panowie ostatnio jechałem dafem i miałem się z oznakowana o 2 czarna w kombi. oczywiście pozdrowionka były tylko pytanie kto to był :-D na wylocie z łodzi
problem z odpalaniem
Zwiń
X
-
problem z odpalaniem
Witam. Potrzebuję Waszej pomocy. Ostatnio w mojej octavii 1 mam problem z odpalaniem. Czasami pali "od strzała", a czasami muszę kręcić rozrusznikiem chyba z 30 sekund, aż zapala się kontrolka od oleju i zaczyna piszczeć ostrzeżenie. Dodam, że problem nie zależy od tego czy silnik jest ciepły czy zimny, ponieważ autem nie jeździłem 5 dni bo nie było mnie w Polsce i po powrocie odpalił normalnie tego samego dnia pojechałem do kuzyna i po dosłownie 10 minutach kiedy stał już nie chciał odpalić i bardzo długo musiałem kręcić.
Odpalanie odbywa się tak, że rozrusznik długo kręci i dopiero gdzieś po 15 sekundach samochód zaczyna jakby lekko kaszleć, słychać że załapuje i dopiero później odpala.
Nie jestem mechanikiem i bardzo mało znam się na naprawie silnika ogarniam jedynie podstawy. Myślałem, że to świece żarowe, ale gdyby to były świece to ciepły silnik raczej palił by od razu...
Myślę, że wina może leżeć po stronie paliwa tzn zauważyłem że w jednej rurce która dochodzi do silnika takiej przezroczystej widać pęcherzyki powietrza a po dłuższym postoju widać że jest pusta, tak jakby paliwo się cofało. Czy to może być przyczyną problemów z odpaleniem? Może ktoś miał podobny problem? Z góry dzięki za pomoc i wskazówki.
Dodam tylko że to silnik 1.9tdi 110km
na zdjęciu zaznaczyłem tą rurkę z powietrzem
-
-
Jesli paliwo by się cofało... to tym bardziej miał bys problemy z odpaleniem po dluzszym postoju.
A z tego co piszesz po 5 dniach odpalił od strzała.
Problem wystepuje tylko na ciepłym silniku.
Odepnij czujnik temperatury i zobacz czy bedzie jakas poprawa.Przemek
DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Komentarz
-
Komentarz