Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Stuki w zawieszeniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Stuki w zawieszeniu

    Może to i powód, stara linka może mieć większe opory, nieco przyrdzewiała, bo gdzieś po drodze może być pęknięty plastykowy płaszcz, i nie cofa się do końca.

    Odnośnie linek, biegną one pod podwoziem i są trzymane takimi uchwytami z drutu spręzystego. Warto miejsca trzymania tymi sprężynami zabezpieczyć przez nałożenie plastykowej rurki (przeciętej wzdłuż), a gdy linka zakładana nowa, można rurkę założyć bez przecinania. Taki dodatkowy plastyk zapobiegnie przetarciu płaszcza linki, gdyż w czasie jazdy to miejsca cały czas "pracuje".

  • #2
    Stuki w zawieszeniu

    Witam. Jestem posiadaczem Skody Octavii 1.6 75km 1998r. Mam problem z podwoziem auta ponieważ ostatnio okropnie stuka coś w zawieszeniu. Nawet już na niewielkich nierównościach drogi okropnie stuka w środku zawieszenia. Ostatnio zauważyłem że niekiedy przy ruszaniu tzn. przy zmianie biegów itd. słychać te stuki ale są znacznie mniejsze. Kolejna sprawa to maglownica. Muszę ją wymienić ale nie orientuje się jakie są jej ceny i czy lepiej kupić regenerowaną czy poszukać jakiejś używanej? Z góry dziękuje za pomoc.

    Komentarz


    • #3
      Cuba_libre, z regeneracją to różnie bywa więc ja bym szukał używanej. Co do zawieszenia to nie pomogę.
      رافال
      Spoty
      Cause freedom is a lonely road
      My O2FL

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Cuba_libre
        Witam. Jestem posiadaczem Skody Octavii 1.6 75km 1998r. Mam problem z podwoziem auta ponieważ ostatnio okropnie stuka coś w zawieszeniu. Nawet już na niewielkich nierównościach drogi okropnie stuka w środku zawieszenia. Ostatnio zauważyłem że niekiedy przy ruszaniu tzn. przy zmianie biegów itd. słychać te stuki ale są znacznie mniejsze.
        albo do wrózki.....albo na szarpaki jechać na diagnostyke
        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

        Komentarz


        • #5
          Cuba_libre,

          temat zawieszenia poruszany na forum

          Komentarz


          • #6
            U mnie stuka na wahaczach w tych stworzniach czy co tam jest prawdopodobnie mam gumy wywalone..denerwująca sprawa ale jakoś brak chęci by się za to zabrać gdyż sporo roboty by to wymienić,u Ciebie może jest to samo...
            O1 srebrny hathback 1.9 TDI 110KM
            Łukasz... https://www.facebook.com/profile.php?id=100004382645613

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Cuba_libre
              Kolejna sprawa to maglownica. Muszę ją wymienić ale nie orientuje się jakie są jej ceny i czy lepiej kupić regenerowaną czy poszukać jakiejś używanej? Z góry dziękuje za pomoc.
              Skąd ta wiedza? Jeśli ktoś sprawdzał przekładnię kierowniczą to czemu nie sprawdził zawieszenia??? Równie dobrze mogą stukać drążki kierownicze lub wszystkie inne rzeczy w zawieszeniu.
              Jeśli chodzi o przekładnię to żadna regeneracja chyba że masz za dużo pieniędzy. Na znanym portalu aukcyjnym możesz kupić nową, oryginalną przekładnię za około 1000zł (kompletna z drążkami kierowniczymi i końcówkami). Założyłem już ich parę i jak do tej pory żadnej reklamacji.
              Regeneracja jak wytrzyma rok czasu to sukces...
              NFPNorth-West
              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
              WARSZTAT www.dsize.pl
              ->
              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

              Komentarz


              • #8
                Jak przy ruszaniu stuka przy wrzucaniu biegu to łaczniki . Mialem taka sytuacje dopiero po wykreceniu okazalo sie ze sa luzy na laczniku stab.
                nowy cSIMC od Aliego
                seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                półosie seryjne przebieg 273 tyś

                Komentarz


                • #9
                  Jesli chodzi o przekładnie to myślę że to można rozważyc :
                  Link

                  Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                  Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                  Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                  Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez roLLo
                    Jesli chodzi o przekładnie to myślę że to można rozważyc :
                    Link
                    jeśli nie widać różnicy...
                    Link
                    i na wymianę razem z geometrią zostanie
                    NFPNorth-West
                    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                    WARSZTAT www.dsize.pl
                    ->
                    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                    Komentarz


                    • #11
                      Stuki na nierównościach to gumy na stabilizatorze i łączniki, ostatnio miałem ten sam problem były jeszcze ori, po wymianie jak ręką odjął (nowa guma w ASO to ok. 30zł). A co do maglownicy to co się dzieje?
                      1.9TDI ASV TOUR/ 1.9TDI ALH COMBI/M W. 1.9jtd
                      moje auto: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...248021#1248021

                      Komentarz


                      • #12
                        A jaki masz przebieg? Ja mam 253 tys i przekładnia nieruszana. Tak sie składa ,że mozesz ogladnac tuleje wahacza i wiadac jak wygladaja. Ja bym jeszcze wymienił drążki. Przekładnia na końcu. W moim Toledo po wymianie końcówek była bardzo duża różnica. A też myślałem ,żę przekładnia.
                        nowy cSIMC od Aliego
                        seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                        Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                        półosie seryjne przebieg 273 tyś

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez rafalus
                          ....Ja bym jeszcze wymienił drążki. Przekładnia na końcu. W moim Toledo po wymianie końcówek była bardzo duża różnica. A też myślałem ,żę przekładnia.

                          Dokładnie miałem auta z przebiegiem grubo ponad 300tkm i przekładnia była w dobrej kondycji, no chyba, że była rzeźbiona... tak wspomina rafalus przyjrzałbym się końcówkom, drążkom itd. do tego geometria. To w sumie niewygórowane koszty, a efekt jest
                          1.9TDI ASV TOUR/ 1.9TDI ALH COMBI/M W. 1.9jtd
                          moje auto: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...248021#1248021

                          Komentarz


                          • #14
                            218 tyś. ogólnie nie jest to aż taka pilna robota bo są jedynie wycieki oleju od wspomagania no i czasami drobne drżenie kierownicy , nie ma żadnych luzów ani blokowania kierownicy itd...

                            Komentarz


                            • #15
                              Drżenie to najprawdopodobniej felgi i osobnym tematem mogą być opony, na początek spróbuj przełożyć tył na przód i czy będzie różnica. Dopiero potem sprawdź zawieszenie. Zacznij eliminować "najtańsze" przyczyny, bo remont zawieszenia możesz zrobić zawsze. Wyciek płynu to jeszcze nie tragedia, zawsze można uszczelnić lub wymienić uszkodzone przewody. Na razie dolewaj i obserwuj.
                              1.9TDI ASV TOUR/ 1.9TDI ALH COMBI/M W. 1.9jtd
                              moje auto: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...248021#1248021

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Cuba_libre
                                bo są jedynie wycieki oleju od wspomagania
                                skąd te wycieki, w którym miejscu?
                                NFPNorth-West
                                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                WARSZTAT www.dsize.pl
                                ->
                                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                Komentarz


                                • #17
                                  DGW, zgadza się, jak to też ORi to jak najbardziej

                                  Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                  Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                  Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                  Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Ale stuki drzenia przy malych predkosciach to na raczej na setke nie felgi.
                                    Mam auto od poczatku przerobilem wiele przypadkow
                                    Najczesciej naprawy sa prozaiczne teraz to widze. Za to nie idzie dojsc co jest przyczyna . Pamietam stuk przy niewielkich predkosciach przy skreconych kolach wjazd na uliczke z malym progiem. Predkosc 20 km/h Nic dojsc nie szlo na diagnozie. Kazalem wymienic sworznie i drazki i przeszlo. Poduszki łączniki sworznie ich zużycie małe jest często nie do wykrycia.
                                    nowy cSIMC od Aliego
                                    seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                    Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                    półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                    Komentarz

                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                    Pracuję...
                                    X