[O1] gigantyczny wyciek oleju podczas jazdy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gietuus
    Classic
    • 2016
    • 7

    [O1] gigantyczny wyciek oleju podczas jazdy

    Zamieszczone przez KLICHSON
    a stacja ma system odsysania oparów benzyny?
    na dystrybutorze zazwyczaj jest napisane
  • speedy gonzales
    Classic
    • 2013
    • 22

    #2
    [O1] gigantyczny wyciek oleju podczas jazdy

    Witam,
    mam problem ze swoją Octavią. Dziś podczas dość dynamicznego przyspieszania auto na chwilę przymuliło. Po chwili zorientowałem się, że z silnika leje się olej (dosłownie się leje, to nie był mały wyciek). W dodatku straciłem wspomaganie hamulców.
    Wszystko w okolicach vacuum pompy jest zarzygane olejem, więc nie mogę zlokalizować wycieku. Może ktoś miał podobną sytuację?

    Zaraz pod vacuum pompą idzie przewód olejowy turbiny, jednak nie widzę by był uszkodzony.
    W kilkadziesiąt sekund wypompowało mi większość oleju z silnika.

    Za wszystkie sugestie z góry dziękuję.

    Komentarz

    • Tony065
      RS
      • 2009
      • 2487
      • Octavia I (1U2)
      • ARX 1.8 20VT 150 KM

      #3
      Miałem podobny przypadek, ale u mnie pękła końcówka rurki olejowej w wejściu do turbo. Tam jest dość duże ciśnienie i tak z 3-4l oleju "wyparowało" w kilkanaście sekund. Dość rzadko, ale jednak zdarza się pęknięcie w tym miejscu. Zalej nowy olej, jakikolwiek i odpal motor. Na pewno zobaczysz miejsce wycieku.
      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
      @ by Tune-up Gdańsk
      TDI VP++ i jeszcze rośnie
      Antek

      Komentarz

      • speedy gonzales
        Classic
        • 2013
        • 22

        #4
        Po dokładniejszych oględzinach okazało się, że pękła pompa vacum. Pierwszy raz widzę coś takiego, z resztą nie tylko ja. Nie wiem czy to jakaś wada materiału czy o co chodzi. Jutro będę demontował tą pompę to wstawię fotki.

        edit


        Pompa zdemontowana. Niezła rozpierducha. Po kolorach widać, że niezła temperatura musiała się tam wytworzyć.










        Przy okazji:
        podczas demontażu pompy niemal w rękach rozsypało mi się to coś:




        było podłączone bodajże do czujnika temp. paliwa. Co to za urządzonko? Nie widzę na nim żadnych numerów.

        Komentarz

        • ROBAL_26
          RS
          • 2010
          • 2320
          • Octavia I combi (1U5)
          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          speedy gonzales, to jest tak zwany chiptuning po wiejsku to nic innego jak rezystor w obudowie który ma za zadanie oszukanie ECU w celu podania większej dawki paliwa na pewno po złożenia auta do kupy i bez tego cuda to auto będzie pewnie troszkę słabsze niż do tej pory, a co do pompy vacu to znalazłeś już ? jak cenowo chodzą ?
          Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

          ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

          https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

          Komentarz

          • speedy gonzales
            Classic
            • 2013
            • 22

            #6
            ROBAL_26, ten chip pewnie i tak nie spełniał swojego zadania, bo komp pokazywał błąd właśnie czujnika temp paliwa. Ciekawy jestem, czy to tylko jeden taki wynalazek, czy mam ich więcej

            A co do pompy- znalazłem już identyczną z Sharana- cena 200zł.

            Najtańszy nowy zamiennik to 1000zł, w serwisie Skody bałem się pytać :diabelski_usmiech

            Nie wiem tylko co było przyczyną usterki tej pompy- z tego co czytam to nikt nie miał podobnego przypadku, te pompy raczej się nie psują. Dosłownie dzień wcześniej odebrałem auto z wymiany rozrządu, nie wiem czy to mechanik coś spierniczył, czy tylko zbieg okoliczności...

            Komentarz

            • ROBAL_26
              RS
              • 2010
              • 2320
              • Octavia I combi (1U5)
              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              może faktycznie wada fabryczna ,bo sam po raz pierwszy widzę tak rozpierniczoną pompę vacu, większość pomp jak jest uszkodzona to nie wytwarza odpowiedniego podciśnienia w układzie hamulcowym bądź paliwowym bo ma ona 2 sekcje .
              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

              Komentarz

              • Krzych
                Rider
                • 2005
                • 671

                #8
                Zamieszczone przez speedy gonzales
                Najtańszy nowy zamiennik to 1000zł,
                Osobiście bym wolał zamontować używany oryginał.
                Na allegro takich tanndem pomp jest na kilogramy.
                DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                www.chiptuning.katowice.pl
                DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                Komentarz

                • Space99
                  Rider
                  • 2008
                  • 275
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez speedy gonzales
                  ... Dosłownie dzień wcześniej odebrałem auto z wymiany rozrządu, nie wiem czy to mechanik coś spierniczył, czy tylko zbieg okoliczności...
                  No to jak robił na blokadach wałka sciągając pompe to wygląda to conajmniej podejrzanie ...
                  pozdrawiam Marcin

                  Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                  Komentarz

                  Pracuję...