[O1] analiza bledow 1.9 tdi alh

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • magdalenka77
    Classic
    • 2015
    • 1

    [O1] analiza bledow 1.9 tdi alh

    mirek_p11, we wtorek mam jechać tym autem do Niemiec, zajrzę na spot w poniedziałek i poproszę o skanowanie to się zobaczy, wymiana cewki jak pisze LUKI to w sumie nic strasznego jeśli chodzi o czas.

    Zamieszczone przez mirek_p11
    trzeba powolutku szukać kupca na 1.8 TSI
    no właśnie u mnie jeszcze auto będzie przez 55 k km, decyzja zapadła, że mam dobić do 120 kkm i wtedy sprzedaż za "grosze".
  • mackoz
    Classic
    • 2013
    • 5

    #2
    [O1] analiza bledow 1.9 tdi alh

    Bledy na screenie ponizej, objawy - tak jakby sie dusil z powodu zlej mieszanki paliwo powietrze, nieregularnie zwieksza obroty, brakuje mocy.


    od czego zaczac ?

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      Od skasowania... i ponowny odczyt po przejechaniu kawałka
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • roLLo
        L&K
        • 2008
        • 1063
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        mackoz, Ja bym na początek sprawdził też każdy podciśnieniowy wężyk bo jak widze to i EGR, klapa gasząca oraz N75 wywala błąd a to wszystko zasuwa na podciśnieniu.

        Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

        Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
        Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
        Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

        Komentarz

        • mackoz
          Classic
          • 2013
          • 5

          #5
          Błedy pojawiaja sie po wykasowaniu,
          wyczyscilem EGR dolot i zaslepilem, wymienilem gruszke od turbo bo byla dziurawa i przewod podcisnieniowy, kierowniczki od turbo chodzą swobodnie. Mimo tego gdy testuje cięgno gruszki w bloku 011 nie porusza sie.
          Oto jakie bledy wyskakuja:

          18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground
          P1619 - 35-00 - -
          17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
          P1549 - 35-00 - -
          17946 - Fuel Shutoff Solenoid (N109): Open or Short to Ground
          P1538 - 35-00 - -
          17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground
          P1441 - 35-00 - -
          17660 - Commencement of Injection Valve (N108): Open or Short to Ground
          P1252 - 35-00 - -


          i byle jakie logi na jalowym:


          21:59:58 Group 001: Injected Quantity
          903 /min Engine speed 870-950 rpm
          3.2 mg/str Injection Quantity 2.2-9.0 mg/H
          1.720 V Mod. Piston Displ. 1.45-2.0 V
          69.3°C Coolant Temp. 80-110*C

          21:59:58 Group 002: Idle Speed (See label file for #3)
          903 /min Engine speed 870-950 rpm
          0.0 % Throttle Position 0%
          0 1 0 Operating Cond/AC speed/throttle/AC
          69.3°C Coolant Temp 80-110*C

          21:59:58 Group 003: EGR
          903 /min Engine speed 870-950 rpm
          360.0 mg/str MAF (specified) 230-370 mg/H
          460.0 mg/str MAF (actual) 230-370 mg/H
          4.8 % EGR duty cycle 40-75%



          22:00:52 Group 011: Charge Pressure Control **Done at WOT**(See label file)
          903 /min Engine speed rpm
          999.6 mbar Specified MAP 1850-1950 mbar
          999.6 mbar Actual MAP 1700-2080 mbar
          92.4 % D.cycle MAP v. 45-95%


          co to ten j52? co robić ? z tego co widze chociaz sie nie znam to poza bledami dostaje za duzo powietrza . HELP !

          Komentarz

          • kornat
            Rider
            • 2007
            • 578

            #6
            Zamieszczone przez mackoz
            18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground
            Przerwa/zwarcie przekaźnika świec żarowych.
            Zamieszczone przez mackoz
            17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
            Proponuję wyciągnąć zaworek N75 i zatkać palcem króciec OUT, po zatkaniu spróbuj zaciągnąć powietrze przez króciec VAC. Jak się uda zaciągnąć to zaworek do czyszczenia/wymiany. Z N18 możesz zrobić to samo. Ale mimo wszystko obstawiam na nieszczelność wężyków od VACUM ewentualnie ona się wysypała. Można sprawdzić jaką daje próżnię vacumetrem.

            Komentarz

            • przemik
              RS
              • 2012
              • 1610

              #7
              .... albo gdzies sie wiązka przetarła... bo cos duzo tych błędów.... ew. ECU pływa w wodzie...
              Przemek
              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
              80 B3 Limo 1.6 TD SB

              Komentarz

              • mackoz
                Classic
                • 2013
                • 5

                #8
                przeczyscilem styki w sterowniku komputera, posprawdzalem kable i dziala. Nie ma bledow i sztanga chodzi gora dol w testowym 011. Ale narobilo sie nie ciekawie. Wyjechalem przetestowac samochod, rozgrzalem silnik, puscilem sie prostą i 3 bieg 3,5k obrotow i nagle jeps i wywalilo caly olej, okazalo sie ze pekla cala obudowa metalowa filtra oleju!. JAkie moga byc tego skutki i co spowodowalo taka usterke ? Przeladowalo turbine? Błedow w kompie zero.

                Komentarz

                • wesol
                  Rider
                  • 2008
                  • 689

                  #9
                  no jesli nie wylecal caly olej i nie jechales dalej kilka munut to nic nie powinno sie stac ale jak dlugo jeszcze poszalales to silnik na zlom.
                  G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                  Komentarz

                  • mackoz
                    Classic
                    • 2013
                    • 5

                    #10
                    Odrazu wylaczylem silnik jak uslyszalem huk. Bardziej mnie co byla przyczyna ze cala podstawa filtra oleju pekla, moze to miec cos wspolnego z turbina czy poprostu zbieg okolicznosci ?

                    Komentarz

                    • wesol
                      Rider
                      • 2008
                      • 689

                      #11
                      stawiam na zbieg okolicznosci. Jelsi by bylo mega duze cisnienie oliwy a zawor bocznikowt by byl zblokowany w jakis sposób to by wyrwalo dekiel filtra zapewne przy wyzszych obrotach. Wymien ta podstawe filtra i dla pewnosci sprawdz manometrem jakie cisnienie iliwy masz na wysokich obrotach.
                      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                      Komentarz

                      • mackoz
                        Classic
                        • 2013
                        • 5

                        #12
                        A moze rozrząd był przestawiony ? i teraz dostal mocy i rozwalilo?. Szkoda ze stoi u mechanika bo bym sprawdzil czy gdzies korba nie wyszla bokiem ;/ oby nie

                        [ Dodano: Wto 25 Cze, 13 19:37 ]
                        silnik do remontu albo wymiany

                        Komentarz

                        Pracuję...