problem z odpalaniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mik2o
    Classic
    • 2015
    • 3

    problem z odpalaniem

    panowie ostatnio jechałem dafem i miałem się z oznakowana o 2 czarna w kombi. oczywiście pozdrowionka były tylko pytanie kto to był :-D na wylocie z łodzi
  • stanley69
    Classic
    • 2013
    • 15
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    problem z odpalaniem

    Witam. Potrzebuję Waszej pomocy. Ostatnio w mojej octavii 1 mam problem z odpalaniem. Czasami pali "od strzała", a czasami muszę kręcić rozrusznikiem chyba z 30 sekund, aż zapala się kontrolka od oleju i zaczyna piszczeć ostrzeżenie. Dodam, że problem nie zależy od tego czy silnik jest ciepły czy zimny, ponieważ autem nie jeździłem 5 dni bo nie było mnie w Polsce i po powrocie odpalił normalnie tego samego dnia pojechałem do kuzyna i po dosłownie 10 minutach kiedy stał już nie chciał odpalić i bardzo długo musiałem kręcić.
    Odpalanie odbywa się tak, że rozrusznik długo kręci i dopiero gdzieś po 15 sekundach samochód zaczyna jakby lekko kaszleć, słychać że załapuje i dopiero później odpala.
    Nie jestem mechanikiem i bardzo mało znam się na naprawie silnika ogarniam jedynie podstawy. Myślałem, że to świece żarowe, ale gdyby to były świece to ciepły silnik raczej palił by od razu...
    Myślę, że wina może leżeć po stronie paliwa tzn zauważyłem że w jednej rurce która dochodzi do silnika takiej przezroczystej widać pęcherzyki powietrza a po dłuższym postoju widać że jest pusta, tak jakby paliwo się cofało. Czy to może być przyczyną problemów z odpaleniem? Może ktoś miał podobny problem? Z góry dzięki za pomoc i wskazówki.

    Dodam tylko że to silnik 1.9tdi 110km
    na zdjęciu zaznaczyłem tą rurkę z powietrzem

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      Jesli paliwo by się cofało... to tym bardziej miał bys problemy z odpaleniem po dluzszym postoju.
      A z tego co piszesz po 5 dniach odpalił od strzała.
      Problem wystepuje tylko na ciepłym silniku.

      Odepnij czujnik temperatury i zobacz czy bedzie jakas poprawa.
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • stanley69
        Classic
        • 2013
        • 15
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        tzn. na zimnym silniku problem również występuje, ale wydaje mi się, że rzadziej, wstyd się przyznać ale jestem zielony w tych sprawach... gdzie znajdę ten czujnik temperatury o którym piszesz kolego przemik? ops:

        Komentarz

        • przemik
          RS
          • 2012
          • 1610

          #5
          Nalezy tez sprawdzic ustawienie statycznego kąta wtrysku.... zaprowadz auto do kogos kto ma o tym pojecie....
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz

          • stanley69
            Classic
            • 2013
            • 15
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            umówiłem się już na wizytę do mechanika nie chcę namieszać przy mojej octi zeby jej nie zaszkodzić ops:

            Komentarz

            • pawtys
              Classic
              • 2013
              • 13

              #7
              znalazłeś przyczynę złego odpalania??

              Komentarz

              • rbotor
                Classic
                • 2013
                • 15

                #8
                Właśnie ! Znalazłeś przyczynę, bo łatwo jest prosić o pomoc na forum, ale chyba też można napisać czy problem rozwiązany czy nie.

                Komentarz

                • admor007
                  Classic
                  • 2013
                  • 39

                  #9
                  kolego, na filtrze paliwa jest zaworek taki ukryty. wymień go i po sprawie. przerabiałem to 2 tygodnie temu a ASO

                  Komentarz

                  • damcio151
                    Classic
                    • 2008
                    • 10

                    #10
                    Wymień cały filtr, nie zaworek. Jeśli masz podejrzenia o cofające się paliwo to zamontuj zaworek jednokierunkowy, przecież to koszt kilku złotych, a będziesz mieć pewność.
                    Darmowy poradnik o tym jak diagnozować silnik TDI

                    Komentarz

                    Pracuję...