Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Poprawna temperatura silnika 1.8t

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Poprawna temperatura silnika 1.8t

    Zamieszczone przez Agamek12
    marlej108, ile kosztuje taki "wiekowy" Audi A6?
    Ja bym na C6 nie patrzyl, bo to tak jak Superb 1 vs. Superb 2 Przeciez auto ma byc swieze, a nie byc poprzednim modelem, jeszcze z poczatku produkcji

    Tyle ile zaplaci klient. I tu tez ciekawostka. Zadbany Superb 2008/2009 rok to koszt rzedu 55-60tys czyli tyle co rzekomo takie A6 krajowe, serwisowane w gaszczu sprowadzonych perelek po ktorych Niemiec plakal. A tak realnie to takie auto musialoby kosztowac jakies +20tys od tego co Superb.

  • #2
    Poprawna temperatura silnika 1.8t

    Witam,

    Czy ktoś z posiadaczy octavi z silnikiem 1.8t robił może logi obejmujace temperaturę silnika przy 100% sprawnym termostacie i mógłby się podzielić tą informacją?

    Pytam, bo sprawdzałem archiwum ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem, a ostatnio wymieniony termostat podejrzewam, że może być jednak uszkodzony i teraz nie wiem czy wymieniać drugi raz :\

    Pozdrawiam

    Komentarz


    • #3
      Min 87*.
      Podczas logowania czasami temp. moze dochodzic nawet do 96*.
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz


      • #4
        Dzieki za odpowiedź!

        Problem polega na tym, że w moim przypadku jest raczej więcej to znaczy:
        podczas ok 30 min wycieczki (silnik w pełni rozgrzany) 92 < temp <= 100 a srednia z okolo pol godzinnej wycieczki to 97*C

        --
        M

        Komentarz


        • #5
          Moze do układu jest zasypany zamulacz,ktory w wiekszej ilosci moze zaszkodzic.
          Przegon ostro autko zatrzymaj sie po chwili zgas auto poczekaj minute,przekrec stacyjke bez odpalania i zobacz jaka masz temperature.Jak wieksza niz te 90 na desce to moze byc termostat.Tez tak miałem.temperatura byla czasami troszke za wysoka i wywalało płyn do zbiorniczka-wina był termostat.
          Marcin

          Komentarz


          • #6
            Właśnie rzecz w tym, że termostat ostatnio wymieniany, układ czysty z nowym płynem a temperatura jak wyżej. Trochę mnie to dziwi ale nie mam porównania bo stary termostat nie trzymał temperatury a wczesniej nie patrzyłem na temperaturę tak dokładnie.

            Nie chcę też wymieniać sprawnego termostatu jeśli to tylko mi się wydaje, że temp. za wysoka. Generalnie kierując się podanymi wyżej danymi (są w 100% powtarzalne) jest dobrze czy za gorąco? Jaką Wy macie średnio temperaturę na rozgrzanym 1.8t?

            Dzieki!
            --
            M

            Komentarz


            • #7
              jakiej firmy termostat zamontowałes ? sprawdz jaka temperature pokazuje czujnik rano przed odpaleniem po nocy .
              diagnostyka vag 602-614-253

              Komentarz


              • #8
                Producenta nie pamiętam - jak znajde jakis paragon to napisze, ale nie ma to wiele do rzeczy bo temat pytania to jaka jest _poprawna_ temperatura. Jeśli się okaże, że będę musiał wymieniać ponownie to planuję kupić Behr'a tym razem.

                Jesli chodzi o czujniki to są sprawne i pokazywana temperatura w pełnym zakresie jest zgodna z rzeczywistością - pytanie jaka powinna być poprawna temperatura w pełni rozgrzanego 1.8t.

                Dzieki.

                Komentarz


                • #9
                  porawna temperatura pracy sinika jest miedzy 87 -95 stopni . najlepiej jak temperatura oscyluje miedzy 90-92 st
                  diagnostyka vag 602-614-253

                  Komentarz


                  • #10
                    Witam ponownie,

                    Po odpowiedzi `german81` postanowiłem wymienić termostat na nowy.

                    Dla porządku podsumuję, żeby inni czytający ten wątek mieli jasność:
                    - odpowiedź `german81` najbardziej precyzyjnie określa parametry poprawnej temp. silnika przy sprawnym termostacie, o czym przekonałem się wymieniając termostat na nowy (tym razem firmy behr)
                    - diagnostyka po wymianie potwierdziła utrzymywanie temp. silnika na stałym poziomie 90*C +_ 1*C podczas gdy fluktuacje na starym termostacie były znacznie wyższe i sięgały nawet 8*
                    - charakterystyka utrzymywania stałej temperatury silnika w wąskim zakresie przy normalnej jeździe zaczyna występować dopiero po pełnym odpowietrzeniu układu chłodzenia
                    - średnia temperatura w teście analogicznym do opisanego wcześniej wyniosła dokładnie 90*C i przez całą trasę zawierała się w przedziale 89 < temp < 92
                    - porównując wygląd i pracę dwóch fabrycznie nowych termostatów mogę zdecydowanie polecić behr'a - wykonanie dużo lepsze i bardzo precyzyjne, charakterystyka pracy idealna, zgodność z oryginałem 100%
                    - wszystko wskazuje na to, że zawyżona temp. (jak w moim przypadku) powoduje również zwiększone spalanie, ale tu nie mam jeszcze pełnych danych

                    Pozdrawiam i dziękuję za pomoc!

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez peculiar
                      - wszystko wskazuje na to, że zawyżona temp. (jak w moim przypadku) powoduje również zwiększone spalanie, ale tu nie mam jeszcze pełnych danych
                      Kolego, czy po 2 latach doszedles z tym spalaniem?

                      Ja tez walcze z temp w 1.8T, a raczej z dlugim jej osiaganiem.

                      Do 50C temp rosnie wmiare szybko i rowno, pozniej juz zwalnia i im cieplejszy silnik, tym wolniej sie nagrzewa. W czasie jazdy trzyma te 90-94C, ale zdarzylo sie w lecie, ze przy zewn. temp ok 20C i hamowaniu silnikiem temp. sapdla do .... 80C.

                      Na dniach wymienilem termostat Wahler na Behr i jest lepiej z szybkoscia, ale nie tak dobrze jak u innych - niby ok 3-4km do 90C, a srednia temp u niektorych wynosi 96-98C.

                      Teraz przy zewn. ok 9-11C potrzebuje jakies 5-6km spokojnej jazdy po miescie (Behr).
                      Przy 0C potrzebowalem 10km do osiagniecia 90C na VAGu (na wskazowke nigdy nie patrze) (Wahler).
                      Moj silnik pracuje we wspolpracy z automatem, wiec w czasie jazdy utrzymuje niskie obroty w zakresie 1400-2400, z naciskiem na te nizsze.
                      Byla Vectra B Caravan DTH 97, miałabyć O I '02 TDi 110PS, był Passek Kombi 03 TDi 101 PS, jest Passat Kombi 04 1.8T Tiptronic + LPG

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X