaje pompa paliwa,która przy niskim stanie paliwa w baku może szwankować-zatankuj połowę baku i zobaczysz wtedy
        Jaro

        Komentarz


        • #5
          Dzieki za odp. panowie.

          Ogolnie PB98 tankowalem od zawsze - ale jak sie pozniej okazalo, ze wtryskiwacze byly zapchane, bo w baku zamiast paliwa byl straszny syf, to stwierdzilem ze szkoda kasy. Po wyczyszczeniu wtryskow, filtr paliwa oczywiscie wymieniony, poziom paliwa nie schodzi juz ponizej cwiartki baku (z reguly okolo polowy) - niestety jak widac, nic to nie daje...

          Jestem ciekawy jak auto bedzie sie zachowywac teraz, jak bedzie cieplo.

          Komentarz


          • #6
            Usun wszelkie nieszczelnosci - w 1.8t to podstawa a jest tego sporo!! Zerknij na forum audi tt, tam jest opisane jak sprawdzic pod cisnieniem nieszczelnosc, musisz przekopac wszystkie wezyki, nie zapomnij dmuchnac w wezyk od sterowania waste gate. Podaj tez wartosci jakie masz w bloku 032 /po przekreceniu kluczyka w pozycje zaplonu/, byc moze lpg zle wyregulowane - jakie masz komponenty...?

            Komentarz


            • #7
              ja też mam ten problem a nie mam lpg
              świece nowe
              cewki 2 nowe
              DV nowy
              filtr paliwa nowy
              auto czasem jak przyśpiesza czyć jakby chciało iść a coś go dławiło
              błąd upływ ciśnienia ale nie pamiętam dokładnie a lapek mi sie zepsuł
              jakieś porady??
              http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
              była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
              2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
              JEST
              megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
              octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
              octavia 2 2.0TDI BKD

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez adi747
                ja też mam ten problem a nie mam lpg
                świece nowe
                cewki 2 nowe
                DV nowy
                filtr paliwa nowy
                auto czasem jak przyśpiesza czyć jakby chciało iść a coś go dławiło
                błąd upływ ciśnienia ale nie pamiętam dokładnie a lapek mi sie zepsuł
                jakieś porady??
                zrob porzadne logi: 002+020, 115+118, 020+120, 034+003, 033+002, odczytaj wartosci jakie masz pod 032...

                mysle ze cos bedzie mozna wyczytac po tych logach

                Komentarz


                • #9
                  ok jak uda mi sie kogoś dołapać z vagiem to zrobie
                  http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                  była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                  2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                  JEST
                  megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                  octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                  octavia 2 2.0TDI BKD

                  Komentarz


                  • #10
                    Jest jeszcze jedna rzecz,która u mnie objawiała sie wypadaniem zapłonu na jednym garze.
                    Mianowicie moduł wzmocnienia zaplonu-trzeba go zdemontować i wyczyścić(zasyfiony był strasznie).Problem zniknął momentalnie.
                    Aha,i żaden komp tych wypadających zapłonów nie widział.
                    Jaro

                    Komentarz


                    • #11
                      gdzie ten moduł??
                      http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                      była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                      2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                      JEST
                      megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                      octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                      octavia 2 2.0TDI BKD

                      Komentarz


                      • #12
                        wasze silniki nie maja tego modulu... tj AUM i AUQ, starsze generacje 1.8t natomiast jak najbardziej..

                        Komentarz


                        • #13
                          Spotkałem się z podobnymi objawami przy zapchanym katalizatorze.(w aucie PB+LPG)
                          Mechanicy 3 dni się głowili, wymieniali i czyścili co się da. Dopiero odkręcenie wydechu przed katalizatorem spowodowało "odżycie" auta. Proponuję sprawdzić.

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez asthor
                            wasze silniki nie maja tego modulu... tj AUM i AUQ, starsze generacje 1.8t natomiast jak najbardziej..
                            Aaa,no to tego nie wiedziałem :roll:

                            U mnie jest on na obudowie filtra powietrza od strony szyby-to tak informacyjnie :wink:
                            Jaro

                            Komentarz


                            • #15
                              ja mam wycięty katalizator
                              http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                              była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                              2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                              JEST
                              megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                              octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                              octavia 2 2.0TDI BKD

                              Komentarz


                              • #16
                                Jak tam problem znikł ? :twisted:
                                www.gregor10.pl ChipTUNING LPG HAMOWNIA -POMIAR MOCY i AFR Diagnostyka, DPF/FAP OFF

                                Komentarz


                                • #17
                                  przepustnica do czyszczenia i adaptacji stawiam 10pln
                                  u mnie były identyczne objawy a do czyszczenia musisz ja zdemontowac bo od strony dilotu powietrza zobaczysz tylko ułamek tego co jest po stronie kolektora ssącego.
                                  Roboty na 5 minut a warto zobaczyć.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

                                    Póki co problem nie jest rozwiązany - czasem objawy się bardziej nasilają, czasem mniej - im cieplej, tym lepiej (na ogół, choć nie zawsze). Nie mam zbytnio czasu, żeby się tym zająć, a że auto tak naprawdę jeździ bez zarzutu, poza tym chwilowym problemem po zapaleniu, nic z tym nie robię..

                                    Jeśli się w tej sprawie coś zmieni to oczywiście napiszę co to było!

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      podmien przepustnice i sprawdz
                                      pozatym do sprawdzenia cisnienie paliwa
                                      www.gregor10.pl ChipTUNING LPG HAMOWNIA -POMIAR MOCY i AFR Diagnostyka, DPF/FAP OFF

                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X