Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] TDI PD poszarpuje na zimnym silniku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] TDI PD poszarpuje na zimnym silniku

    No wlasnie, a jak potem ojciec kwote ze sprzedazy podaruje wnukom, to drugi syn nie bedzie mial mimo wszystko nic z tego - dobrze kombinuje :?:

  • #2
    [O1] TDI PD poszarpuje na zimnym silniku

    witam. po nocy gdy odpalam silnik (odpala od strzału - nie ma problemu) auto dosyć mocno zakopci na biało i przy tym wyczuwalny jest intensywny, szczypiący po oczach zapach spalin. Towarzyszy temu wszystkiemu trochę nierówna praca silnika - czuć niewielkie trzęsienie w kabinie. Jak osiągnie 90st pracuje równiutko jak zegarek.
    Przeglądając fora natknąłem się jak ktoś zasugerował wymianę uszczelniaczy na pompowtryskiwaczach. Co o tym wszystkim myślicie?
    silnik to TDI PD 150KM '02r.

    edit. edytowalem tytuł tematu

    Komentarz


    • #3
      biały dym możesz mieć nawet przez kilka minut po porannym odpaleniu, do czasu zupełnego odparowania wody z wydechu. osadza się tam z powodu różnicy temperatur, jak zgasisz auto. masz katalizator na miejscu :?: gryzące spaliny są przy braku takowego wynalazku.
      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
      @ by Tune-up Gdańsk
      TDI VP++ i jeszcze rośnie
      Antek

      Komentarz


      • #4
        tak, katalizator posiadam.
        a co z tą nierówną pracą silnika zaraz po odpaleniu (i nie tylko)? Nie jest to może jakieś większe szarpanie, ale idealnie równo nie jest. auto ma wyczuwalne drgawki

        Komentarz


        • #5
          a ja świeczki bo to wygląda coś jakby nie dopalał.

          Komentarz


          • #6
            Diagnostyka statyczna wskazana i do sprawdzenia stan swiec zarowych. Chociaz w tych temp. juz są coraz mniej potrzebne
            Przemek
            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
            80 B3 Limo 1.6 TD SB

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez richi9
              a ja świeczki bo to wygląda coś jakby nie dopalał.
              wydaje mi się że świece są dobre ponieważ zimą w duże mrozy silnik odpalał bez najmniejszych problemów za pierwszym przekręceniem kluczyka.
              Poza tym nie tak dawno sprawdzałem profilaktycznie świece omomierzem i miernik wskazywał na wszystkich dokładnie tą samą wartość chyba że jest jakiś inny sposób na dokładniejsze ich sprawdzenie?

              Najbardziej martwi mnie jednak nie to że zakopci na na biało przy odpaleniu tylko to telepanie na zimnym silniku

              Zamieszczone przez przemik
              Diagnostyka statyczna wskazana
              a mogę prosić o szczególy co dokładnie mam zrobić? dostęp do vaga mam

              Komentarz


              • #8
                Zrob logi na max nagrzanym silniku

                Statyczne - 001,003,004,007,013,018 i 023
                Statyczne w trybie Basic Settings - 003 i 011

                Pozdrawiam
                Przemek
                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                Komentarz


                • #9
                  przemik, zrobine. jeśli mógłbym prosić o przyjrzenie się temu

                  Zamieszczone przez przemik
                  Statyczne - 001,003,004,007,013,018 i 023
                  Grupy: 001 - Link
                  Grupy: 003 - Link
                  Grupy: 004 - Link
                  Grupy: 007 - Link
                  Grupy: 013 - Link
                  Grupy: 018 - Link
                  Grupy: 023 - Link

                  Zamieszczone przez przemik
                  Statyczne w trybie Basic Settings - 003 i 011
                  Grupy: 003 - Link
                  Grupy: 011 - Link

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez abba
                    przemik, zrobine. jeśli mógłbym prosić o przyjrzenie się temu

                    Zamieszczone przez przemik
                    Statyczne - 001,003,004,007,013,018 i 023
                    Grupy: 001 - Link
                    Grupy: 003 - Link
                    Grupy: 004 - Link
                    Grupy: 007 - Link
                    Grupy: 013 - Link
                    Grupy: 018 - Link
                    Grupy: 023 - Link

                    Zamieszczone przez przemik
                    Statyczne w trybie Basic Settings - 003 i 011
                    Grupy: 003 - Link
                    Grupy: 011 - Link

                    Logi ok.nic poza slabym 3-cim wtryskiem.
                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez rOBERTO795
                      Logi ok.nic poza slabym 3-cim wtryskiem.
                      czy on może być powodem pooszarpywania na zimnym silniku?
                      co mogę jeszcze sprawdzić by się dowiedzieć co powoduje te podrygiwania na zimnym?

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez abba
                        Zamieszczone przez rOBERTO795
                        Logi ok.nic poza slabym 3-cim wtryskiem.
                        czy on może być powodem pooszarpywania na zimnym silniku?
                        co mogę jeszcze sprawdzić by się dowiedzieć co powoduje te podrygiwania na zimnym?
                        Moze ale nie musi :-). Zdejmij dekiel od zaworow i sprawdz gumki na pompkach-wymien je. Sprawdz tez wtyczke 3-ciego wtrysku.
                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                        Komentarz


                        • #13
                          podwyzszylem vagiem obroty z domyślnych 903 na 924 i problem pooszarpywania jakby ustąpił. jeszcze sprawdze dokładnie jutro rano po nocy jak będzie, ale gdyby było ok to by mogło to oznaczać jakąś usterke?

                          edit: no niestety, rano po odpaleniu też były drgawki :/
                          wymieniam oringi na pompkach - jeszcze w tym mam nadzieje

                          Komentarz


                          • #14
                            I jak wymieniłeś już te oringi :?:

                            Komentarz


                            • #15
                              rOBERTO795, O jakich gumkach mówisz? Pytam, bo mam podobny problem. Łapie drgawki przez jakieś 2-3s potem ładnie równo pracuje. Może to być jedna świeca uwalona? W zimie nie miał problemów z odpalaniem, choć te drgawki miał jakby wyraźniejsze.

                              VAG nie wyrzuca żadnych błędów. Na ciepło pali normalnie. Objaw występuje rano i też mam wrażenie, że nie zawsze.
                              Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
                              ---


                              A to moja skodzinka:
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

                              Komentarz


                              • #16
                                uszczelnienia ciśnieniowe i termiczne na pompowtryskach
                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                poprzednie modele:
                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                Komentarz


                                • #17
                                  Czyli taki zestawik Bosch 1 417 010 997

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    No dobra, właśnie wróciłem od mechanika po wymianie oringów na pompkach. Mechanik mówi że stare nosiły ślady zużycia - były ponacinane.
                                    Jutro rano będę już coś wiedział, czy to właśnie te uszczelniacze były przyczyną tych porannych drgawek.
                                    Wcześniej sprawdziłem/poprawiłem jak radziliście wtyczki na pompowtryskiwaczach, ale nic się nie zmieniło.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Powtorz ponownie logi jak wyzej... zobaczymy czy pomoglo...
                                      Przemek
                                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        przemik, tylko ze na max nagrzanym silniku wszystko jest w porządku, więc i logi chyba będą w porządku
                                        a może tak zrobić logi na zimnym silniku, w tedy kiedy właśnie występują drgawki, co Ty na to?

                                        jutro jeszcze sprawdzę te drgawki przy porannym odpaleniu, ale chyba nic się nie zmieniło bo teraz auto stało 8 godz, odpaliłem i drgawki tak jak były tak są
                                        wciskam pedał sprzęgła to przestaje niby drgać, ale dwumas przecież nowiutki, wymieniony

                                        Komentarz

                                        POWRÓT NA GÓRĘ
                                        Pracuję...
                                        X