po regeneracji turbiny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pomylony28
    Ambiente
    • 2012
    • 114
    • Octavia I (1U2)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

    #2
    po regeneracji turbiny

    octavia 1.9 AHF 110 . Turbina sie przycinała i troche ciekła. wiec poszła do regeneracji. koszt 1000 zł. podobno regeneracja w najlepszym warsztacie w okolicy, jest roczna gwarancja i wykres drgań na 1 biegu. problem w tym że po naprawie silnik nie ma dołu. podczas przyśpieszania turbina nie ciągnie tak mocno w dolnym zakresie obrotów jak przed regeneracją, dopiero od 2000 obrotów wciska w fotel. wcześniej silnik zbierał sie z samego dołu . Nie wiem czy to reklamować, czytałem ze regenerowane turbiny tak maja. Ale przecież po to sa turbiny ze zmienna geometrią łopatek chyba żeby auto płynnie przyspieszało w całym zakresie obrotów. Napewno ktoś robił regeneracje turba i prosze o podzielenie sie swoimi spostrzeżeniami. Przy regeneracji turbiny była wymieniana też gruszka. czy może wpływ ma długość sztangi łączącej gruszke z turbiną.?

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      Zrob logi dynamiczne. Bedzie mozna cos wiecej powiedziec.... bo tak to tylko suche dywagacje.
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Po logach bedzie widac, jak pracuje sztanga. Istnieje duze prawdopodobienstwo, ze trzeba ja wyregulowac.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • dawidek6
          Classic
          • 2013
          • 2

          #5
          Re: po regeneracji turbiny

          Zamieszczone przez pomylony28
          octavia 1.9 AHF 110 . Turbina sie przycinała i troche ciekła. wiec poszła do regeneracji. koszt 1000 zł. podobno regeneracja w najlepszym warsztacie w okolicy, jest roczna gwarancja i wykres drgań na 1 biegu. problem w tym że po naprawie silnik nie ma dołu. podczas przyśpieszania turbina nie ciągnie tak mocno w dolnym zakresie obrotów jak przed regeneracją, dopiero od 2000 obrotów wciska w fotel. wcześniej silnik zbierał sie z samego dołu . Nie wiem czy to reklamować, czytałem ze regenerowane turbiny tak maja. Ale przecież po to sa turbiny ze zmienna geometrią łopatek chyba żeby auto płynnie przyspieszało w całym zakresie obrotów. Napewno ktoś robił regeneracje turba i prosze o podzielenie sie swoimi spostrzeżeniami. Przy regeneracji turbiny była wymieniana też gruszka. czy może wpływ ma długość sztangi łączącej gruszke z turbiną.?
          Masz rację zmienna geometria właśnie po to jest, aby ten efekt był prawie nieodczuwalny. Bardzo ważna jest prawidłowe ustawienie sztango. Jak powinna wyglądać regulacja i na jakich maszynach to zrobić jest opisane w szczegółach na stronie regeneracja turbosprężarek Nieprawidłowe ustawienie może w ekstremalnej sytuacji powodować dużo szybsze zużywanie się turbiny. Poz
          regeneracja turbosprężarek Skoda Octavia

          Komentarz

          • Widmo86
            Drive
            • 2014
            • 68
            • Octavia III combi (5E5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

            #6
            Ja bym proponował nie ruszać regulacji turbosprężarki. Regulacja jest tak wrażliwa ze samo poluzowanie nakrętki moze być już zbyt dużym ruchem. samo ruszenie klapy to 0,4 mm a skok gwintu na gruszce to 1,5mm. Osobiście jeżeli jest tak źle to bym oczyścił przewody podciśnieniowe oraz czujnik sterujący zmienną geometrią. Ewekt zamulonego dołu wychodzi z tgo że gruszka jest nowa i jeszcze chodzi ciężko i dlatego można spróbować wyczyścić podciśnienia, a i tak z jakimś przebiegiem gruszka zacznie sama delikatniej pracować i będzie po staremu.

            Komentarz

            • pomylony28
              Ambiente
              • 2012
              • 114
              • Octavia I (1U2)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Przy wymianie oleju ,bedac w kanale poluzowalem nakretke i wydluzylem nieco sztange. Efekt jaknajbardziej zadawalajacy. Turbina ladnie ciagnie od samego dolu, duzo lepiej niz wczesniej.

              Komentarz

              • pudełko
                Classic
                • 2015
                • 7

                #8
                prawidłowa regulacja zmiennej geometrii turbosprężarki

                Tylko tester TURBO PRO EKSPERT firmy Cimat prawidłowo i precyzyjnie może ustawić zmienną geometrie. Tak ustawawiona turbina jest badana pod kontem faktycznych przepływów powietrza. Nie ma możliwości po dobrej regulacji, aby przeładowywała lub nie dawała od dołu.

                Komentarz

                Pracuję...