Domyślam się, że przyczyn może być sporo. Postaram się jak najlepiej opisać problem.
Procedura kontrolna:
ESR: on/off
temperatura silnika: 0-90°C (tzn. stuka i jak jest zimny i jak jest rozgrzany)
1. Odpalam silnik wrzucam pierwszy bieg i delikatnie ruszam na prostej kierownicy słyszę metaliczny stuk z lewego przedniego koła.
2. Zatrzymuje się.
3. Ruszam ponownie już tego nie słychać.
4. Zatrzymuje się.
5. Wrzucam wsteczny bieg delikatnie ruszam i ponownie słyszę metaliczny stuk z lewego przedniego koła.
6. Zatrzymuje się.
7. Ponownie jak ruszę do tył już tego dźwięku nie słychać.
8 Sytuacja powtarza się w momencie wrzucenia teraz biegu pierwszego i ruszania do
przodu. Po zahamowaniu i ponownym ruszeniu cisza.
We wrześniu był wymieniany sworzeń wahacza, ponieważ stukał mi na wybojach, tak to nic nie było innego robione. Podczas jazdy nie ma tego objawu. Nic nie stuka, puka trzeszczy, wyjącego łożyska też nie słyszałem.
Sprawdzałem czy skrzynia może nie jest już nie teges dźwięk silnika jest taki sam jak wcisnę sprzęgło i puszczę. Biegi też wrzucają się bez problemu.
Sprawdzałem też dokręcenie śrub w kole czy przypadkiem nie są poluzowane, nic z tych rzeczy.
Mam jeszcze taki inny objaw podczas kręcenia kierownicą np. na postoju. Coś mi puka podczas kręcenia, nie jest to co prawda takie pukanie jak przedstawił to na filmiku kolega bodajże majudj, któremu mechanior wymieniał alternator .
Nie wiem czy to kwestia pompy wspomagania, maglownicy. Szczerze to jeszcze nie otwierałem i nie sprawdziłem czy jest olej w układzie wspomagania :roll: Wiem wstyd.
Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!
"Metaliczny stuk" z okolic koła, to chyba tylko takie wrażenie. Jeżeli ten stuk występuje po ruszeniu, mniej więcej w okolicy 15÷20 km/h, w ten sposób dziala mechanizm ABS, i to jest prawidłowe.
Marian 2, nie piszę o stukaniu w przypadku kiedy koła tracą przyczepność a system abs/esr stara się coś zrobić (przyhamować) żeby temu przeciwstawić. Nie o to mi chodzi
Natomiast z tego wszystkiego zajrzę pod auto i spróbuję namierzyć tę poduszkę od skrzyni biegów po czym poruszać nią jakąś sztangą.
Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!
Miałem podobne objawy. Stukanie/pukanie, metaliczny dźwięk, przy gwałtownej zmianie biegów, przy skręcaniu. Myślałem, że to może ramię wycieraczki odpada, luźne śruby, pęknięta tarcza, a gdy ściągnąłem koło to się okazało, że pękła sprężyna na dole, a odłamany kawałek leżał na "kielichu".
Taki stuk od ABS nie występuje wtedy gdy koła tracą przyczepność, tylko właśnie przy łagodnym nabieraniu prędkości, mniej więcej w okolicy 15÷20 km/h. Następuje wtedy przestawienie "mechanizmu" na większe prędkości kiedy ABS ma zadziałać w razie potrzeby. Oczywiście nie wykluczam innych możliwości/przyczyn stuków, tylko zwracam uwagę ze taki stuk po przekroczeniu prędkości w okolicach 15÷20 km/h jest normalnym dzialaniem układu ABS.
W O1 ten stuk ABS o którym pisze Marian 2 jest ledwie słyszalny.
Ja słyszę go tylko jak mam wyłączone radio i nawiew.
W Astrze H słyszałem go za każdym razem podczas ruszania.
Stuk w środku jest niesłyszalny, dopiero jak otworzę okno i wyłączę radio, to go słychać. Tylko z drugiej strony ten stuk powinien się pojawiać za każdym razem jak ruszę i później wyhamuje do zera i ponownie ruszę, czyż nie?
U mnie jest tak, że ruszam stuk, staję i ruszam cisza. Włączam wsteczny bieg stuk, zatrzymuje się i ponownie jadę do tył cisza. Włacze pierwszy bieg stuk. To prawidłowa reakcja, że tylko za pierwszym razem system się aktywuje i przełącza i wtedy słychać ten stuk.
Sprawdzę dzisiaj jeszcze to cofnięcie pedału hamulca
Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!
Komentarz