[Inne] Wibracje silnika 1.8T, co mechanik to inna opinia. Po

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • radko123
    Classic
    • 2016
    • 1

    [Inne] Wibracje silnika 1.8T, co mechanik to inna opinia. Po

    Waśka ale sam mieszasz tu LII z LIII a tu jak mało gdzie trzeba grubą krechą IMO oddzielić te 2 modele.
    Z samochodami jest u nas jak jest. Wiele funkcjonuje starych nieaktualnych stereotypów. Ale te auta są stosunkowo tanie jako używki, w gratach także a psują się zakładam jak większość. Bo jakby był syf na potegę kto by to kupował a jednak wiele, wiele jeździ. I wielu chwali nawet te niby awaryjne wersje. Sam znam takich co po kilka lat się kulają i nic, ale są tacy co wyzywają. Ale tak samo jest w innych markach. Jak masz pecha to i palec w dupie złamiesz. SLS (nowy :shock: ) za bańkę będzie Ci wtedy w rok miał 3 wymianki skrzyni i teraz sąd jak to było w turbo kamerze .
    Nie dajmy się zwariować. Życie bez skody też potrafi być fajne. U mnie jest nawet lepsze :diabelski_usmiech Na kilka używanych aut jakie miałem moja O2 mnie przez 3 lata najwięcej kosztowała a była niby najpewniejsza bo krajówka, papiery, serwis, zakup 3 latki ale w salonie i najmłodsza z używanych gdy kupowałem i miała być najtrwalsza - 1,9. Może miałem pecha, może jednak nie. Nieważne. Ale to nie był najlepszy samochód jaki miałem. I to nie jest najlepszy samochód na rynku. Koreańskie też nie są. (żeby nie było :wink: )
    To tylko samochód.
    Jak używany to kupuj- jak nie podejdzie sprzedasz. A myślę, że możesz być zadowolony.
  • radko123
    Classic
    • 2013
    • 6

    #2
    [Inne] Wibracje silnika 1.8T, co mechanik to inna opinia. Po

    Od tygodnia mam taki oto problem.

    Podczas jazdy pojawiły się wibracje silnika. Moje wrażenie jakby coś w silniku było niewyważone. Wibracje są zarówno podczas jazdy jak i na postoju, Występują w całym zakresie obrotów tylko ich częstotliwość wzrasta wraz z obrotami.
    Amplituda zmienia się losowo.
    Jedyna zależność to po nocy przez ok 2 min są bardzo małe ale odczuwalne a potem to już loteria raz czuć mocniej raz słabiej częściej są mocno odczuwalne.

    Pierwsza diagnoza to poduszka skrzyni, wymieniona lecz wibracje pozostały.
    Poduszki pod silnikiem niby wyglądają ok ale może to ich wina. Na dniach ma mechanik podstawić nowe.

    Drugi mechanik stwierdził że to koło dwumasowe straciło wyważenie lub się zblokowało.
    Stuków żadnych nie ma na pedale sprzęgła nic nie czuć. Jedynie jak wibracje są mocniejsze to jeszcze bardziej się nasilają podczas ruszania.

    Trzeci mechanik stwierdził że słychać pracę łańcuszka spinającego wałki i że wałki nie mają synchronizacji i dlatego te wibracje.
    Vag nie pokazuje błędów a w blokach 91 i 93 wszystko w normie.

    Czwarty mechanik że najprawdopodobniej wypalony jest zawór bo słychać stukanie w filtr powietrza i dlatego te wibracje.
    Trzeba pomierzyć ciśnienie sprężania, zapisał mnie na przyszły czwartek na takie badanie.
    Vag nie pokazuje wypadania zapłonów.

    A co na to szanowne forum?

    Mi już ręce opadają

    pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie sugestie.

    Komentarz

    • rOBERTO795
      RS
      • 2009
      • 3465
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      na odleglosc nie pomoge .
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz

      • richi9
        Rider
        • 2011
        • 427

        #4
        maska w górę i popatrz czy silnik sie mocno chuśta . Powinien praktycznie stać jak zabetonowany ( mowa o cieplym silniku).
        Poduszek jest wiecej niż ta na skrzyni, podejrzewam że doskonale wiesz

        Komentarz

        • radko123
          Classic
          • 2013
          • 6

          #5
          Jak stanę przed samochodem przy otwartej masce i patrzę na silnik to wygląda jakby nic mu nie dolegało, pracuje równo nic nie buja. Wystarczy dotknąć ręką silnika i czuć jak cały drży/wibruje. Wystarczy również się przyjrzeć z bliska to też widać wspomniane wibracje. Amplituda ich na kolektorze ssącym jest w przedziale 1-2mm.

          Wczoraj podjechałem do jeszcze jednego mechanika który pracuje w ASO i on skłania się w kierunku dwumasy.
          Wszelkie zaworki, lewe powietrza, świece, wtryski można wyeliminować gdyż wibrację są również jak podczas jazdy hamuję silnikiem.
          Powiedział że w przypadku braku synchronizacji wałków były by błędy na vag-u
          a w przypadku wypalonych zaworów bardziej by telepało silnikiem i jego praca nie była by tak równa.

          Komentarz

          • robekcool
            RS
            • 2009
            • 2041
            • Octavia II (1Z3)
            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Mamy teraz scenica 2.0 z podobnym objawem. Po rozebraniu widoczne znaczne zużycie tarczy oraz spooory luz koła dwumasowego.
            www.k-mot.pl
            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
            Autoholowanie.
            Robert Kulma

            Komentarz

            • radko123
              Classic
              • 2013
              • 6

              #7
              robekcool - a już wymieniliście dwumase, wibracje ustały?

              Komentarz

              • marcin20vt
                Drive
                • 2013
                • 47

                #8
                Wstępnie obstawiam koło dwumasowe. I to już nie jeździj tylko wyjmuj nawet bo jak Ci się rozwali na amen to pozamiata w skrzyni, lub takie wibracje rozwalą panewki. Nie miałeś wcześniej żadnych objawów stukania lub telepania przy gaszeniu, odpalaniu albo stuki na jałowym biegu ? Styl jazdy ostry, szybkie puszczanie sprzęgła czy raczej łagodny?

                To jest za ostry objaw żeby zlekceważyć i strzelać co to może być, wyjmował bym dwumase i ogladał, lepiej na darmo rozebrać niż remontować motor!

                Jaki przebieg autka?

                Komentarz

                • radko123
                  Classic
                  • 2013
                  • 6

                  #9
                  Przebieg 213tyś
                  Styl - raczej spokojnie lecz od czasu do czasu lubię depnąć. Ruszam spokojnie.

                  Nie było i nie ma stuków ani innych odgłosów.

                  Najgorsze jest to że większość mechaników twierdziło że to nie dwumas.

                  W poniedziałek umówiony jestem na ekspertyzę do ASO Skody, mam tam znajomego ale 160zl trzeba poświęcić.

                  Komentarz

                  • marcin20vt
                    Drive
                    • 2013
                    • 47

                    #10
                    No i jak zakończyła się sprawa z Twoim autem ? Daj znać bo jestem ciekaw a dla potomnych też się przyda.

                    Komentarz

                    Pracuję...