[O1] Pytanie - sonda lambda.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • prodmg
    Classic
    • 2016
    • 15

    [O1] Pytanie - sonda lambda.

    Zamieszczone przez lubek24
    straszne rzeczy
    nikt mnie o to nie pytał, założyli i już za jeszcze żeby coś podpisać ? masakra
    Jak założyli u Ciebie - z ramką?
  • prodmg
    Drive
    • 2013
    • 59

    #2
    [O1] Pytanie - sonda lambda.

    Witam! Bardzo zależy mi na szybkiej odpowiedzi także z góry dziękuję i na pewno nie zapomnę o POMÓGŁ. Ile sond lambda ma Octavia 1.6 SR AKL? Bo słyszałem wersję z jedną i dwiema Z góry dziękuję za szybką odpowiedź! Pozdrawiam!

    A i jeżeli byłyby dwie to czy jest jakaś reguła która sonda może odpowiadać za np. podwyższone spalanie czy też nierówną pracę silnika? Czy obie mają taką samą rolę i tak samo wpływają na działanie silnika?

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8162
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      wychodzi na to, że jednak była jedna sonda http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...t=akl+ile+sond w BFQ były dwie i w aucie z roku 2003 tez juz były dwie
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • krisoctav
        Rider
        • 2008
        • 417

        #4
        wystarczy podjechać na kanał i już wiesz ile masz a pada przeważnie jeśli masz dwie ta pierwsza przy silniku

        Komentarz

        • ciociakrystyna
          Classic
          • 2013
          • 2

          #5
          Też mam sondę do wymiany. Jest jedna. I jest ona zaraz przy ściance na kolektorze wylotowym, trochę ciężko dostępna. A wtyczke ma pod fotelem pasażera z przodu pod podwoziem(się naszukałem jak głupi zanim to znalazłem)

          Komentarz

          • witachu
            L&K
            • 2011
            • 1319

            #6
            prodmg, jedna sonda jest kolego w AKL.

            Zamieszczone przez prodmg
            podwyższone spalanie czy też nierówną pracę silnika
            skąd wiesz ze to napewno sonda?
            OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

            Auto Detailing: Dream Car Studio
            (znajdź również na fb)

            Komentarz

            • prodmg
              Drive
              • 2013
              • 59

              #7
              Wyskakiwał/Wyskakuje mi błąd o zbyt wysokiej wartości górnej na lambdzie w vagu. Trochę poczytałem i to chyba jednak nie sonda Okazało się że łapało mi lewe powietrze pomiędzy odmą a dolotem i autko zbierało się jak muł :P teraz jest dużo lepiej i muszę sprawdzić czy błąd na vagu znów będzie (znajomy posiada komputer - dlatego jeszcze nie sprawdzone). Jednak korzystając z okazji podpytam dalej Obroty dalej nie są stabilne - posiadają minimalne ale jednak wahania. Jak się wsłucha w silnik to słychać że nie pracuje równo :/ I teraz problem bo typowałem albo świece albo przewody albo aparat zapłonowy albo przepływomierz. Powiem szczerze że ostatnio robiłem sprzęgło i pociągnęło mnie to po kosztach więc myślałem jezdzić tak aż coś się zepsuje albo będzie napływ gotówki :P nie chce po prostu nic zmieniać w ciemno. Dlatego może ktoś miał podobny przypadek lub zna się na rzeczy na tyle żeby coś wytypować? Czasami mam minimalne problemy z odpaleniem raz na jakiś czas muszę zakręcić jeszcze raz czy dodać gazu ale to raczej nie jest przynajmniej wg mnie oznaka czegoś niedobrego. Większość odpaleń na raz idzie Z góry dziękuję za wszelką pomoc

              Komentarz

              • michalrh
                Rider
                • 2012
                • 322
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Zamieszczone przez prodmg
                Wyskakiwał/Wyskakuje mi błąd o zbyt wysokiej wartości górnej na lambdzie w vagu. Trochę poczytałem i to chyba jednak nie sonda Okazało się że łapało mi lewe powietrze pomiędzy odmą a dolotem i autko zbierało się jak muł :P teraz jest dużo lepiej i muszę sprawdzić czy błąd na vagu znów będzie (znajomy posiada komputer - dlatego jeszcze nie sprawdzone). Jednak korzystając z okazji podpytam dalej Obroty dalej nie są stabilne - posiadają minimalne ale jednak wahania. Jak się wsłucha w silnik to słychać że nie pracuje równo :/ I teraz problem bo typowałem albo świece albo przewody albo aparat zapłonowy albo przepływomierz. Powiem szczerze że ostatnio robiłem sprzęgło i pociągnęło mnie to po kosztach więc myślałem jezdzić tak aż coś się zepsuje albo będzie napływ gotówki :P nie chce po prostu nic zmieniać w ciemno. Dlatego może ktoś miał podobny przypadek lub zna się na rzeczy na tyle żeby coś wytypować? Czasami mam minimalne problemy z odpaleniem raz na jakiś czas muszę zakręcić jeszcze raz czy dodać gazu ale to raczej nie jest przynajmniej wg mnie oznaka czegoś niedobrego. Większość odpaleń na raz idzie Z góry dziękuję za wszelką pomoc
                może nie trzeba wymieniać a tylko wyczyścić przepływomierz i przepustnicę?
                U mnie to pomogło nawet na błędy które silnik wywalał a koszt w porównaniu z wymianami nie duży.
                był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
                jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



                komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

                Komentarz

                • prodmg
                  Drive
                  • 2013
                  • 59

                  #9
                  A jeżeli chodzi o czyszczenie przepływomierza to robił Ci to ktoś czy sam czyściłeś? ;p trochę boję się sam rozbierać przepływomierz bo głupio byłoby gdybym juz go sam nie poskładał :P

                  Komentarz

                  • michalrh
                    Rider
                    • 2012
                    • 322
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    ja się nie bawiłem w to, pojechałem do mechanika jednego: diagnoza wymiana przepływomierza (350zł), podziękowałem.
                    pojechałem do drugiego, sprawdził błędy, przejechał się i postawił diagnozę że do czyszczenia wszystko i EGR. Czyszczenie 140zł, diagnostyka komputerowa 40 i wymiana nieszczelnego elementu w dolocie 110zł.
                    Moim zdaniem za 140zł to ja bym się nie brudził, wolę to specowi zostawić.
                    był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
                    jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04



                    komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.

                    Komentarz

                    • Marian 2
                      L&K
                      • 2007
                      • 1087
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • AQY 2.0 MPI 115 KM

                      #11
                      Przestrzegam przed nie ostrożnym czyszczeniem przepływomierza. Nie należy używać trących szmatek, wacików, szczególnie przy czyszczeniu metalowych płytek i pręcików. Są one pokryte "jakimś" materiałem, tlenkiem lub czymś podobnym. Wyczyściłem w ten sposób przepływomierz, wszystko ładnie błyszczało, i trzeba było wymienić na nowy. Jedynym dopuszczalnym sposobem jest środek czyszczący w spreju i przepłukanie cienkim strumyczkiem wody, np strzykawką i wysuszyć. Oczywiście nie dotyczy to plastykowej gardzieli.

                      Komentarz

                      • prodmg
                        Drive
                        • 2013
                        • 59

                        #12
                        A jakiego typu spray do takiego czyszczenia? No i oczywiste gdzie mu psiknąć go do jedzenia żeby zagadało jak należy

                        Komentarz

                        Pracuję...