Turbina ALH

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • boozee
    Rider
    • 2008
    • 347

    #26
    Zamieszczone przez NuTiiiiii
    Zamieszczone przez boozee
    Zamieszczone przez pucek1993
    Ja jak daje nawet turbinę do sprawdzenia to wymieniane mi zostają panewki i inne elementy eksploatacyjne. Jeśli już suszara będzie rozebrana to zrobiłbym jej kuracje odświeżająca całkowicie, a nie popsikał i przedmuchał...

    Skąpy dwa razy traci.
    nie chce pchac sie w zbedne koszta jezeli jest tylko jeden swiadomy problem, jak piedyknie to wymienie ale jak narazie dam do wyczyszczenia i sprawdzenia gruchy.
    Zwykłe czyszczenie - 400zł, regeneracja podstawowa - 500zł i z wahaniami do 800zł.
    Być może gruszka będzie do wymiany - 200zł
    To chyba lepiej kupić 'nową' turbinę
    Jakby ktos czytal moje dane to widzialby ze nie mieszkam w PL tylko Uk a tutaj nowa turbinka to koszt okolo 600 funtow a regeneracja +,- 400, wiec wole wyczyscic :P
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

    Komentarz

    • pucek1993
      Drive
      • 2012
      • 50

      #27
      Czytałem i wiem :P

      Słuchaj, nie wiem ile ta turbina ma już przebiegu, ale składa się ona z części podlegających zużyciu, jak pierścienie uszczelniające, panewki itp.

      Może okazać się tak, że po wyczyszczeniu będziesz miał nieszczelności, większe luzy osiowe i podobne historie.

      Nie wierz w to, że jak rozbierzesz turbinę(a dokładnie rozłożysz wirnik) to można go złożyć bez wyważania. Tak piszą ludzie totalnie nieznający się na budowie, pracy i wytrzymałości turbiny.
      Rozebranie wiąże się z ponownym wyważeniem.
      Znam przypadek gdzie w golfie IV po rozruszaniu przyciętej zmiennej geomteri łopatek sterujących kontem przepływu powietrza (to jest odpowiedzialne za przeładowywanie i mulenie) facetowi na jeździe próbnej rozbiegał się silnik i zamiast wydać w przeliczeniu na polskie realia 700zł na regenerację wydał 3-4tyś złotych na nowy silnik.

      Moje zdanie jest, aby nie bawić się w półśrodki tylko zrobić wszystko porządnie. To moje zdanie i nikt się z nim zgadzać nie musi
      Grzałki do e-papierosów(wszystkie rodzaje) - 7zł
      Liquidy(różne smaki i stężenia) 10ml - 10zł
      * Przy zamówieniu powyżej 50ml grzałka gratis bądź 8zł za 10ml.

      Więcej informacji na priv.

      Komentarz

      • boozee
        Rider
        • 2008
        • 347

        #28
        Zamieszczone przez pucek1993
        Czytałem i wiem :P

        Słuchaj, nie wiem ile ta turbina ma już przebiegu, ale składa się ona z części podlegających zużyciu, jak pierścienie uszczelniające, panewki itp.

        Może okazać się tak, że po wyczyszczeniu będziesz miał nieszczelności, większe luzy osiowe i podobne historie.

        Nie wierz w to, że jak rozbierzesz turbinę(a dokładnie rozłożysz wirnik) to można go złożyć bez wyważania. Tak piszą ludzie totalnie nieznający się na budowie, pracy i wytrzymałości turbiny.
        Rozebranie wiąże się z ponownym wyważeniem.
        Znam przypadek gdzie w golfie IV po rozruszaniu przyciętej zmiennej geomteri łopatek sterujących kontem przepływu powietrza (to jest odpowiedzialne za przeładowywanie i mulenie) facetowi na jeździe próbnej rozbiegał się silnik i zamiast wydać w przeliczeniu na polskie realia 700zł na regenerację wydał 3-4tyś złotych na nowy silnik.

        Moje zdanie jest, aby nie bawić się w półśrodki tylko zrobić wszystko porządnie. To moje zdanie i nikt się z nim zgadzać nie musi
        jezeli mial wyjmowana turbinke i czyszczona, moze ktos zrobil fuszerke i nie naoliwil turbinki przed montazem badz urwal przewod olejowy do turbiny.
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

        Komentarz

        • pucek1993
          Drive
          • 2012
          • 50

          #29
          Nie miał tej turbiny wyjmowanej. Facet o którym mówiłem wyczytał gdzieś, że wystarczy popsikać jakimś WD40 i poruszać i będzie dobrze.

          A tak w ogóle to turbiny się nie oliwi Ona jest smarowana przez olej silnikowy wyłącznie.
          Po drugie gdyby ktoś urwał przewody olejowe to silnik by się nie rozbiegał, bo to własnie turbina podawała olej do komory spalania.
          Grzałki do e-papierosów(wszystkie rodzaje) - 7zł
          Liquidy(różne smaki i stężenia) 10ml - 10zł
          * Przy zamówieniu powyżej 50ml grzałka gratis bądź 8zł za 10ml.

          Więcej informacji na priv.

          Komentarz

          • alxxx
            RS
            • 2010
            • 1823
            • Octavia I (1U2)
            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

            #30
            pucek1993, nie strasz boozee, bo to nie ma sensu, to tak samo jakbyś wymienił niesprawny N75/N18 i nagle by się miał silnik rozbiegać albo wymienił zgnitą gruchę :roll: Rozumiem, że po Twojej historii wolisz dmuchać na zimne, ale ludzie szukają źródła poczynając od najmniej kosztownych (jeżeli nie ma bezpośredniej diagnozy). Dla przykładu - pójdziesz regenerować turbo bo masz notlaufa a okaże się że dziurawy przewód podciśnienia i wtedy zonk (wiem wiem - od czego są logi:P)
            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

            Komentarz

            • pucek1993
              Drive
              • 2012
              • 50

              #31
              alxxx, nie straszę Wypytałem oczywiście najpierw o pewne rzeczy i zaleciłem logi itp.

              Chodzi mi po prostu o to, że jak już się zabierać do turbiny to zrobić to od początku dobrze.
              Grzałki do e-papierosów(wszystkie rodzaje) - 7zł
              Liquidy(różne smaki i stężenia) 10ml - 10zł
              * Przy zamówieniu powyżej 50ml grzałka gratis bądź 8zł za 10ml.

              Więcej informacji na priv.

              Komentarz

              • boozee
                Rider
                • 2008
                • 347

                #32
                Zamieszczone przez pucek1993
                Nie miał tej turbiny wyjmowanej. Facet o którym mówiłem wyczytał gdzieś, że wystarczy popsikać jakimś WD40 i poruszać i będzie dobrze.

                A tak w ogóle to turbiny się nie oliwi Ona jest smarowana przez olej silnikowy wyłącznie.
                Po drugie gdyby ktoś urwał przewody olejowe to silnik by się nie rozbiegał, bo to własnie turbina podawała olej do komory spalania.
                z tego co pmietam (sledzenie forum od kilku lat) to przed zalozeniem turbo, powinno sie naoliwic, bo wiadomo ze olej pojdzie przez przewod olejowy ale jakis poslizg musi byc na rozruch. P.S. pozdrow tych ktorzy czyszcza turbiny wd40 itp, pewnia maja dobra praktyke w czyszczeniu zawiasow
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

                Komentarz

                • ROBAL_26
                  RS
                  • 2010
                  • 2321
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                  #33
                  koledzy ja czyściłem sam własnoręcznie już ze 3 turbiny w tym moją włącznie i nie było żadnych problemów co do słów pucek1993, o wyważaniu to trzeba to zrobić jeżeli będziemy ruszać wirnik (chodzi tu nawet o choćby przeczyszczenie z nagaru, sadza na tej części wirnika spełnia rolę wyważenia w pewnym stopniu ), jeżeli nie będzie ruszany wirnik tylko czyszczona zmienna geometria,muszla i bieżnia od zmiennej to wszystko będzie ok.
                  co do czyszczenia środkami typu WD-40 czy inny to tylko pic na wodę i szkoda czasu i pieniędzy bo jeżeli uda się coś poprawić to jest to tylko doraźnie i tymczasowo na krótką metę

                  pozdro
                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                  Komentarz

                  • pucek1993
                    Drive
                    • 2012
                    • 50

                    #34
                    boozee, Jeśli Turbina jest oddawana do regeneracji to każdy porządny warsztat po złożeniu jej, wsadzą ja na maszynę i sprawdza pod obciążeniem przewyższającym warunki normalnej pracy. Odbywa się to z podłączonym do niej olejem. Stąd moje słowa, że turbiny się nie oliwi.

                    Jeśli chodzi o rozbieranie i czyszczenie, owszem można tak to robić jak opisujesz ROBAL_26, jednak ja nadal twierdzę, że warto od razu wymienić elementy eksploatacyjne.

                    Co do środków WD40 itp które niby mają rozruszać zapieczoną geometrie to mam identyczne zdanie do Waszego. Ale jak widać nie każdy takie ma
                    Grzałki do e-papierosów(wszystkie rodzaje) - 7zł
                    Liquidy(różne smaki i stężenia) 10ml - 10zł
                    * Przy zamówieniu powyżej 50ml grzałka gratis bądź 8zł za 10ml.

                    Więcej informacji na priv.

                    Komentarz

                    • boozee
                      Rider
                      • 2008
                      • 347

                      #35
                      Podejrzewam ze dyskusje prowadziloby sie o wiele lepiej przy jakims piwku hehehe poczekamy zobaczymy jak mi wyczyszcza turbinke, napewno dam znac. Wszyscy pomocni zostali "wynagrodzeni". Dziekuje
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

                      Komentarz

                      • pucek1993
                        Drive
                        • 2012
                        • 50

                        #36
                        Oj tak, rozmowy przy zimnym piwku są jak najbardziej wskazane.
                        boozee, Tobie życzę bezawaryjności i szerokości. Czekam na wieści.
                        Grzałki do e-papierosów(wszystkie rodzaje) - 7zł
                        Liquidy(różne smaki i stężenia) 10ml - 10zł
                        * Przy zamówieniu powyżej 50ml grzałka gratis bądź 8zł za 10ml.

                        Więcej informacji na priv.

                        Komentarz

                        • julek666
                          Drive
                          • 2008
                          • 65

                          #37
                          Sorki może troszke nie w temacie,
                          Mam taki problem w 1,9 ALH,sporadycznie 2-3 razy na miesiąc przy przyspieszaniu przestaje mi działać turbo, wystarczy że na chwile zgaszę silnik i odpalę wszystko wraca do normy.
                          Była OI 1.9 tdi ALH, 6 lat eksploatacji bez większych problemów. Szukamy godnego następcy czyli OII FL

                          Komentarz

                          • alxxx
                            RS
                            • 2010
                            • 1823
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                            #38
                            julek666, szukaj w przeglądarce: notlauf. Zrób logi.. wyjdzie co boli samochód, może to jeszcze nie turbo.
                            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                            Komentarz

                            • interagg
                              Drive
                              • 2012
                              • 52

                              #39
                              julek666, wpisz NOTLAUF w wyszukiwarce i przeczytaj to co Cię interesuje :wink:

                              Komentarz

                              • boozee
                                Rider
                                • 2008
                                • 347

                                #40
                                Autko odebrane krotka lista problemow ktore zostaly usuniete
                                1, zardzewiala sztanga od turbo, zawieszala sie,
                                2. 2 przewody podcisnieniowe przetarte,
                                3. rura od egr przetarta
                                4, 2 przewody elektryczne przetarte ale nie pokazywalo nic na blacie hmmm.
                                Skodzinka znow smiga jak trzeba
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

                                Komentarz

                                • pucek1993
                                  Drive
                                  • 2012
                                  • 50

                                  #41
                                  No to się cieszymy a tak jeszcze zapytam: co dokładnie robiłeś z Turbinką? Tylko wyczyściłeś, czy może poddałeś regeneracji?
                                  Grzałki do e-papierosów(wszystkie rodzaje) - 7zł
                                  Liquidy(różne smaki i stężenia) 10ml - 10zł
                                  * Przy zamówieniu powyżej 50ml grzałka gratis bądź 8zł za 10ml.

                                  Więcej informacji na priv.

                                  Komentarz

                                  • boozee
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 347

                                    #42
                                    Zamieszczone przez pucek1993
                                    No to się cieszymy a tak jeszcze zapytam: co dokładnie robiłeś z Turbinką? Tylko wyczyściłeś, czy może poddałeś regeneracji?
                                    bylo wyjete turbo i tylko sztanga byla wyczyszczona turbo nietykane, mielismy czas wiec moglismy sobie pozwolic na zabawe w montaz i demontaz
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

                                    Komentarz

                                    • przemik
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 1610

                                      #43
                                      Jak to "sztanga wyczyszczona" ???
                                      Mozesz coś wiecej opisac ?
                                      Przemek
                                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                      Komentarz

                                      • boozee
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 347

                                        #44
                                        Zamieszczone przez przemik
                                        Jak to "sztanga wyczyszczona" ???
                                        Mozesz coś wiecej opisac ?
                                        byla zardzewiala i nie ruszala sie jak trzeba, wyczyszczona zostala i jest ok.
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#390558

                                        Komentarz

                                        Pracuję...