Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Analiza logów 1,9 TDI ASV.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Analiza logów 1,9 TDI ASV.

    Witam
    Potrzebuje 2 tuleje tylnej belki 6R0501541A lub zestwa naprawczy LEMFÖRDER 2762701.
    paweł

  • #2
    [O1] Analiza logów 1,9 TDI ASV.

    Witam.
    Mam prośbę aby co bardziej ogarnięci w temacie rzucili okiem na poniższe logi, szukam przyczyny dość częstego poszarpywania w zakresie 1800-2000 obrotów przy wolnym dodawaniu gazu i występującym przy tym "efekcie sowy". Tutaj skupiłem się na sprawdzeniu czy przepływomierz nie szwankuje, wszelkie uwagi mile widziane

    Log (0 - 001,003,011)
    Log (1 - 003,008,010)
    Log (2 - 008,010,011)
    // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
    ------------------------------------------------------

    Komentarz


    • #3
      Re: Analiza logów 1,9 TDI ASV.

      Zamieszczone przez K_Popiel
      Witam.
      Mam prośbę aby co bardziej ogarnięci w temacie rzucili okiem na poniższe logi, szukam przyczyny dość częstego poszarpywania w zakresie 1800-2000 obrotów przy wolnym dodawaniu gazu i występującym przy tym "efekcie sowy". Tutaj skupiłem się na sprawdzeniu czy przepływomierz nie szwankuje, wszelkie uwagi mile widziane

      Log (0 - 001,003,011)
      Log (1 - 003,008,010)
      Log (2 - 008,010,011)

      Zrób pelen komplet logów statycznych dyndamicznych i Basic Settings.

      Z tych nic nie wynika.
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz


      • #4
        Jeżeli możesz to napisz jakie konkretnie logi są potrzebne, wtedy wszystko porobię i zamieszczę.
        // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
        ------------------------------------------------------

        Komentarz


        • #5
          000,001,003,004,007,008,010,011.
          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

          Komentarz


          • #6
            Dzięki za zainteresowanie i szybkie odpowiedzi, rozumiem iż wszystkie wykonać w trzech rodzajach: statyczne, dynamiczne i BS te które się da.
            // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
            ------------------------------------------------------

            Komentarz


            • #7
              Komplet logów dla Twojego silnika to

              Statyczne - 000,001,003,004,007,013
              Statyczne w trybie Basic Settings - 000,003,004,011
              Dynamiczne - 001,003,004,008,010 i 011

              Kto Ci ten program robil ? I czy auto ma seryjne graty ?
              Przemek
              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
              80 B3 Limo 1.6 TD SB

              Komentarz


              • #8
                Dzięki za pomoc, jutro porobię komplet logów i wrzucę, program robił ZOLTAR w Gdańsku, graty jak najbardziej seria.

                ================================================== ==========

                Jest i komplet logów:

                STATYCZNE:

                Log (0 - 004)
                Log (1 - 000)
                Log (2 - 013)
                Log (3 - 003)
                Log (4 - 007)
                Log (5 - 001)

                STATYCZNE BS:

                Log (0 - 011)
                Log (1 - 003)
                Log (2 - 004)
                Log (3 - 000)

                DYNAMICZNE:

                Log (0 - 008)
                Log (1 - 004)
                Log (2 - 003)
                Log (3 - 011)
                Log (4 - 010)
                Log (5 - 001)

                w logach dynamicznych jest marker w momencie "wbijania" pedału w podłogę

                Z góry dziękuję za każdy komentarz
                // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                ------------------------------------------------------

                Komentarz


                • #9
                  Fura zdrowa. Wszystko smiga jak nalezy.
                  Czips zrobiony z głową... zakwalifikowałbym go tych mocniejszych.

                  Pozdrawiam
                  Przemek
                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez przemik
                    Fura zdrowa. Wszystko smiga jak nalezy.
                    Czips zrobiony z głową... zakwalifikowałbym go tych mocniejszych.

                    Pozdrawiam
                    wszystko oki zwykły dobry program .
                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                    Komentarz


                    • #11
                      No to przyczyn sowy i poszarpywania szukać muszę dalej trzeba się będzie chyba zabrać za dokładnie przejrzenie przewodów powietrznych i intercoolera. Dzięki koledzy za zainteresowanie i ocenę logów.
                      // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                      ------------------------------------------------------

                      Komentarz


                      • #12
                        Przyczyna sowy.... moze byc prozaiczna.... podniesione ponad norme, dla tej sprezarki, cisnienie doladowania :wink:
                        Przemek
                        DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                        A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                        80 B3 Limo 1.6 TD SB

                        Komentarz


                        • #13
                          Chip był robiony 3 sierpnia 2012 roku i do tej pory było OK. Od ostatniego czyszczenia turbiny, jakiś miesiąc temu zaczęły się te cudeńka, mam już na ten temat pewną teorię i właśnie związaną z turbiną tyle że nie ze stroną zimną a stroną gorącą. Po wypięciu wężyka od zaworu EGR i zaślepieniu go, sowa zdecydowanie cichnie i gdybym nie wiedział że jest nie zwracałbym na to uwagi. Mój wniosek jest taki /być może błędny/ że kiedy zawór EGR jest zamknięty nie przepuszcza hałasów z układu wydechowego do układu dolotowego a ustrojstwem, które ten hałas powoduje jest niewyważony, zdeformowany wirnik po stronie gorącej. Mimo iż go oglądałem i widocznych mechanicznych uszkodzeń brak, nie świadczy to że jest z nim wszystko OK. To taka moja teoria, jeżeli chciałbyś zabrać głos w jej temacie będę wdzięczny
                          // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                          ------------------------------------------------------

                          Komentarz


                          • #14
                            Hmm... kto wie... teoretycznie jest to mozliwe.
                            Byles przy czyszczeniu sprezarki ? Sam robiles ?
                            Przemek
                            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                            80 B3 Limo 1.6 TD SB

                            Komentarz


                            • #15
                              Sprężarkę sam czyściłem, także wszystko mogłem dokładnie sprawdzić, powód czyszczenia były oczywiście zapieczone kierownice, kolejny zresztą raz. Zanim jednak wytargałem ją do wyczyszczenia, próbowałem rozruszać kierownice i prawdopodobnie sam osobiście ułamałem ogranicznik maksymalnego otwarcia geometrii, który to znalazłem pomiędzy kierownicami po rozebraniu turbiny, nie podejrzewam jednak aby to jego brak był przyczyną tej dość głośnej sowy. Właśnie po ostatnim czyszczeniu turbiny efekt ten się drastycznie nasilił, do tego na zimnym silniku występuje niekiedy efekt totalnego zamulenia silnika, tak jakby turbina się zatrzymała i nie pompowała powietrza do kolektora, gdy silnik się nagrzeje efekt sowy słabnie. Zastanawiam się nad wymianą suszary, nie chcę jednak tego zrobić zbyt pochopnie z drugiej strony jest obawa aby nie było za późno...
                              // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                              ------------------------------------------------------

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez K_Popiel
                                Sprężarkę sam czyściłem, także wszystko mogłem dokładnie sprawdzić, powód czyszczenia były oczywiście zapieczone kierownice, kolejny zresztą raz. Zanim jednak wytargałem ją do wyczyszczenia, próbowałem rozruszać kierownice i prawdopodobnie sam osobiście ułamałem ogranicznik maksymalnego otwarcia geometrii, który to znalazłem pomiędzy kierownicami po rozebraniu turbiny, nie podejrzewam jednak aby to jego brak był przyczyną tej dość głośnej sowy. Właśnie po ostatnim czyszczeniu turbiny efekt ten się drastycznie nasilił, do tego na zimnym silniku występuje niekiedy efekt totalnego zamulenia silnika, tak jakby turbina się zatrzymała i nie pompowała powietrza do kolektora, gdy silnik się nagrzeje efekt sowy słabnie. Zastanawiam się nad wymianą suszary, nie chcę jednak tego zrobić zbyt pochopnie z drugiej strony jest obawa aby nie było za późno...
                                ja jeszcze zauważyłem gdy autko chodziło odłączyłem waz od EGR i zasłoniłem go reka tak aby sie zrobiło sie ciśnienie i co sie okazało (pojawił sie odgłos sowy)
                                Cupra 2.0 TFSI 305KM/420Nm

                                https://www.youtube.com/watch?v=_SAtv9muPcE

                                Komentarz


                                • #17
                                  Nie twierdzę że efekt sowy zniknął całkowicie zdecydowanie jednak przycichł i stąd moje wnioski, które mogą być błędne co się wkrótce okaże bo turbinka zostanie wymieniona
                                  // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                                  ------------------------------------------------------

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Moze to jest wina uszczelki od turbinki ?
                                    ja miałem na poczatku 2.0 TDI turbina przytłaczała mnie od samego początku te odgłosy
                                    wymieniłem turbo na regenerowane dalej było to samo
                                    później kopiłem 1.9 TDI BXE odgłosów nie było
                                    zrobiłem program odgłosy powróciły takie same jak były w 2.0 TDI

                                    Teraz przesiadłem sie na 2.0 TFSI i czasem sie zastanawiam czy silnik czasem nie zgasł
                                    Cupra 2.0 TFSI 305KM/420Nm

                                    https://www.youtube.com/watch?v=_SAtv9muPcE

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez hubi2000
                                      Moze to jest wina uszczelki od turbinki
                                      No tak tylko gdzie tam jest jakas uszczelka ???
                                      Jedyna jaka mi przychodzi do glowy to miedzy sprezarką a katalizatorem.
                                      Przemek
                                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Uszczelkę czy też uszczelki raczej wykluczam /przy demontażu turbiny można mówić o czterech uszczelkach: kolektory: ssący, wydechowy, egr, wydech/. Wczoraj natomiast miałem taki przypadek, odpaliłem samochód, temperatura około -3, ujechałem dosłownie kilkanaście metrów, dałem trochę więcej gazu a on tak jak by na gaz nie reagował, zahuczała mocniej sowa, silnik wpadł w drgawki i taki efekt jakby jeden gar nie pracował. Zgasiłem, odpaliłem po chwili i dalej jeden gar nie banglał, dopiero jak dodałem więcej gazu zaskoczył i wróciło do normy, czyżby było tak że sprężara zaburza przepływ powietrza ?
                                        // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                                        ------------------------------------------------------

                                        Komentarz

                                        POWRÓT NA GÓRĘ
                                        Pracuję...
                                        X