Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Przeładowanie turbiny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Przeładowanie turbiny

    W drodze są kolejne RS-y. WLKP musi być lepsza od innych rejonów i w tym celu działamy..... :szeroki_usmiech
    Niech Moc Będzie z Wami

  • #2
    Przeładowanie turbiny

    Witam wszystkich.
    Mam problem ze Skoda Octavia 1.9 TDI 90KM ALH 2003r. Od kiedy ją zakupiłem występuje przeładowanie turbiny. Ciśnienie ok. 2400-2500 przy obrotach powyżej 3200 na 4 i 5 biegu, czyli standardowy notlauf. Temat różni się od innych tym iż próbowałem prawie wszystkiego. Na początek czyszczenie turbo. Łopatki były zapieczone. Po wyczyszczeniu było trochę lepiej ale nadal turbina przeładowywała przy prędkości wyższej niż 120km. Po sprawdzeniu wszystkiego (wężyki podcisnienia, gruszka, zaworek N75, zawór ciśnienia, przeczyszczony zawór egr) diagnoza turbo do regeneracji. W między czasie wyszło że wtryski leją i okazało się że są od 110KM. Turbo zregenerowane i wtryski wymienione na fabryczne (do 90KM) zregenerowane i nadal przeładowanie turbo. Ciśnienie było mierzone manualnie bez czujnika. Na wyciągniętej sztandze auto jedzie do max prędkości (bez przeładowania). Jeżdzone było bez intercoolera i tłumika i nadal przeładowanie. Wszystkie czujniki były podmieniane na nowe żeby wykluczyc awarie i auto zachowywało się tak samo. Elektronik wykluczył przyczyne ze strony komputera.
    Dodatkowo silnik trzęsie karoserią przy gaszeniu. Nie wiem czy to może miec związek gdyż prawdopodobnie jest to zużyty dwumas. Egr przeczyszczony, klapa przy gaszeniu zamyka się całokowicie, chociaż po ręcznym zamknięciu klapki egr nie trzęsie się tak jak przy normalnym gaszeniu.

    Brak już mi pomysłów co może byc powodem przeładowania. Pytanie co dalej można sprawdzic po takiej weryfikacji?

    Komentarz


    • #3
      Czego w profilu masz AHF jak piszesz, że masz ALH?
      Co do przeładowania to gruszka jest ustawiona prawidłowo? Może ktoś ją dał na "super" chip i jest mapa spartolona.
      Wrzuć loga statycznego grupy 011

      Komentarz


      • #4
        Profil już poprawiony.
        Poniżej logi statyczne basic po czyszczeniu turbo a przed regeneracją:
        Link

        Nie do końca rozumiem poniższe:
        "Może ktoś ją dał na "super" chip i jest mapa spartolona."

        Komentarz


        • #5
          Chodzi o to, że jak masz z tym problem odkąd kupiłeś a poprzedni właściciel zmienił wtryski od 110KM to może i pojechał do kogoś na chip i osoba wgrywająca przedobrzyła z ciśnieniem doładowania. Możesz jeszcze wrzucić loga dynamicznego grupy 011 tam będzie widać czy w sterowniku jest podniesione ciśnienie doładowania.

          Komentarz


          • #6
            Zrob logi dynamiczne i wszystko się wyjasni....
            Przemek
            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
            80 B3 Limo 1.6 TD SB

            Komentarz


            • #7
              Poniżej wklejam logi dynamiczne robione po czyszczeniu turbiny ale przed regeneracją.

              Link

              Komentarz


              • #8
                Ustawialiście kiedyś gruszke?
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz


                • #9
                  Ja nie ustawiałem, a czy mechanik który "walczy" z przeładowaniem to nie wiem, dowiem się jutro. Czy spróbowac ją podregulowac?
                  Gruszka na pewno była sprawdzana pod kontem działania (czy wciaga i wyciąga szangę przy odpowiednim podciśnieniu). Wydaję mi się że przy regeneracji turbiny powinni ustawic gruszkę, chyba że się mylę...

                  Komentarz


                  • #10
                    Tak powinni ustawic.
                    Dawno miałes sprezarke czyszczoną/regenerowaną ?
                    Katalizator jest ?
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz


                    • #11
                      Turbina byla czyszczona miesiac temu i po tym czyszczeniu przeslalem logi. Tydzien temu zalozona zostala zregenerowana, troche sie poprawilo ale nadal jest przeladowanie. Katalizator jest, ale po regeneracji byla proba jazdy bez tlumnika i nadal przeladowanie.

                      [ Dodano: Sro 28 Sie, 13 09:15 ]
                      Czy na podstawie podanych logów statycznych i dynamicznych można coś stwierdzic/wykluczyc?

                      Komentarz


                      • #12
                        Pokaz nowe logi na tym setupie to masz teraz.
                        Dynamiczne - 011,010 i 008
                        Statyczne w trybie Basic Settings - 011
                        Przemek
                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                        Komentarz


                        • #13
                          Aktualne logi będę miał dopiero po weekendzie, Octavia stoi u mechanika, który walczy z tematem.
                          W serwisie autoryzowanym za podstawową weryfikację przyczyny przeładowania liczą sobie 200 zł, pytanie czy warto tam podstawic samochód? Czas naprawy wydłuża się a bez samochodu jak bez ręki...

                          Komentarz


                          • #14
                            Do tej pory sam juz bys sobie zrobil logi...
                            Przemek
                            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                            80 B3 Limo 1.6 TD SB

                            Komentarz


                            • #15
                              Logów nie udało mi się zrobic. Mechanik mierzył ciśnienie doładowania manualnie i teoretycznie jest prawidłowe. Jest plan podmienic komputer sterujący na inny, może obecny jest uszkodzony lub ktoś kombinował z tiuningiem. Jak to nie pomoże to odbieram auto i zrobie wszystkie logi i wstawie na forum.

                              Komentarz


                              • #16
                                Nic nie podmieniaj. Wykonaj logi.
                                Przemek
                                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                Komentarz


                                • #17
                                  Auto już odebrałem jako zrobione. Już nie przechodzi w tryb awaryjny, śmiało rozpędza się do 180km/h. Jednak pojawia się check engine z błędem z EGR (poniżej treśc). Wykonałem logi o które prosił Przemik. Prośba o analizę. Zauważyłem że ciśnienie doładowania czasami jest za wysokie (2200-2400).

                                  19586 - EGR System Regulation Range Exceeded
                                  P3130 - 35-10 - - - Intermittent

                                  Log (003)BS
                                  Log (003)BS_2
                                  Log (011)BS
                                  Log (011)BS_2
                                  Log (003)STATYCZNY
                                  Log (003)STATYCZNY
                                  Log (011)STATYCZNY
                                  Log (011)STATYCZNY
                                  Log (003)DYNAMICZNY
                                  Log (008)DYNAMICZNY
                                  Log (010)DYNAMICZNY
                                  Log (011)DYNAMICZNY
                                  Log (011)DYNAMICZNY

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Moim zdaniem masz zaślepiony EGR i dlatego wywala błąd, trzeba by go programowo wyłączyć

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Wykonaj poprawnie logi dynamiczne- gaz wciśnij do podłogi i trzymaj aż do 4200obr.

                                      Geometria nie pracuje w pełnym zakresie.
                                      Egr zaślepiony bądz .......
                                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        EGR nie działa.
                                        Logi dynamiczne wykonane źle nic z nich nie wynika.
                                        Przemek
                                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Poniżej wkleiłem dzisiejsze logi. Mam nadzieję że już są ok. Wykonane na 3 biegu:

                                          Dynamiczne:
                                          Log (0 - 000)
                                          Log (1 - 003)
                                          Log (2 - 008)
                                          Log (3 - 011)
                                          Log (4 - 010)

                                          Statyczne:
                                          Log (0 - 000)
                                          Log (1 - 004)
                                          Log (2 - 013)
                                          Log (4 - 007)
                                          Log (5 - 001)
                                          Log (6 - 003)

                                          Statyczne Basic Settings:
                                          Log (0 - 000)
                                          Log (1 - 004)
                                          Log (2 - 011)
                                          Log (3 - 003)

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Kilka spraw
                                            - faktycznie mozna by sprobowac podregulowac gruszke
                                            - dawka paliwa jest za wysoka - co tlumaczyloby prace Twojego silnika pokazaną w tym wątku
                                            Forum - Octavia Club Polska
                                            - zapłon mozna by opoznic - mechanik gada bzdury z tym ze auto bedzie bardziej zrywne
                                            - temperatura - za szybko spada... termostat pewnie ma juz dosc
                                            - EGR - zaslepiony lub lezy sterowanie nim
                                            Reszta OK.
                                            Przemek
                                            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                            80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez przemik
                                              - faktycznie mozna by sprobowac podregulowac gruszke
                                              Rozumiem trzeba rozkręcić sztangę żeby była dłuższa? Czy można to zrobi bez odpinania jej?


                                              Zamieszczone przez przemik
                                              - dawka paliwa jest za wysoka - co tlumaczyloby prace Twojego silnika pokazaną w tym wątku
                                              Forum - Octavia Club Polska
                                              Czy to wina wtryskiwaczy? Czy ustawień na sterowniku? Czy za wysokiego ciśnienia na pompie? Jak można to zmniejszyć? Tak jak wspominałem wcześniej były założone wtryski od 110KM.


                                              Zamieszczone przez przemik
                                              - zapłon mozna by opoznic - mechanik gada bzdury z tym ze auto bedzie bardziej zrywne
                                              Tutaj temat jasny, trzeba ustawić odpowiednio pompę.


                                              Zamieszczone przez przemik
                                              - temperatura - za szybko spada... termostat pewnie ma juz dosc
                                              Zauważyłem że jakby dłużej się rozgrzewał do 90 stopni. Czy wymieniać czy czeka aż padnie? W którym momencie najlepiej wymienić?


                                              Zamieszczone przez przemik
                                              - EGR - zaslepiony lub lezy sterowanie nim
                                              Przed oddaniem do mechanika był błąd tylko przeładowanie turbiny, po odbiorze jest tylko błąd z EGR, możliwe że był zaślepiony i w sterowniku odcięty. Pytanie czy jest zaślepiony czy nie działa można stwierdzić tylko przez rozebranie EGRa?

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez marcins30
                                                Rozumiem trzeba rozkręcić sztangę żeby była dłuższa? Czy można to zrobi bez odpinania jej
                                                Zawsze mam z tym problem czy trzeba wydluzyc czy skrocic... tak mozna to zrobic bez odpinania... trzeba tak ją wyregulowac aby cisnienia się mniej wiecej pokrywały w 011 dyn a wypelnienie zaworu oscylowało ok 60-70%
                                                Zamieszczone przez marcins30
                                                Czy to wina wtryskiwaczy? Czy ustawień na sterowniku? Czy za wysokiego ciśnienia na pompie? Jak można to zmniejszyć? Tak jak wspominałem wcześniej były założone wtryski od 110KM
                                                Ustaw dawke pukając w nastawnik na ok. 3,3 mg/R i bedzie git
                                                Zamieszczone przez marcins30
                                                Zauważyłem że jakby dłużej się rozgrzewał do 90 stopni. Czy wymieniać czy czeka aż padnie? W którym momencie najlepiej wymienić?
                                                Wymien juz po co czekac do zimy - bedzie tylko gorzej
                                                Zamieszczone przez marcins30
                                                Przed oddaniem do mechanika był błąd tylko przeładowanie turbiny, po odbiorze jest tylko błąd z EGR, możliwe że był zaślepiony i w sterowniku odcięty. Pytanie czy jest zaślepiony czy nie działa można stwierdzić tylko przez rozebranie EGRa
                                                Sprawdz najpierw (opuszkiem palca) czy jest podcisnienie na wezyku wchodzącym do EGR w momencie kiedy właczysz 003 Basic Settings
                                                Przemek
                                                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Gruszkę podreguluje na weekendzie jak będę miał dostęp do kanału bo z góry ciężko rękę wsadzić. Dawkę wtrysku udało mi się ustawić na 3,2-3,4 i już nie trzęsie silnikiem co jakiś czas. Poniżej logi po zmianie dawki i filmik. Mam wrażenie że nadal coś stuka. Została jeszcze zmiana kąta wtrysku ale nie wiem czy dam radę...
                                                  Jeżeli chodzi o EGR to mam wrażenie że nie ma podciśnienia na wężyku. Nie odczuwam ssania na palcu, chyba że jest dość słabo odczuwalne. Co może być powodem braku podciśnienia? Niesprawny N18?

                                                  Logi po zmianie dawki wtrysku:
                                                  Log (0 - 001)
                                                  Log (1 - 011)

                                                  Film przed zmianą dawki wtrysku:

                                                  Film po zmianie dawki wtrysku:

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X