Samochód nie odpala - Akumulator ? Rozrusznik ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mitch_
    Classic
    • 2010
    • 5

    Samochód nie odpala - Akumulator ? Rozrusznik ?

    dla uściślenia, mamy trzy rodzaje klimatyzacji climatronic - wiadomo, climatic - to co napisał pietrek_g i trzecia: naturaltronic - wilgotność i temperaturę regulujemy za pośrednictwem korbek a coraz częściej przycisków otwierania/zamykania szyb :P :P :P
  • neo128
    Classic
    • 2009
    • 7

    #2
    Samochód nie odpala - Akumulator ? Rozrusznik ?

    Witam ,

    Dziś próbowałem odpalić szkodnika , niestety efekt mizerny

    po przekręceniu kluczka , świece oraz wszystkie kontrolki zapalają się (Kontrolka AKU jest jakaś blada, po kilku sekundach robi się jaśniejsza)
    natomiast przy próbie zapłonu wszystkie lampki gasną(restart) , nie słychać w ogóle rozrusznika .

    P.S Szkodnik stał na mrozie 4 dni

    Zastanawiam się czy to Aku czy może rozrusznik/immobiliser ?
    i czy od razu wezwać holowanie do warsztatu w Poniedziałek , czy może kupno nowego AKU ?

    AKU ( 4/5 lat) .

    Komentarz

    • piotrek_gdy
      RS
      • 2008
      • 7723
      • Volkswagen
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #3
      Zamieszczone przez neo128
      Zastanawiam się czy to Aku
      podładuj akku albo odpal na kablach(pamietaj, że masę nie podłaczasz na klemę tylko gdzieś na punkt masowy w swoim aucie
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz

      • witachu
        L&K
        • 2011
        • 1319

        #4
        neo128, stawiam na aku. tym bardziej ze jak pisałes stał na mrozie 4 dni. dla leciwego aku to wystarczy przy obecnych temperaturach.
        OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

        Auto Detailing: Dream Car Studio
        (znajdź również na fb)

        Komentarz

        • Lashlo
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1455

          #5
          neo128, Jak napisał piotrek_gdy, odpal od dawcy na kabelkach. Jak odpali od razu znaczy, że padł akku, ale... Może warto by było sprawdzić prąd ładowania? Bo może alternator coś nie teges? Ile akku ma lat?

          Komentarz

          • arturas03
            L&K
            • 2009
            • 1298
            • Toyota
            • AGN 1.8 20V 125 KM
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez piotrek_gdy
            (pamietaj, że masę nie podłaczasz na klemę tylko gdzieś na punkt masowy w swoim aucie
            Dlaczego :?:
            Octavia II FL 1,9 TDI 2009 r.
            Toyota Auris II TS Hybrid 2016r.

            Komentarz

            • richi9
              Rider
              • 2011
              • 427

              #7
              hę ja tez nie wiem ...
              Już tyle lat pale na kablach. Pewnie by była pewna masa... ale idąc tym tropem podpinajmy od razu rozrusznik

              Komentarz

              • maly2st
                Ambiente
                • 2013
                • 245

                #8
                Zamieszczone przez arturas03
                Zamieszczone przez piotrek_gdy
                (pamietaj, że masę nie podłaczasz na klemę tylko gdzieś na punkt masowy w swoim aucie
                Dlaczego :?:
                jak podpinasz kleme do klemy to caly prad idzie do aku i trzeba dlugo czekac az beda jakies efekty a jak biorca ma mase gdzies do silnika podpieta to prad praktycznie idzie odrazu na rozrusznik mowiac w skrocie

                Komentarz

                • piotrek_gdy
                  RS
                  • 2008
                  • 7723
                  • Volkswagen
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez richi9
                  podpinajmy od razu rozrusznik
                  trudno ci byłoby dojść
                  ale faktycznie byłoby to niezłe rozwiązanie

                  Zamieszczone przez maly2st
                  jak podpinasz kleme do klemy to caly prad idzie do aku i trzeba dlugo czekac az beda jakies efekty
                  i masz odpowiedź

                  a serio- śruba jest zaraz obok klemy w okolicy lewego kielicha

                  a tu drodzy koledzy macie "łopatologiczne" wytłumaczenie dlaczego nie podpinamy akku do akku przy odpalaniu :diabelski_usmiech
                  przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                  wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                  Komentarz

                  • BASTIAN001
                    L&K
                    • 2013
                    • 1177
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    neo128
                    przed ładowaniem oczyść dokładnie papierem ściernym klemy i czopy akumulatora... jeżeli po ładowaniu akumulator nie przetrwa nocy... to raczej on jest winy...

                    Komentarz

                    • piotrek_gdy
                      RS
                      • 2008
                      • 7723
                      • Volkswagen
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez BASTIAN001
                      to raczej on jest winy..
                      chyba, że jest jakies prądożerne urządzenie albo upływność :wink:
                      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                      Komentarz

                      • allen91
                        Classic
                        • 2012
                        • 17

                        #12
                        Cześć, mam podobny problem jak neo128. Jestem szczęśliwym (do przedwczoraj) posiadaczem O2 z "nieśmiertelnym" 1.9 TDI 105KM. 2 dni temu przejąłem samochód od mamy, która przejechała nim wcześniej bezproblemowo jakieś ~15km. Ruszyłem, po 2km trup. Samochód stanął, nie odpalał. Po ściągnięciu do garażu na lince podłączyłem prostownik - akumulator wydawał się pusty. Próbowałem ładować, wymieniłem nawet na nówkę sztukę (tak się złożyło, że miałem dostęp) - i nic!. Więc mówię sobie... ROZRUSZNIK! Próbowałem odpalić na zaciąg... zero reakcji. Wszystkie kontrolki się świecą, ale po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Proszę, powiedzcie, że to nie rozrząd/koło dwumasowe, ani nic poważnego... Jakieś pomysły? Z GÓRY BARDZO DZIĘKUJĘ ZA POMOC!

                        Komentarz

                        • damian1975
                          RS
                          • 2012
                          • 4107
                          • Superb III (3V3)
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          #13
                          allen91, sprawdz kostkę stacyjki :idea: lub też inaczej bezpośredno z aku jakimś kablem( z izolacja oczywiście) na rozrusznik,jeśli zagada to na 100% kostka stacyjki do wymiany :szeroki_usmiech


                          TAXI 2153 KATOWICE CHYBIE

                          Komentarz

                          • allen91
                            Classic
                            • 2012
                            • 17

                            #14
                            damian1975 Dzięki za odpowiedź... jednak po głębszym zbadaniu problemu jak do tej pory wykryto.... URWANY KORBOWOD I DZIURA W BLOKU SILNIKA. Dziękuję, dobranoc... Trzeba sie przerzucić na rower.

                            Komentarz

                            Pracuję...