Długie grzanie silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • robert_5577
    Classic
    • 2016
    • 9

    Długie grzanie silnika

    jajecznica z grzybami z OCyPla :food goli :P
  • Marcingminski
    Classic
    • 2013
    • 29

    #2
    Długie grzanie silnika

    Witam serdecznie. Mam problem z moim autkiem a mianowicie OCTA długo sie grzeje , po przejechaniu 10 -12 km w aucie nadal jest dosc zimno a wskaźnik pokazuje zaledwie 0 stopni dopiero po 15 -18 dojdzie do 90 i cale szczęście nie spada .Wymieniłem termostat i płyny przed ochłodzeniami i nie wiem jak było wcześniej.
    Czy jest to normalne jako wada fabryczna czy to wina termostatu. Mam stary i zastanawiam sie czy go nie wstawić ponownie. We wczesniejszych moich diesel-kach grzało aż miło.

    Komentarz

    • rafiki
      RS
      • 2012
      • 15975
      • Superb III (3V3)

      #3
      Marcingminski, po pierwsze, to nie w tym dziale, bo tu mówimy o problemach z O1 a Ty masz O2 i "grzanie" a nie "gżanie" (tak na przyszłość) :wink: Czy VAG pokazuje jakieś błędy? Może to kwestia czujnika temperatury?
      رافال
      Spoty
      Cause freedom is a lonely road

      Komentarz

      • Marcingminski
        Classic
        • 2013
        • 29

        #4
        Kurka sorki nie zajarzyłem. jak moge go usunąć

        Komentarz

        • lukasz16v
          Rider
          • 2012
          • 271

          #5
          To już nie usuwajcie,ja mam taki problem że wskazówka temp.normalnie pójdzie na 90 stopni po przejechaniu iluś tam km a czasami(nie zawsze) po 20 min jazdy np spadnie do połowy czyli jakieś 45 stopni.co może być nie tak...? czasmi jedzie się i godzine i jest dobrze a czasami własnie pójdzie na 90 stopni i nagle zacznie spadąć na 45 stopni.Zauważyłem ten problem odkąd zaczeło się już tak chłodniej robić nie wiem z miesiąc.Jeźdze tak i raz na ileś się tak dzieje ale to chyba nie jest normalne? płyn i reszta OK...jakiś czujnik? Pozdrawiam
          O1 srebrny hathback 1.9 TDI 110KM
          Łukasz... https://www.facebook.com/profile.php?id=100004382645613

          Komentarz

          • alxxx
            RS
            • 2010
            • 1823
            • Octavia I (1U2)
            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

            #6
            lukasz16v, pewnie termostat...
            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

            Komentarz

            • lukasz16v
              Rider
              • 2012
              • 271

              #7
              alxxx, A da radę jakoś się upewnić czy to akurat termostat :?: :?:
              O1 srebrny hathback 1.9 TDI 110KM
              Łukasz... https://www.facebook.com/profile.php?id=100004382645613

              Komentarz

              • mattyah4x4
                Rider
                • 2013
                • 664

                #8
                wyjąć i gotować go w garnku, termometrem sprawdzić temp. otwarcia i zamknięcia - stary szoferski sposób :lol:

                ale to są na tyle tanie rzeczy, że przy demontażu od razu założyłbym po prostu nowy :wink:
                Diesel Service Śmietana
                43-210 Kobiór
                ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                uwaga
                nie robimy pompowtryskiwaczy

                Komentarz

                • rafiki
                  RS
                  • 2012
                  • 15975
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  lukasz16v, wymienić na 100% sprawny z innego 1.9 :wink:
                  رافال
                  Spoty
                  Cause freedom is a lonely road

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Mnie by sie tych dwoch srub imbusowych nie chcialo odkrecac i uzupelniac plyn, zeby sprawdzic z innym TDI dla tych 40zl
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • lukasz16v
                      Rider
                      • 2012
                      • 271

                      #11
                      Czytałem na forum passata ktoś tam miał podobny problem tyle że wskazówka spadałą mu do 0 stopni całkowicie i tak skakało jak chciało...fakt to była wina termostatu jutro zamówie nowy..Pozdrawiam
                      O1 srebrny hathback 1.9 TDI 110KM
                      Łukasz... https://www.facebook.com/profile.php?id=100004382645613

                      Komentarz

                      • Grzesiu1031
                        Classic
                        • 2013
                        • 18

                        #12
                        a u mnie jest tak teraz w Octavi I zimą że nie dogrzewa do 90C tzn jak auto jest w ruchu i mam np włączone na 24C w samochodzie to tak pokazuje jakieś 80C może troszkę mniej trudno dokładnie powiedzieć ile ale jak wyłączę nadmuch to po chwili pokazuje się 90C może powiecie czy to normalne czy nie bardzo ?

                        Komentarz

                        • mattyah4x4
                          Rider
                          • 2013
                          • 664

                          #13
                          nie bardzo
                          Diesel Service Śmietana
                          43-210 Kobiór
                          ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                          uwaga
                          nie robimy pompowtryskiwaczy

                          Komentarz

                          • Space99
                            Rider
                            • 2008
                            • 275
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez lukasz16v
                            Czytałem na forum passata ktoś tam miał podobny problem tyle że wskazówka spadałą mu do 0 stopni całkowicie i tak skakało jak chciało...fakt to była wina termostatu jutro zamówie nowy..Pozdrawiam
                            Albo czujnika temperatury!
                            Przy walniętym termostacie górna część chłodnicy (od strony węża) robi się ciepła jeszcze przed wejsciem wskazówki na 90C
                            pozdrawiam Marcin

                            Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                            Komentarz

                            • kornat
                              Rider
                              • 2007
                              • 578

                              #15
                              Zamieszczone przez Space99
                              Przy walniętym termostacie górna część chłodnicy (od strony węża) robi się ciepła jeszcze przed wejsciem wskazówki na 90C
                              Nie do końca, w GIV ostatnio miałem problem że jeden wąż ciepły drugi ciepły ale tylko do pierwszego zagięcia od króćca a reszta zimna. Nie chciał się zagrzać powyżej 80*C a jak się wyłączyło ogrzewanie to wszedł na 8X*C po sprawdzeniu temp. vagiem postanowiliśmy wymienić termostat i teraz wszystko jest cacy. Dla testów sprawdziłem stary gotując otwierał się przy ok 80*C a zamykał przy 75*C.
                              P.S. Słyszał ktoś kiedyś że nie wolno gotować termostatów? Bo podobno się przegrzewają. Mi się to wydaje bajką bo on pracuje przy 90*C w benzynach przy 100*C nawet a gotująca się woda osiąga mniej więcej taką temp.

                              Komentarz

                              • przemik
                                RS
                                • 2012
                                • 1610

                                #16
                                Kilka razy opisywałem na forum jak sprawdzic czy niedogrzanie to wina termostatu czy czujnika temperatury..... za pomocą VCDSa
                                Nalezy porownac odczyty 007 z modulu "Engine" z odczytami z 003 z modułu "Instruments na zimnym i na max nagrzanym silniku.
                                Najlepiej zalogowac.
                                Przemek
                                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                Komentarz

                                • yunior81
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1657
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  Znajomy ma OII 1,9 TDi i w okresie jesienno-zimowym zawsze narzeka na długie grzanie silnika....

                                  Komentarz

                                  Pracuję...