Rozwalony blok silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • AMIMIM
    Classic
    • 2016
    • 1

    Rozwalony blok silnika

    Maicroft, wiesz jak jest z tymi hamowniami u nas w polszcze...co tuner to inny wynik. w v-techu pewnie wyszłoby 10 ps mniej niż w kreatorze. :roll:
  • SiH Gregory
    Classic
    • 2013
    • 6

    #2
    Rozwalony blok silnika

    Witam
    Chce wam opisać sytuację która przydarzyła mi się kilka dni temu, nie jestem dobry w te klocki więc proszę o wasze opinie;
    Zawiozłem samochód do mechanika z kilkoma drobiazgami, m.in. nie gasnące światła stopu i naprawa bądź wymiana gruszki bo od kilku miesięcy samochód jeździł jak żółw, oczywiście wszystko się przedłużało bo mechanik szukał gruszki, gdy ją wymienił i tu się zaczyna mój dramat, pojechał autem w jazdę testową i wrócił z rozwalonym blokiem na przestrzał, mechanik twierdzi że to nie jego wina bo gruszka nie pracowała już przez dłuższy czas i przez to rozwalił się silnik, moje pytanie jest takie czy to tylko pech, czy jego jakieś nie dopatrzenie typu jakieś czyszczenie np. turbiny, nie wiem co mam zrobić proszę o wszystkie rady i opinie
    Grzegorz

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      ale co było przyczyną
      turbo zassało czy jak ?

      Komentarz

      • SiH Gregory
        Classic
        • 2013
        • 6

        #4
        nie wiem mechanik sam był w lekkim szoku usłyszałem tylko że mam się cieszyć że to nie mnie się stało na jakiejś drodze i przyczyna jest taka że gruszka nie działała przez dłuższy czas (kilka miesięcy), konkretnej przyczyny nie podał

        Komentarz

        • abstinent
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4842
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          za przeproszeniem pier....e :evil:

          jakie to masz auto dokładnie
          to co w profilu ?
          może OII to wszystko wiadomo

          Komentarz

          • SiH Gregory
            Classic
            • 2013
            • 6

            #6
            mam oktavie jedynkę celebrate z 2004r 1,9 TDi 110KM, mechanik jeszcze dodał że to coś z ciśnieniem i że to moja wina bo za długo jeździłem w niedziałająca gruszką

            Komentarz

            • wesol
              Rider
              • 2008
              • 689

              #7
              taki niefart. ani grucha ani turbo nie ma tu nic do tego jesli oleju nie pszczala ta suszara jak z kranu. Poprostu miales pecha.
              G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

              Komentarz

              • SiH Gregory
                Classic
                • 2013
                • 6

                #8
                nie bardzo rozumiem Twojej odpowiedzi "wasol"

                Komentarz

                • robekcool
                  RS
                  • 2009
                  • 2041
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Odpowiedź jest jedna. Przyczyną był olej, który na skutek braku właściwej pracy turbosprężarki zgromadził się w ic. Doświadczony mechanik w trakcie naprawy powinien sprawdzić czy w/w medium nie zalega w ic., jednak musiał wiedzieć jak długo trwała niesprawność. Przy krótkotrwałym użytkowaniu niesprawnej w ten sposób sprężarki oleju nie nazbiera się na tyle, żeby zrobić booom. Sprawa delikatna :?
                  www.k-mot.pl
                  Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                  Autoholowanie.
                  Robert Kulma

                  Komentarz

                  • przemik
                    RS
                    • 2012
                    • 1610

                    #10
                    To juz kolejny przypadek rozwalenia silnika po dluzszym jezdzeniu z niedzialającą regulacją cisnienia doladowania.
                    Zebrał sie olej w rurach a szczegolnie w intercoolerze i kiedy sprezarka "ruszyla" silnik go pociągnął.
                    Na moich oczach w zaprzyjaznionym warszatacie pogieło korby w OI w takim samym przypadku.
                    Ty miales pecha... korba wyszła na spacer.
                    Drugą sprawą pozostaje fakt, ze stalo się to mechanikowi... podejrzewam ze ma jakies ubezpieczenie. IMO - powinien partycypowac w kosztach naprawy... mimo wszystko to się jemu stalo.
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz

                    • SiH Gregory
                      Classic
                      • 2013
                      • 6

                      #11
                      ic. czy chodzi o intercooler? ktoś mądry pojechał ze mną do niego zadał mu pytanie o intercooler, to twierdził że sprawdzał i oczyszczał go z oleju ale czy tak było nie wiem, może właśnie w tym zawalił, albo po prostu pech

                      Komentarz

                      • przemik
                        RS
                        • 2012
                        • 1610

                        #12
                        Tam i w rurach zalegał olej... i to jest przyczyna rozpirzenia motoru.
                        Słupek do wymiany... albo drugi motor.
                        Przykro mi...
                        Przemek
                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                        Komentarz

                        • SiH Gregory
                          Classic
                          • 2013
                          • 6

                          #13
                          a jeszcze jedno czy mechanik powinien to przewidzieć skoro wiedział że gruszka nie działała przez dłuższy czas i mógł coś zrobić by ten silnik nie rozleciał się (od samego początku tylko on naprawiał ten samochód można powiedzieć że znał go od początku)
                          chodzi mi czy to pech czy jednak mechanik dał po nie kąd d...py

                          Komentarz

                          • przemik
                            RS
                            • 2012
                            • 1610

                            #14
                            Hmm... zgadzam sie ze stwierdzeniem wyzej, ze powinien to przewidziec i wyczyścić bardzo dokladnie uklad dolotowy włacznie z IC.
                            Po tym co sie stalo mozna wnioskowac, ze tego nie zrobił.

                            Chyba, ze ... mial nieprawdopodobnego pecha i akurat jak jechal uszczelnienie sprezarki puscilo i silnik pociągnął olej.... i stalo sie to cos się stało.
                            Przemek
                            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                            80 B3 Limo 1.6 TD SB

                            Komentarz

                            Pracuję...