Witam,
mam mały problem,zakupiłem jakiś czas temu po raz kolejny klocki na przód do mojej O1 ATE Ceramic,za względu na to iż nie pylą...na pierwszym komplecie chwile pojezdzilem a kilka miesięcy temu zmieniałem (max pół roku temu) i wczoraj okazało si że po obu stronach klocek wewnętrzny się skończył a zewnętrzny ma ok 5mm grubości...gdzie szukać przyczyny???
dodam ze tłoczek nie posiada korozji i lekko się wciska a prowadnice zacisku tez chodzą bezproblemowo...
gdzie nie posiada korozji z zewnątrz?? sprawdz pod gumką czy nie posiada korozji z koleji z drugiej strony wątpie zeby zatarły sie oba tłoczki naraz :? wg mnie zawsze od wewnątrz klocek bardziej sie zetrze, na tyle aut ile robie a jest tego troche zawsze wewnętrzny jest bardziej styrany lub oba jednocześnie z koleji jak ty jeżdzisz albo hamujesz że nowe klocki starczają Ci na pół roku??
No wiesz co? :shock: Jasne ze pod gumka patrzalem ...jezdze duzo i może śmiesznie to brzmi przy AGR ale ostro jezdze...wydaje mi się ze duża różnica grubości bo az 5mm...trochę aut obsluzylem z wymiana klocków i takiej różnicy dużej nie bylo
wiem wiem ze róznica jest bo zawsze jest ale u Ciebie faktycznie dość sporawa 5mm klocka to jest jeszcze troche jazdy a na drugim blacha szczerze stawiałem na zatarty zacisk na prowadnicach ale mówisz ze tam pływa ja na twoim miejscy przy wymianie klocków mimo wszystko przesmarowałbym prowadnice i dał nowe gumki koszt nie jest duży roboty też a może pomóc, znam też przypadek że prowadnica była podrobiona (wytarta) i też czasami blokowało
co do pierwszej odpowiedzi nie gniewaj sie chciałem być pewny
a co da zmiana producenta klocków ? :lol:
przyczyne trzeba wyeliminować... jak skonstruowany jest zacisk w O1 ? jednotłoczkowy pływający, czy dwutłoczkowy ?
Diesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
prawy zacisk - wewnętrzny klocek hamuje jak szatan, zewnętrzny prawie nic - rdza na tarczy od zewnątrz... :roll: po zapisie serwisowym widzę, ze ASo już niby robilo cos w tej sprawie, efektu nie ma
zdejmuje zacisk - i dumam :shock:
przecież to nie magia, prowadnice chodzą, gumki całe - kihuj :?:
co się okazało: jakiś as tak zamontował te blaszki, po których się suwają klocki - że ten występ (łączoczy obydwie polówki blaszki) zamiast pod zaciskiem wchodził od zewnątrz POD zacisk
i to już wystarczało, żeby zewnętrzny klocek prawie WOGÓLE nie hamował :|
Diesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
bolczyk3, jak pisał mattyah4x4, cudów nie ma jak tłoczek chodzi lekko, prowadnice pływają to gdzieś coś musi być krzywo zmontowane albo przyszło mi do głowy że dostałeś okładziny z różnych spieków
U mnie akurat blaszek nie ma ale zastanawiał się czy problem nie leży w miejscu styku 'skrzydełek' klocka ze to tak nazwe a miejscem w ktorym się stykaja z zaciskiem...może tam haczy...
bolczyk3 spróbuj innego klocka - Ate Ceramic nie nadaje się do bardzo dynamicznej jazdy ... Polecam przetestować EBC Green - będą pyliły ale i hamowały
Komentarz