[O1] Schemat obiegu płynu chłodniczego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Taxi Kraków
    Drive
    • 2013
    • 60

    [O1] Schemat obiegu płynu chłodniczego

    Zamieszczone przez kazik4x4
    Tak na szybko"

    Sklep sportowy INTERSPORT - sprawdź promocje w kategoriach SPORT i TURYSTYKA ❤️ Sklep Turystyczny - taniej do 68% ✅ Kup w promocji od 19,99 zł ✅ Darmowa wysyłka już od 349 zł ✅ Bezpłatny odbiór i zwrot w sklepach | intersport.pl


    cyt: "...Producenci oferują szeroką gamę modeli nart skonstruowanych
    i zaprojektowanych specjalnie do danego stylu jazdy i warunków w jakich jeździmy..."

    Chyba dalej nie musze wyjaśniać że kwestia tego gdzie i po czym się jeździ ma dosyć podstawowe znaczenie w doborze nart.
    Widzisz kolego bardzo mocno wyselekcjonowałeś z artykułu to co zgadza się z twoją teorią bo ww. artykuł zaczyna się od

    Pt. 1 ''...OCEŃ SWOJE UMIEJĘTNOŚCI

    Aby odpowiednio ocenić własny poziom umiejętności narciarskich, można wykorzystać poniższą tabelkę...

    Pt. 2 DOBÓR DŁUGOŚCI NART

    a dopiero na 3-m miejscu jest twój wyselekcjonowany cytat i to też w drugim zdaniu

    to taki cytat ze SkiInfo

    "Przy wyborze nart należy przede wszystkim prawidłowo ocenić swoje umiejętności. Następnie trzeba dopasować narty, odpowiednio do wagi i wzrostu. Istotnym pytaniem są także nasze ambicje. Czy chcemy doskonalić swoje umiejętności, czy jedynie rekreacyjnie zjeżdżać ze stoku? To wszystko znacznie ułatwi nam wybór najodpowiedniejszego modelu”, twierdzi Robert Psiuk, manager marek Dynastar i Lange"

    i można by tak w długo sa pewne zasady których sie nie łamie, nie machasz lewą skręcając w prawo.

    To że producent ma w swojej ofercie takie narty czy śmakie wynika z polityki marketingu a nie z tego że ta narta jest do tego i do niczego innego, to tylko na nartach Małysza nie dało by sie zjechać ze stoku. Czy jak zaczynałeś to były inne narty jak klasyczna prosta narta zazwyczaj dobierana +15-20cm ponad wzrost - nie bo taka kiedyś była technika i oferta rynkowa, potem weszły powoli twory typu carving itd.... obaj z sazad, wyrażacie pogląd super doświadczonych narciarzy których pogląd zrodził się z doświadczenia, przejechanych set km i wyciągnietych z tego wniosków lub druga sprawa z nudy... klasyczny styl jazdy sie znudził zaczynamy kombinować moze freestyle .
    Natomiast akurat ma dobry przykład z włąsnej ekipy w zeszłym roku dołączyły 4 nowe osoby kompletnie zieloni i wybrali narty uniwersalne lekko taliowane dość miękkie i na tym sie uczą a potem będą dobierać czy im bliżej twadrego slalomu czy miekkiego freestyle.

    Sam wczoraj przyznałeś że ty masz narty X ale żonie zaczęło sie dobrze jeździć jak dostała Atomic SL, bo to jest bardzo dobra i rzekł bym własnie uniwersalna narta, jak masz ochotę jechać szeroko proszę bardzo, masz ochote 3-4 skrety na 1m też da rade jedyne czego nie lubi to jechać na ''kreche'' Te narty słabo nadają sie do jazdy w głebokim sniegu i poza trasami na jedno wychodzi ale generalnie w większej części europy jest zakaz wyjeżdżania poza trasy. Zazwyczaj w zimie warunki są na tyle dobre że przynajmniej do południa jako tako ten stok sie utrzymują ( o ile został przygotowany w nocy) i wtedy jazda na takich nartach to frajda.
    Skrajne warunki typu ''cukier'' też sie trafiają ale wtedy idzie na ''oranżade'' i spokój, ale to trochę jak by powiedzieć że dzis nie jadę bo mam opony zimowe a na dworze jest +10

    Napewno macie duże doświadczenie i wasz wybór tak samo jak mój jest przemyśalny i wiecie po co to kupiłem i jak z tego korzystać ale nie każdy zaczynał 25 lat temu i ma bagaż doświadczeń, ci co zaczynają niech wybierają narty do wagi wzrostu i umiejętności a jak złapia bakcyla to wybiorą swoją ścieżkę
    1234
  • lukas_jg
    Rider
    • 2012
    • 600
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

    #2
    [O1] Schemat obiegu płynu chłodniczego

    Witam,

    szukam schematu obiegu płynu chłodniczego w ASV. Chodzi mi to w jakim kierunku on biegnie. Staram się dmuchać na zimne i nie wiem czy nie padł mi termostat który wymieniałem jakiś czas temu.

    W czasie jazdy auto na wskaźnikach utrzymuje 90st. Chłodnica jest gorąca jednak rura gumowa, idąca w kierunku silnika, przez termostat jest dużo chłodniejsza i zastanawiam się czy termostat działa odpowiednio. Inny problem to taki, że nie mogę otrzymać temperatury powyżej 80stopni w celu wykonania sprawdzenia kąta wtrysku (nie wiem, z którego czujnika ta temperatura jest sczytywana przez VCDS.

    Czy w przypadku przegrzewania się silnika pojawią się jakieś kontrolki ?
    Czy płyn chłodniczy idzie od termostatu czy do termostatu (chociaż na chłopski rozum powinien iść od niego ale mnie już wiele razy zadziwiło moje auto i pomysły inżynierów ;-) )

    Pozdrawiam,
    Łukasz
    Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

    Komentarz

    • dominik9420
      L&K
      • 2012
      • 1136

      #3
      Tak w większości samochodów to termostat jest na "wyjściu" z silnika, ale są też samochody w których termostat jest umiejscowiony na "wejściu" do silnika, Ciebie interesuje sytuacja pierwsza.
      Płyn płynie cały czas w obiegu małym, a później termostat się otwiera bądź zamyka na obieg duży (przez chłodnicę) aby utrzymać stałą temp 90"
      Zobacz czy rura idąca od termostatu do wloty chłodnicy nie nagrzewa się razem z silnikiem- wtedy masz pełną diagnozę.
      Ale skoro samochód utrzymuje 90st. to termostat jest ok.
      Zamieszczone przez lukas_jg
      Czy w przypadku przegrzewania się silnika pojawią się jakieś kontrolki ?
      Tego uczyli już na kursie prawa jazdy
      Ale tak, taka czerwona kontrolka i rozlegnie się "piszczenie"
      Temperatura jest brana z czujnika w głowicy jest jeden czujnik który podaje 2 wartości temp
      1 dla potrzeb ECU
      2 dla wskaźnika

      [ Dodano: Pią 17 Maj, 13 20:43 ]
      Jak chcesz sprawdzić czy jeden czujnik nie uległ uszkodzeniu, to pierwszy pomiar dokonujesz w 01 Engine grupa 007
      drugi w 17 instrumental grupa 003
      róźnica może być,a le nie wielka. rzędu ok 5st.

      PS. w obecnych warunkach chłodnica będzie gorąca :wink:
      Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
      Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
      Pozdrawiam i Szerokości!
      Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
      http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

      Komentarz

      • blind_walker
        RS
        • 2010
        • 4533
        • Octavia I combi (1U5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4


        1 - Chłodnica
        2 - Chłodnica oleju
        3 - Pompa wody i termostatu
        4 - Kadłub silnika
        5 - Zbiorniczek wyrównawczy
        6 - Kolektor dolotowy
        7 - Chłodnica recyrkulacji spalin
        8 - Zespół ogrzewania
        9 - Chłodnica oleju ATF
        10 - Ogrzewanie płynu chłodzącego
        mkII 20VT (600h worked)
        Roooooomster

        Komentarz

        • sebas101
          Drive
          • 2009
          • 58

          #5
          Moim zdaniem to termostat jest raczej na "wejściu" do silnika. Potwierdza to z resztą schemat w poście powyżej.
          Zasada działania układu chłodzenia w Octavii dobrze opisana jest w poradniku Cedrycha i Schwarza dostępnym na naszym forum.
          Cytuję
          "Jednym z elementów regulujących optymalną temperaturę
          cieczy chłodzącej podczas pracy silnika jest termostat.
          Do silników samochodów Skoda Octavia i Octavia Combi
          jest montowany przepływowy, woskowy termostat, który
          zaczyna się otwierać, gdy temperatura cieczy wynosi 87°C,
          pełne otwarcie termostatu (skok 7 mm) następuje wówczas,
          gdy temperatura cieczy wynosi 102°C.
          We wszystkich typach silników VW termostat jest umieszczony
          na wlocie cieczy chłodzącej do silnika (na końcu
          przewodu wylotowego z chłodnicy). Jest to inne rozwiązanie,
          niż stosowała dotąd fabryka Skoda w silnikach swojej
          konstrukcji, montowanych w innych modelach samochodów."

          Do momentu otwarcia termostatu dolna rura powinna być chłodna, a górna gorąca.
          Z tego co czytałem to nie powinna (górna rura) twardnieć pod wpływem wzrostu temperatury, świadczy to o uszkodzonej uszczelce pod głowicą.

          Komentarz

          • alxxx
            RS
            • 2010
            • 1823
            • Octavia I (1U2)
            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

            #6
            Zamieszczone przez dominik9420
            Ale skoro samochód utrzymuje 90st. to termostat jest ok.
            To, że na zegarach masz 90 to nie znaczy, że jest ok. Sprawdź tak jak napisał dominik9420, jak wrócisz z trasy bądź kilkunastu przejechanych km. -> Engine - 007 i tam masz coolant temp. masz mieć blisko 90 lub więcej. Skoro piszesz, że nie możesz utrzymać tych 80st do sprawdzenia kąta tłoczenia to nie jest dobrze.
            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

            Komentarz

            • piotr gallus
              Classic
              • 2013
              • 6

              #7
              witam


              jak odpowietrzyc uklad chlodzenia.....................
              LATO

              Komentarz

              • lukas_jg
                Rider
                • 2012
                • 600
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                piotr gallus, z tego co wiem ustawiasz grzanie na maxa i dolewasz płynu do czasu gdy przestanie znikać ;-)
                Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                Komentarz

                • piotr gallus
                  Classic
                  • 2013
                  • 6

                  #9
                  nie zadnych korkow w najwyszym punkcie w silniku lub na chlodnicy............szukalem nie ma...................
                  LATO

                  Komentarz

                  • alxxx
                    RS
                    • 2010
                    • 1823
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                    #10
                    piotr gallus, że tak powiem nie mam pytań.. a wlew to co?
                    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                    Komentarz

                    • piotr gallus
                      Classic
                      • 2013
                      • 6

                      #11
                      kolego jaki wlew
                      LATO

                      Komentarz

                      • dominik9420
                        L&K
                        • 2012
                        • 1136

                        #12
                        piotr gallus,
                        Otwór Zbiorniczka wyrównawczego.
                        Jak otworzysz maskę, to po lewej stronie na końcu komory silnikowej z niebieskim korkiem.

                        Coś takiego:


                        To nie żuk, że wlew płynu chłodniczego znajduje się na chłodnicy.

                        Ps. Popraw profil, bo w OI nie było silnika BSE
                        Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                        Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                        Pozdrawiam i Szerokości!
                        Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                        http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                        Komentarz

                        Pracuję...