1,6 BFQ-Bardzo duże zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arekk1970
    Classic
    • 2010
    • 8

    1,6 BFQ-Bardzo duże zużycie oleju

    Dziś wymieniłem mocno starty emblemat (co prawda w O2), ale zasada ta sama.
    Poniżej krótka instrukcja:
    1. Podważyć znaczek np płaskim śrubokrętem owiniętym szmatą (do puszczenia kleju używałem WD40; słyszałem, że inni też wspomagali się suszarkami). Najpierw puściło samo logo przyklejone tylko na klej do czarnego plastiku, który był do chromowanej ramki przyklejony już na solidną taśmę dwustronną. Po demontażu zostało mi to:

    2. Ramkę odtłuścić np benzyną ekstrakcyjną

    a z nowego znaczka zdjąć folię ochronną i włożyć znaczek w otwory - bolce służą tylko do ustalania

    3. No i efekt końcowy
  • zbyszekk
    Classic
    • 2008
    • 26

    #2
    1,6 BFQ-Bardzo duże zużycie oleju

    Witam i zarazem przechodzę do tematu. Moja octavia ma tylko ,albo aż 80.000 km z roku 2003 .Właśnie wróciłem z wakacji zrobiłem ok.1500 km połowa w górach ale podczas tego przebiegu dolałem 2 litry oleju - syntetyk 5w/40 Halvoline. Myślałem że mam wyciek ale po sprawdzeniu- silnik suchy.Pracuje cicho ,ma takie same osiągi jak wcześniej.Jeżeli ktoś się trochę orientuje w temacie proszę o pomoc.-Zdarzyło się to pierwszy raz.

    Komentarz

    • ruwado
      RS
      • 2009
      • 14885
      • Octavia IV (NX3)

      #3
      Przy takim przebiegu to dużo za dużo. Jeśli faktycznie nie ma wycieków, to spala olej. ja w swoim BFQ przy około 177.000 km miałem zużycie ponad 0,6 l na 1000 km, ale jeździłem na 5W30. Po zmianie na 5W40 zużycie oleju spadło do około 0,6 l na 2000 km, ale w ciężkim terenie i po około 1000 km na autostradzie przy szybkiej jeździe. U mnie mechanik obstawia uszczelniacze zaworów - do wymiany.
      pozdrawiam - Darek

      Komentarz

      • czernobyl
        L&K
        • 2008
        • 1276
        • Octavia III (5E3)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        Zamieszczone przez ruwado
        mnie mechanik obstawia uszczelniacze zaworów - do wymiany.
        już się uzewnętrzniłem na forum - wymienione uszczelniacze oraz pierścienie tłokowe(+honowanie) przy przebiegu ~180kkm i zużycie oleju obecnie = 0 :diabelski_usmiech
        w końcu - wcześniej też przy butowaniu i jeździe autostradowej było coraz więcej i więcej i przy ostatniej wymianie przed tym było już jakieś 3,5L dolewek

        Komentarz

        • luckd
          Rider
          • 2012
          • 310
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          @czernobyl ile taki zabieg kosztował?

          Czy do wymiany uszczelniaczy trzeba ściągać głowice?

          Komentarz

          • czernobyl
            L&K
            • 2008
            • 1276
            • Octavia III (5E3)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            luckd, ~2 tysie;
            co do głowicy - nie wiem, w temacie silnika jestem lekkopółśrednio mało techniczny (=laik). akurat wyszło, że miałem robione najpierw uszczelniacze i to absolutnie nic nie dało - auto dalej ssało olej; wróciłem na "poprawkę", czyli pierścienie - problem brania oleju przestał istnieć.

            Komentarz

            • mariush19
              Rider
              • 2009
              • 634
              • Octavia III (5E3)
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              #7
              zbyszekk, zrób próbę olejową i będziesz wiedział którędy bierze olej, ale w sumie najlepiej zrobić komplet pierścienie+uszczelniacze

              Komentarz

              • maro ełk
                Classic
                • 2013
                • 16

                #8
                Zbieraj kase na wymiane pierscieni a do tego czasu mozna zalac 5w50 napeqwno ograniczy branie oleju.
                VAG dla klubowiczów za browarka.

                Komentarz

                • zbyszekk
                  Classic
                  • 2008
                  • 26

                  #9
                  Tylko dziwi mnie że przy takim niskim przebiegu mogą być do wymiany pierścienie + szlif

                  [ Dodano: Czw 13 Lis, 14 18:29 ]
                  zlokalizowano wyciek -na połączeniu głowicy i kolektora wydechowego. co to może być

                  Komentarz

                  Pracuję...