Zapach benzyny w zbiorniku wyrównaczym

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • radar2
    Classic
    • 2013
    • 23

    Zapach benzyny w zbiorniku wyrównaczym

    skemenhs, czy ostatni cennik podany w tym wątku jest nadal aktualny?
    Bo szukam zasłonek do O3 Sedan.
  • zlociutki999
    Classic
    • 2012
    • 37

    #2
    Zapach benzyny w zbiorniku wyrównaczym

    Witam Forumowiczów.

    Tak jak w temacie po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego czuje zapach benzyny w płynie chłodniczym. Czym to może być spowodowane ?

    Wymieniony Termostat i czujnik ukł. chłodzenia, zalany nowy płyn g12++ (operacja około 3 tys. km temu).

    Olej na bagnecie w normie,
    brak maźi przez długie trasy,
    przy krótkich występuje,
    spalanie oleju widoczne od 130km/h w górę 300ml na 600km,

    Komentarz

    • roLLo
      L&K
      • 2008
      • 1063
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      jak dla mnie to UPG ma przedmuchy.

      Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

      Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
      Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
      Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

      Komentarz

      • zlociutki999
        Classic
        • 2012
        • 37

        #4
        Dobrze, Reasumując że będzie to uszczelka pod głowicą należy ja wymienić, zrobić planowanie i szczelność, Co jeszcze przy takiej operacji należy wykonać aby później nie zerkać znowu w silnik i pokrywać tych samych kosztów w robocizną ?


        rozumiem że przy uszczelce jeszcze dodatkowe koszty to : ?
        szpilki głowicy
        uszczelka kolektor ssący
        uszczelka kolektor wydechowy
        uszczelka pokrywy zaworów
        czy po zdjęciu głowicy musiał bym sprawdzić zawory prowadnice i gumki


        czy coś jeszcze bawiąc się w taka operację?

        Komentarz

        • dominik9420
          L&K
          • 2012
          • 1136

          #5
          Robisz tylko uszczelkę i planowanie głowicy, a:
          Zamieszczone przez zlociutki999
          szpilki głowicy
          uszczelka kolektor ssący
          uszczelka kolektor wydechowy
          uszczelka pokrywy zaworów
          czy po zdjęciu głowicy musiał bym sprawdzić zawory prowadnice i gumki
          To zależy od Twojego widzi mi sie
          Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
          Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
          Pozdrawiam i Szerokości!
          Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
          http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

          Komentarz

          • kazik4x4
            RS
            • 2008
            • 2728

            #6
            Re: Zapach benzyny w zbiorniku wyrównaczym

            Zamieszczone przez zlociutki999
            Witam Forumowiczów.

            Tak jak w temacie po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego czuje zapach benzyny w płynie chłodniczym. Czym to może być spowodowane ?

            Wymieniony Termostat i czujnik ukł. chłodzenia, zalany nowy płyn g12++ (operacja około 3 tys. km temu).

            Olej na bagnecie w normie,
            brak maźi przez długie trasy,
            przy krótkich występuje,
            spalanie oleju widoczne od 130km/h w górę 300ml na 600km,
            Kolego, a czy przy wymianie nie było np. tak, że ktoś kto to robił mył benzynie jakąś cześć którą potem zamontował?? Albo nalewając płyn do układu nalewał ją np. naczyniem w którym było nieco benzyny??
            To by tłumaczyło zapach benzyny w układzie chłodzenia - układ jest hermetyczny, więc pary benzyny nie mają możliwości się ulotnić.

            Uszczelka pod głowicą dawałaby raczej zapach spalin w płynie chłodniczym.

            Komentarz

            • zlociutki999
              Classic
              • 2012
              • 37

              #7
              Płyn wymieniałem osobiście. Po spuszczeniu wąchałem stary nie miał zapachu PB.
              Zlałem cały z bloku i chłodnicy. Po czym uzupełniłem nowym G12++ koncentratem z wodą zdeterminalizowan. Rozrabiałem w org butelkach po G12++. Także zapachu benzyny też nie było.

              Gdy odkręcam korek od zbiornika wyrownaczego to płyn jest lekko zasysany tak jak by coś go wciągneło i bąbelki i spokój po chwili. Raz jakiś świst powietrza usyszałęm po prawej stronie ale trwało to 2s więc nie byłem w stanie zlokalizować. Teraz gdy próbuje to nic tylko wyżej opisana usterka się pojawia.
              Gdy odkręce natomiast korek od oleju na ciepłym silniku to wydostaje się lekko powiew dymku.

              Komentarz

              • dominik9420
                L&K
                • 2012
                • 1136

                #8
                Zamieszczone przez zlociutki999
                Gdy odkręcam korek od zbiornika wyrownaczego to płyn jest lekko zasysany tak jak by coś go wciągneło i bąbelki
                A odpowietrzyłeś nagrzewnicę?

                [ Dodano: Sob 13 Lip, 13 17:44 ]
                Zamieszczone przez zlociutki999
                Gdy odkręce natomiast korek od oleju na ciepłym silniku to wydostaje się lekko powiew dymku.
                Ale jakiego dymku, opisz go bardziej (szary, biały) czy chodzi Ci o powietrze :idea:
                Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                Pozdrawiam i Szerokości!
                Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                Komentarz

                • zlociutki999
                  Classic
                  • 2012
                  • 37

                  #9
                  Tak cał układ został odpowietrzony, po wymianie nie było żadnych problemów, nie jednokrotnie był odkręcany korek od zbiornika wyrównaczego i niebyło z niczym problemu tj. bulgotanie czy zapach pb

                  Dym jest koloru hmmm szaro białego, ciężko rozrużnić

                  Komentarz

                  • roLLo
                    L&K
                    • 2008
                    • 1063
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    zlociutki999, w skrzyni korbowej występuje pewne ciśnienie które się ulatnia jak się odkręca korek wlewu oleju.

                    Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                    Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                    Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                    Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                    Komentarz

                    • zlociutki999
                      Classic
                      • 2012
                      • 37

                      #11
                      Co mam rozumieć przez tąskrzynię korbową i jaki to ma związek z zapachem bezyny w ziorbiku wyrównawczym gdzie wszystko przedtem było dobrze.

                      Odkręciłęm korek do jutra zobaczymy czy się ulotni, po czym zakręce i przejade sięautem i ozbaczymy jak bedzie

                      Komentarz

                      • roLLo
                        L&K
                        • 2008
                        • 1063
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        zlociutki999, skrzynia korbowa czyli przestrzen pod denkiem tłoka aż do miski olejowej.

                        Pisał kolega o tym że jak odkręca korek od oleju to dymek leci przez chwile więc wyjaśniam to.

                        Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                        Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                        Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                        Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                        Komentarz

                        • zlociutki999
                          Classic
                          • 2012
                          • 37

                          #13
                          Dziękuję za wytłumaczenie. Na ciepłym silniku cały czas leci bez przerwy...
                          Ciekawi dalej mnie ten zapach benzyn w zbironiku wyrównawczym !

                          Komentarz

                          Pracuję...