Mechanizm wycieraczek -pytanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ametyst1973
    Drive
    • 2012
    • 42

    Mechanizm wycieraczek -pytanie

    Piękna. Gratuluje nabytku
  • aro333
    Ambiente
    • 2011
    • 167
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #2
    Mechanizm wycieraczek -pytanie

    Dzis nie mysląc wieczorem po calodobowym postoju, właczylem wycieraczki przednie. Niestety byly przymarzniete i jak to bywa chyba cos sam uszkodzilem. Generalnie wycieraczki chodzą jednak same ramię to od pasazera moge spoko ruszac lewo prawo bez obrotu lewego ramienia. I teraz zastanawiam sie czy zciął się wielowpust na łapie czy na osi mechanizmu . Z uwagi ze jest zawalista pizdziawa, czekam do jutra rana z głebszymi ogledzinami. Na odchylonych od szyby wycieraczkach, chodzą oba ramiona ale to od pasazera mogę zatrzymac reką . Co jest twardsze, oś czy łapa?

    Komentarz

    • krisoctav
      Rider
      • 2008
      • 417

      #3
      jeśli na odchylonych chodzą obydwa ramiona to jeśli ręką możesz od pasażera możesz zatrzymać to obstawiam wielowypust co wiąże się wymianą całego elementu - ogólnie mało realne aby się ściął ale złośliwość rzeczy martwych

      Komentarz

      • Marian 2
        L&K
        • 2007
        • 1087
        • Octavia I combi (1U5)
        • AQY 2.0 MPI 115 KM

        #4
        Warto spróbować dokręcić nakrętkę trzymającą ramię wycieraczki. To ramię osadzone na stożkowym drobnym wieloklinie. Oś jest z hartowanej stali, a otwór w ramieniu, to chyba duraluminium, i prawdopodobnie dokręcenie rozwiąże problem.

        Komentarz

        • aro333
          Ambiente
          • 2011
          • 167
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          No wlasnie zdjałem całe ramię. Niestety w ramieniu zero nacięć, calosc scieta. Na trzpieniu na starcie tez wydawalo sie ze brak rowkow jednak igla w rekę i sie pojawiły. Były zabite tym duraluminium. Mam tylko jedną zagwozdkę co do kupna. Oryginalu raczej nie bede szukal bo to ponad 120 zyla, zamiennik okolo 40zl z przesylką . Mialem w sklepie zamiennik jakis do bory. Zwrócilo moja uwagę to ze w otworze wogole nie bylo zadnego ząbkowania/nacięć tylko stozek. Czy w borze jest inny montaz czy wszystkie zamienniki opierają się tylko na zacisnieciu srubą na stozku?

          Komentarz

          • Marian 2
            L&K
            • 2007
            • 1087
            • Octavia I combi (1U5)
            • AQY 2.0 MPI 115 KM

            #6
            W nowych, nie używanych ramionach nie będzie żadnych rowków. Cała rzecz polega na tym, że materiał ramienia jest miękki, i po zamontowaniu ustawieniu i dociśnięciu nakrętką rowki same się wytworzą, i w ten sposób ramię ma stałą pozycję, nie przesuwa się pod obciążeniem.
            Jeżeli "rowki" zostały ścięte w ramieniu, i jest zbyt wielki otwór, można spróbować go zmniejszyć, poprostu skuknąć kilka razy młotkiem, spłaszczyć nieco. Niema nic do stracenia, zawsze można kupić nowe ramię.

            Komentarz

            • krisoctav
              Rider
              • 2008
              • 417

              #7
              trudno powiedzieć jak w borze ale wątpię jakoby vw i grupa skoda tak się różniła wykonaniem tego elementu ja bym się nie bawił w zamienniki i jak możliwość to kup na szrocie oryginał i sprawdź od razu czy jest sprawny i montuj
              lub zamiennik wychodzi taniej tu masz alegro

              tylko różnie z jakością ale jak są tzn. że dają radę

              Komentarz

              • aro333
                Ambiente
                • 2011
                • 167
                • Octavia III (5E3)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                #8
                O qrcze, nie sadzilem ze to tak dziala w sensie samonacinania sie wielowypustu w miekkim materiale. Generalnie mialem zmienianą szybę przednią i byc moze macherzy nie do konca poprawnie zamontowali te ramiona i stąd te problemy. Wyglada to trochę na rzecz jednorazową , trzeba potem dokladnie trafic w to samo miejsce chyba.Jak zrobi sie jak leci i docisnie to nowe naciecia powstana i za moment sie zetną.Krisoctav, tu chodzi mi o same ramie/łapę , Ty natomiast chyba myslisz o calym mechanizmie w podszybiu. Trzpienie do montazu ramion mam dobre, one się nie ścieły

                Komentarz

                • Marian 2
                  L&K
                  • 2007
                  • 1087
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • AQY 2.0 MPI 115 KM

                  #9
                  Wielokrotnie zdejmowałem ramiona wycieraczek z racji konieczności smarowania co kilka lat sworzni na których są osadzone. Nie jest to rozwiązanie "jednorazowe". Po każdorazowym zdemontowaniu niema problemu z ponownym zamontowaniem, trzeba tylko ustawić mechanizm w stanie neutralnym przez włączenie i wyłączenie wycieraczek, i zamontować ramiona w dolnym skrajnym położeniu. "Nacięte" po pierwotnym montażu rowki nawet ułatwiają to, bo ramię niejako automatycznie wskakuje we właściwe położenie.
                  Jeżeli otwór w ramieniu jest zbyt duży, można na oś założyć pierścień/tulejkę z cienkej blachy, np. z puszki po konserwach, i wcisnąć ramię za pomocą nakrętki "na siłę".

                  Komentarz

                  Pracuję...