[O1] Dziwne stuki octavia 1.9TDI AHF 110KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • actchris
    Drive
    • 2014
    • 53

    [O1] Dziwne stuki octavia 1.9TDI AHF 110KM

    maksiu, po antybiotyku mam nadzieję że tak zobaczymy co łapiduch powie :diabelski_usmiech :P
  • majuDJ
    Rider
    • 2012
    • 464

    #2
    [O1] Dziwne stuki octavia 1.9TDI AHF 110KM



    Dziwne stuki/ klekot silnika w Octavii 1 1.9TDI AHF L&K 110KM z 2001, przebieg 272 tys km, rozrzad wymieniany przy 191 tys km w 03/2010r, czyli 4 lata temu. Do wymiany rozrządu pozostało 9 tys km.
    Niedawno był wymieniany alternator, po przejechaniu 500km zaczęło tak dziwnie stukać. Co najdziwniejsze przy przekręceniu na maxa kierownicy w lewo lub prawo silnik chodzi normalnie i jest cisza. Wspomaganie kierownicy wszystko działa ok. Czy to rozrząd czy co?
    http://www.euromove.pl

    Komentarz

    • lookashECL
      Rider
      • 2009
      • 416
      • Rapid (NH3)

      #3
      Może płyn i pompa wspomagania ?
      Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

      Komentarz

      • 4tech
        RS
        • 2008
        • 4199
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        Może być rozlatana pompa wspomagania lub tłumik drgań napinacza paska...

        Przyjrzyj się tłumikowi drgań paska. Możliwe, że to on właśnie tak hałasuje. Miałem to samo, ale wydawał nieco inne dźwięki :wink:

        A te stuki pojawiły się nagle, czy z czasem zaczęły się nasilać?
        O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
        Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
        Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

        Komentarz

        • majuDJ
          Rider
          • 2012
          • 464

          #5
          Zamieszczone przez lookashECL
          Może płyn i pompa wspomagania ?
          Właśnie płynu jest minimum bo wylało się mechanikowi przy wymianie alternatora. Zapewne pompa wspomagania była ruszania przy wymianie. Czy mógł ją uszkodzić? Lub coś w tym rodzaju. Stuki pojawiły się niespodziewanie, zrobiłem 500km po wymianie alternatora, odpala auto i tu nagle taki stukot.

          Co to znaczy rozlatana pompa wspomagania, wspomaganie działa. Co najdziwniejsze wystarczy przekręcić na maxa kierownicę i już jest cisza.
          http://www.euromove.pl

          Komentarz

          • lookashECL
            Rider
            • 2009
            • 416
            • Rapid (NH3)

            #6
            Najpierw dolej płynu i zobacz bo to takie gdybanie
            Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

            Komentarz

            • majuDJ
              Rider
              • 2012
              • 464

              #7
              Zamieszczone przez lookashECL
              Najpierw dolej płynu i zobacz bo to takie gdybanie

              Jaki płyn do mojego auta się leje?
              http://www.euromove.pl

              Komentarz

              • lookashECL
                Rider
                • 2009
                • 416
                • Rapid (NH3)

                #8
                zielony
                Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                Komentarz

                • majuDJ
                  Rider
                  • 2012
                  • 464

                  #9
                  Jeszcze dodam, że jak poruszam troszkę w miejscu kierownica w jedna i druga stronę na maxa stukot się uspokaja na jakiś czas.
                  http://www.euromove.pl

                  Komentarz

                  • ROBAL_26
                    RS
                    • 2010
                    • 2320
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                    #10
                    majuDJ, uzupełnij stan ,ciekawe czy właśnie pompa nie chodziła na pół sucho ? zależy ile było ubytku płynu.

                    [ Dodano: Pon 17 Lut, 14 17:01 ]
                    przy skręcaniu na maxa nie słychać hałasu bo wytwarza sie ciśnienie w układzie , dobra rada to unikaj maksymalnych skrętów kierownicą i długiego przytrzymywania w pozycji na max skręcie ponieważ jest to szkodliwe dla maglownicy a to już większe koszta niż pompa .
                    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                    Komentarz

                    • przemik
                      RS
                      • 2012
                      • 1610

                      #11
                      Płyn mozna sprawdzic... ale jak dla mnie pompa to złom.... oby tylko to strzeliło...
                      Przemek
                      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                      80 B3 Limo 1.6 TD SB

                      Komentarz

                      • majuDJ
                        Rider
                        • 2012
                        • 464

                        #12
                        Zamieszczone przez przemik
                        Płyn mozna sprawdzic... ale jak dla mnie pompa to złom.... oby tylko to strzeliło...
                        Wszystko fajnie, ale tego nie było przed wizytą u "elektromechanika" któremu przy wymianie alternatora uciekło troszkę płynu do wspomagania. Mówił, że jest niby na minimum, no i niby jest. Po wymianie alternatora była cisza przez pierwsze 500km, jutro z rana doleje płynu na maxa i zobaczę co będzie. Jak coś to jaką pompę kupić, bo widziałem ceny od 120zł za nówkę http://allegro.pl/pompa-wspomagania-...978819600.html po 389zł za nówkę ori. Czy może swoją regenerować gdzieś w Warszawie?
                        http://www.euromove.pl

                        Komentarz

                        • przemik
                          RS
                          • 2012
                          • 1610

                          #13
                          W takim układzie..... sprawdz czy to na pewno pompa wspomy...
                          Przemek
                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                          Komentarz

                          • ROBAL_26
                            RS
                            • 2010
                            • 2320
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                            #14
                            majuDJ, tylko że nie ma ujętego ze pasuje do octavi 1 jest superb .
                            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                            Komentarz

                            • majuDJ
                              Rider
                              • 2012
                              • 464

                              #15
                              Ok jutro na początek rano przed pracą doleje płynu na maxa i powiem, czy coś to zmieniło. Może coś nie dokręcił po zmianie altka. Nie myślę, żeby pompa się zatarła z ilością płynu na minimum.
                              http://www.euromove.pl

                              Komentarz

                              • ROBAL_26
                                RS
                                • 2010
                                • 2320
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                #16
                                majuDJ, jakby coś to zajrzyj na link w moim podpisie ,bo mam takową pompę po swapie silnika .
                                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                Komentarz

                                • majuDJ
                                  Rider
                                  • 2012
                                  • 464

                                  #17
                                  Dolanie płynu nic nie dało, pojeżdżę aż do wymiany rozrządu, żeby wszystko zrobić za jednym razem. Zostało mi do wymiany rozrządu jeszcze jakieś 8 tys km. Zastawia mnie tylko, że wspomaganie działa wszystko ok, tylko to tłuczenie.....

                                  Kupować pompę używkę, czy nówkę?
                                  http://www.euromove.pl

                                  Komentarz

                                  • lookashECL
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 416
                                    • Rapid (NH3)

                                    #18
                                    Jedź do kogoś kto to ogarnie.......
                                    Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                                    Komentarz

                                    • majuDJ
                                      Rider
                                      • 2012
                                      • 464

                                      #19
                                      Auto oddane w ramach reklamacji do tego Pana co robił alternator,rozmontowywał i montował pompę wspomagania. Dziś po przyjrzeniu się zauważyłem bardzo duże wibracje koła pasowego pompy wspomagania i okruchy metalu nalotu srebrnego na częściach na silniku.
                                      http://www.euromove.pl

                                      Komentarz

                                      • ROBAL_26
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 2320
                                        • Octavia I combi (1U5)
                                        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                        #20
                                        coś spartoli :evil:
                                        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                        Komentarz

                                        • majuDJ
                                          Rider
                                          • 2012
                                          • 464

                                          #21
                                          Dziś na miejscu z nim się pożarłem. Przyjechałem i mówię, zaczniemy grzecznie a jak skończymy to będzie zależało od Pana. Powiedziałem, że uszkodził mi Pan auto i naprawia Pan na swój koszt bo inaczej będzie rozmawiać. To jak dawałem jemu pomagierowi kluczyki w warsztacie to ten czmychnął drugim wyjściem niby do sklepu po części ( zapewne uciekł by nie wdawać się ze mną w dyskusje) , żeby ze mną nie porozmawiać. Poczekałem na niego 30minut jak wróci ze sklepu z pytaniem na kiedy będzie auto gotowe. To ten odburknął mi , że nie wie. Będzie się kontaktował, ze mną telefonicznie. Jeszcze miał czelność powiedzieć, że będą możliwe jakieś koszty. Coś czuje, że nie skończy się dla niego ta dobrze "naprawa" bo mocno mnie wkurzył i nie mam auta potrzebnego mi do pracy.

                                          [ Dodano: Pią 21 Lut, 14 11:53 ]
                                          Pan zadzwonił dziś wystrychany, że auto już gotowe naprawione do odebrania. Tak szybko mówił i się rozłączył, że nie zdążyłem zapytać do której warsztat otwarty. Dzwoniłem do kolegi czy mógłby odebrać auto. Jak odbierze, lub nie to ja odbiorę rano w poniedziałek. Sprawdzę bo mam nadzieję, że nie wykręcili np kompresora klimy na złość lub czegoś innego. Szybcy są wczoraj auto zostawiłem o 15 a dziś o 11 było gotowe, ciekawo czy założyli regenerowaną pompę wspomagania, nówkę, czy używkę za 50zł, lub coś popsikali podkręcali moją by wytrzymałą następne kilkadziesiąt km. Za 3 wizytą już nie będę kompletnie miły. Kolega ma polecone co ma mówić i co ma wołać od Pana elektromechanika.

                                          [ Dodano: Pią 21 Lut, 14 18:30 ]
                                          Finiszujemy

                                          Panowie i Panie uwaga na tego kowala z Wilanowska 333 w Warszawie

                                          Film z usterką po przejechaniu kilkunastu km po naprawie wymianie regenerowanego alternatora za 700zł u Pana Leszka B. Wilanowska 333 Warszawa



                                          Powodem widocznych odgłosów spod maski było nie dokręcone przez Pana elektromechanika koło pasowe pompy wspomagania !!! Tak to się dokładnie tam robi robotę. Pomimo teraz naprawy (dokręcenia) , koło dostało lekkiego luzu i widać wibracje, ale to już poprawię u swojego zaufanego mechanika. Auto po poprawce jest upaćkane olejem pod maską i zbiorniczek płynu do wspomagania, też całe w oleju. Szkoda słów !!!

                                          Nie chciał wystawić faktury, ale jak już wystawił to niepoprawnie i niezgodnie z prawda. Zresztą proszę o weryfikacje, na fakturze jest że razem do zapłaty 701,10zł a ja zapłaciłem w rzeczywistości 700zł ( częście 550zl + 150zl wymiana).
                                          Zapłaciłem 150zł za montaż i demontaż alternatora, a na fakturze nie ma tego wyszczególnionego tylko piszę wymiana alternatora w samochodzie Skoda 570zł netto. Chyba do Pana zapukają z US.
                                          Ogólnie Pan oszukuje naciąga. Dziś mu pokazałem cennik ze sklepu z drugiej strony ulicy, gdzie taki alternator kosztuje 360zł brutto ( dla zwykłych zjadaczy chleba) z kołem pasowym to kazał mi to zabierać sprzed oczu.

                                          Faktura do weryfikacji.
                                          http://www.euromove.pl

                                          Komentarz

                                          Pracuję...