Witam.
Moja octavia dymi na biało podczas odpalania gdy jest zimna.
Dodatkowo delikatnie falują obroty które po dodaniu gazu lub krótkiej jeździe przestają falować.
Dym ma zapach spalin gdy dodamy gazu na luzie lub w czasie jazdy również delikatnie dymi.
Nie jest koloru niebieskiego i nie czuć słodkiego zapachu.
Rozrząd i kąt wtrysku ustawiony perfekcyjnie.
Za wszystkie odpowiedzi bardzo dziękuje
Sprawdzić, czy w IC nie ma śladów oleju.
Albo uszczelka pod głowicą, bądź jakieś mikropęknięcie głowicy.
Zamieszczone przez richi9
świece żarowe do kontroli
A co mają świece żarowe do białego dymu :idea:
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Robson2011, Zapamiętać, Zapisać, Zanotować.
Wszelkiego rodzaju logi, kąty, parametry itp. wykonujemy wówczas gdy silnik osiągnie temperaturę roboczą- 90st.
Nadal nie wiem co ma dawka paliwa do białego zabarwienia spalin :idea:
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Panowie komu grzeją dziś świece żarowe :?: chyba trochę za ciepło :idea: Pierwszy biały dymek po odpaleniu zimnego silnika to 90% ropniaków jest normalne.
aniol, No właśnie nie jest sprecyzowane, czy po rozgrzaniu silnika to przestaje, czy nie, dlatego od razu rzuciłem możliwe przyczyny
Biały dym białemu nie jest równy, każdy odbiera to inaczej.
żadne dawki, kąty itp nie ma tu nic znaczenia, bo to byłoby zabarwienie spalin na czarno.
Zbyt późny wtrysk- nie spalenie całkowicie mieszanki-czarny dym-sadza
Zbyt duża dawka paliwa w stosunku do powietrza- niespalona mieszanka- czarny dym
zbyt mała dawka -||-||- - brak mocy- normalne bądź bezbarwne spaliny.
aniol, Świece działają jeszcze przez pewien czas podczas pracy silnika aż silnik osiągnie daną temperaturę, co skutkuje zmniejszeniem szkodliwych składników do środowiska/atmosfery
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Po rozgrzaniu również widać biały dym tyle że dużo mniej.(prawie nie widać)
Silnik jest na pompie.
Auto odstawiłem do mechanika zobaczymy co powie jak odpali rano autko.
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
Kąt wtrysku i rozrząd są ponoć idealne.
[ Dodano: Sro 22 Maj, 13 14:38 ]
Diagnoza mechanika auto jest sprawne mechanicznie ma dobrą kompresję.
Będzie szukał w pompie wtryskowej.
Temat narazie umarł bo termin mam dopiero po długim weekendzie. :cry:
[ Dodano: Sro 22 Maj, 13 14:49 ]
Czy według was czyszczenie nastawnika może pomóc bo nazbierało się tam za dużo opiłków metalu???.
Po rozgrzaniu również widać biały dym tyle że dużo mniej.(prawie nie widać)
Silnik jest na pompie.
Auto odstawiłem do mechanika zobaczymy co powie jak odpali rano autko.
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
Kąt wtrysku i rozrząd są ponoć idealne.
[ Dodano: Sro 22 Maj, 13 14:38 ]
Diagnoza mechanika auto jest sprawne mechanicznie ma dobrą kompresję.
Będzie szukał w pompie wtryskowej.
Temat narazie umarł bo termin mam dopiero po długim weekendzie. :cry:
[ Dodano: Sro 22 Maj, 13 14:49 ]
Czy według was czyszczenie nastawnika może pomóc bo nazbierało się tam za dużo opiłków metalu???.
na falowanie obrotow ma oczywiscie wplyw nastawnik ale tez zanim zaczniecie grzebac zerknij na korekcje dawki - moze sie juz nie wyrabia. nastawnik mozna sprobowac sprawdzic odpinajac na probe impulsator ze skrzyni biegow i sie przejechac
co do bialego dymka to jak wyzej kat wtrysku , no i winna moze byc padajaca turbina
Turbina ładuje ok nie ma problemów z doładowaniem (nie cieknie olej)
Czy za mała dawka paliwowa i rozruchowa może powodować takie kwiatki.
Znacie optymalne dawki rozruchowej i paliwowej jaką ustawić??.
Nie mogę odpiąć impulsatora(sprawy zdrowotne)
Dziękuje za odpowiedzi.
[ Dodano: Nie 26 Maj, 13 18:03 ]
Jeszcze jedno pytanie.
Wyskoczył mi błąd czujnika G62 ale w sterowniku zegarów czy uszkodzony czujnik może powodować takie objawy.????
Nowe wieści mechanior bierze skode na cały piątek podejrzewa uszkodzenie przyspieszacza pompy wtryskowej co o tym myślicie ??
Przepraszam że nie odpisywałem ale auto jest mi potrzebne i nie było kiedy odstawić na warsztat.
[ Dodano: Sro 19 Cze, 13 12:36 ]
A więc tak w piątek jadę odstawić autko do sprawdzenia wtryskiwaczy.
Pompiarz zasugerował wymianie filtra paliwa i lewe powietrze które dostaje się do układu.
Kazał również zostawić autko pochylone do przodu aby wykluczyć cofanie się paliwa.
Bardzo przepraszam że nie odpisywałem ale byłem na rechabilitacji z synem i nied było jak
Pozdrawiam
[ Dodano: Sob 13 Lip, 13 11:24 ]
Winowajcą okazały sie pokrzywione korbowody.
Bardzo dziękuje wszystkim za pomoc.
Dodatkowo dowiedziałem się że skoda była cofana.
Komentarz