Panowie nie macie racji bolączką octavi jest syf , mół który zbiera się w kolektorze dolotowym, tam gdzie są wtryski, Przy benzynie i lpg ten nagar tworzy taki mazut jak z asfaltu. Ani jeden mechanik nie wpadł na to . Czyszczenie przepustnicy , egr , nowe przewody, cewka tak można wymienić całe auto, Jeżdżę octavia 1.6 bfq z05.2010 roku przejechane 207 tys..Był problem wysokiwały zaplony, engine skaner vag aż głupiał z ilości błędów i wypadać zaczęły zaplony na cylindra wszystkich.żaden mechanik w Krk nie dał sobie rady. Silnik brał olej ok 2,5 litra na 15 tys . Rozebrałem kolektor dolotowy .po wyczyszczeniu ,sam to zrobiłem silnik jak igła 672 obroty i wskazówka niedrgnie. Z braniem oleju tez poradziłem sobie w weźu powietrza jest mała rurka zastosowałem sitko z bareri do wody z kranu, sitko plastikowe na końcu kranu . Oleju bierze około 0.5 litra na 15 tys Taka prawda mechanicy nie mają pojęcia o octaviach, nawet w autoryzowanych serwisach w Krk
[O1] Wypadanie drugiego cylindra
Zwiń
X
-
xmefo zmień w opisie silnik, bo mówisz że masz 2.0 AQY a w opisie co innego
Jak Ci tak konkretnie wypada tylko jeden cylinder, to może też być wina uwalonego wtrysku. Ja podobno mam wtrysk przy czwartym cylindrze uwalony i na razie nic z tym nie robiłem. 200km temu wybebeszyłem za to katalizator bo już się i tak skończył. I od tego czasu silnik już tak nie szarpie, ale to raczej jeszcze za mały przebieg aby powiedzieć na pewno czy to miało jakiś związek.
sebastianpo jak będzie czas to sprawdzę z tym kolektorem, lecz Ty masz inny silnik, więc nie wiem czy trop będzie właściwy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KonradWroclawxmefo zmień w opisie silnik, bo mówisz że masz 2.0 AQY a w opisie co innego
Apropo wtrysków. Co jakiś czas mam ten problem, że zaczyna chodzić na 3 gary i wtedy zaczyna migać check, a czasem zapali się na stałe. Parę kilometrów później wszystko wraca do normy a check gaśnie. Ale kwestia jest taka, że jak chodzi na te 3 gary to śmierdzi siarką. Gdzieś czytałem, że "zapach" siarkowodoru oznacza ubogą mieszankę. Czyżby komputer odcinał wtrysk kiedy nie dochodzi do detonacji ??
Znalazłem jeszcze dziurawy wężyk od odmy, ale wątpię, że to on powoduje te cyrki. Wężyk zamówiony i jak wymienię to się podzielę.
Edit.
Wężyk wymieniony, przepustnica i odma wyczyszczona. Jest niewielka różnica, auto jest bardziej elastyczne i nie szarpie, ale nadal czuć, że wypadają zapłony.
Odpaliłem vaga na licznik wypadania zapłonów i widzę że zawsze dotyczy to 2 cylindra. Wcześniejsza świeca w tym cylindrze była mokra i zakopcona. Wiecie czemu może tak być ? Ewidentnie coś nie gra z drugim cylindrem.
Komentarz
-
Komentarz