Metaliczny stuk z lewego przedniego koła

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mateuszSBE
    Classic
    • 2015
    • 10

    Metaliczny stuk z lewego przedniego koła

    maksiu, kusiciel
  • Pixon
    Rider
    • 2013
    • 541
    • Fabia (NJ3)

    #2
    Metaliczny stuk z lewego przedniego koła

    Domyślam się, że przyczyn może być sporo. Postaram się jak najlepiej opisać problem.


    Procedura kontrolna:

    ESR: on/off
    temperatura silnika: 0-90°C (tzn. stuka i jak jest zimny i jak jest rozgrzany)

    1. Odpalam silnik wrzucam pierwszy bieg i delikatnie ruszam na prostej kierownicy słyszę metaliczny stuk z lewego przedniego koła.

    2. Zatrzymuje się.

    3. Ruszam ponownie już tego nie słychać.

    4. Zatrzymuje się.

    5. Wrzucam wsteczny bieg delikatnie ruszam i ponownie słyszę metaliczny stuk z lewego przedniego koła.

    6. Zatrzymuje się.

    7. Ponownie jak ruszę do tył już tego dźwięku nie słychać.

    8 Sytuacja powtarza się w momencie wrzucenia teraz biegu pierwszego i ruszania do
    przodu. Po zahamowaniu i ponownym ruszeniu cisza.


    We wrześniu był wymieniany sworzeń wahacza, ponieważ stukał mi na wybojach, tak to nic nie było innego robione. Podczas jazdy nie ma tego objawu. Nic nie stuka, puka trzeszczy, wyjącego łożyska też nie słyszałem.
    Sprawdzałem czy skrzynia może nie jest już nie teges dźwięk silnika jest taki sam jak wcisnę sprzęgło i puszczę. Biegi też wrzucają się bez problemu.
    Sprawdzałem też dokręcenie śrub w kole czy przypadkiem nie są poluzowane, nic z tych rzeczy.


    Mam jeszcze taki inny objaw podczas kręcenia kierownicą np. na postoju. Coś mi puka podczas kręcenia, nie jest to co prawda takie pukanie jak przedstawił to na filmiku kolega bodajże majudj, któremu mechanior wymieniał alternator .
    Nie wiem czy to kwestia pompy wspomagania, maglownicy. Szczerze to jeszcze nie otwierałem i nie sprawdziłem czy jest olej w układzie wspomagania :roll: Wiem wstyd.
    Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

    Komentarz

    • sebu
      L&K
      • 2008
      • 1304
      • Octavia II (1Z3)
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

      #3
      Pixon, A czasem nie puka poduszka skrzyni biegów,ja bym obstawiał,a i sprawdź dokręcenie kół.
      Zamieszczone przez Pixon
      Mam jeszcze taki inny objaw podczas kręcenia kierownicą np. na postoju. Coś mi puka podczas kręcenia
      NA odpalonym silniku,czy zgaszonym :?:
      Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
      jak pomogłem to daj punkcik
      sprzęgło od G 60

      Komentarz

      • Pixon
        Rider
        • 2013
        • 541
        • Fabia (NJ3)

        #4
        Poduszka skrzyni biegów powiadasz, hmm nie wiem. Poradnik krok po kroku jak to sprawdzić w celu wyeliminowania czy to może być przyczyną?


        Oczywiście na odpalonym silniku, na nieodpalonym silniku staram się nie kręcić kierownicą żeby koła kierowniczego nie urwać
        Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

        Komentarz

        • krisoctav
          Rider
          • 2008
          • 417

          #5
          poduszka breszkę i pod auto ruszać

          Komentarz

          • sebu
            L&K
            • 2008
            • 1304
            • Octavia II (1Z3)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

            #6
            Pixon, najlepiej podjechać do jakiegoś warsztatu :wink:
            Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
            jak pomogłem to daj punkcik
            sprzęgło od G 60

            Komentarz

            • Marian 2
              L&K
              • 2007
              • 1085
              • Octavia I combi (1U5)
              • AQY 2.0 MPI 115 KM

              #7
              "Metaliczny stuk" z okolic koła, to chyba tylko takie wrażenie. Jeżeli ten stuk występuje po ruszeniu, mniej więcej w okolicy 15÷20 km/h, w ten sposób dziala mechanizm ABS, i to jest prawidłowe.

              Komentarz

              • Pixon
                Rider
                • 2013
                • 541
                • Fabia (NJ3)

                #8
                sebu, kusząca propozycją, dzięki ale nie.


                Marian 2, nie piszę o stukaniu w przypadku kiedy koła tracą przyczepność a system abs/esr stara się coś zrobić (przyhamować) żeby temu przeciwstawić. Nie o to mi chodzi

                Natomiast z tego wszystkiego zajrzę pod auto i spróbuję namierzyć tę poduszkę od skrzyni biegów po czym poruszać nią jakąś sztangą.
                Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

                Komentarz

                • FishPL
                  Rider
                  • 2012
                  • 296

                  #9
                  Miałem podobne objawy. Stukanie/pukanie, metaliczny dźwięk, przy gwałtownej zmianie biegów, przy skręcaniu. Myślałem, że to może ramię wycieraczki odpada, luźne śruby, pęknięta tarcza, a gdy ściągnąłem koło to się okazało, że pękła sprężyna na dole, a odłamany kawałek leżał na "kielichu".

                  Komentarz

                  • Marian 2
                    L&K
                    • 2007
                    • 1085
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • AQY 2.0 MPI 115 KM

                    #10
                    Taki stuk od ABS nie występuje wtedy gdy koła tracą przyczepność, tylko właśnie przy łagodnym nabieraniu prędkości, mniej więcej w okolicy 15÷20 km/h. Następuje wtedy przestawienie "mechanizmu" na większe prędkości kiedy ABS ma zadziałać w razie potrzeby. Oczywiście nie wykluczam innych możliwości/przyczyn stuków, tylko zwracam uwagę ze taki stuk po przekroczeniu prędkości w okolicach 15÷20 km/h jest normalnym dzialaniem układu ABS.

                    Komentarz

                    • sebu
                      L&K
                      • 2008
                      • 1304
                      • Octavia II (1Z3)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Pixon
                      sebu, kusząca propozycją, dzięki ale nie.
                      Chodziło mi tylko ,żebyś pojechał do warsztatu na sprawdzenie.
                      Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                      jak pomogłem to daj punkcik
                      sprzęgło od G 60

                      Komentarz

                      • Pixon
                        Rider
                        • 2013
                        • 541
                        • Fabia (NJ3)

                        #12
                        Marian 2, ale to wtedy powinien być słyszalny ze wszystkich kół dobrze kombinuje?


                        sebu, poczekam aż się zrobi cieplej i sam zdiagnozuje, tak czy inaczej dzięki za radę
                        Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

                        Komentarz

                        • Marian 2
                          L&K
                          • 2007
                          • 1085
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • AQY 2.0 MPI 115 KM

                          #13
                          Ten stuk (od ABS) nie pochodzi od kół, tylko z mechanizmu ABS, który jest pod maską po lewej stronie dość nisko. Daje to wrażenie że koło stuka.

                          Komentarz

                          • logan_x
                            Rider
                            • 2011
                            • 401
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            W O1 ten stuk ABS o którym pisze Marian 2 jest ledwie słyszalny.
                            Ja słyszę go tylko jak mam wyłączone radio i nawiew.
                            W Astrze H słyszałem go za każdym razem podczas ruszania.

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              Slychac go ladnie z zewnatrz(ten stuk), oraz czuc jak pedal hamulca ucieka na chwile i wraca
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • Pixon
                                Rider
                                • 2013
                                • 541
                                • Fabia (NJ3)

                                #16
                                Stuk w środku jest niesłyszalny, dopiero jak otworzę okno i wyłączę radio, to go słychać. Tylko z drugiej strony ten stuk powinien się pojawiać za każdym razem jak ruszę i później wyhamuje do zera i ponownie ruszę, czyż nie?
                                U mnie jest tak, że ruszam stuk, staję i ruszam cisza. Włączam wsteczny bieg stuk, zatrzymuje się i ponownie jadę do tył cisza. Włacze pierwszy bieg stuk. To prawidłowa reakcja, że tylko za pierwszym razem system się aktywuje i przełącza i wtedy słychać ten stuk.

                                Sprawdzę dzisiaj jeszcze to cofnięcie pedału hamulca
                                Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

                                Komentarz

                                Pracuję...