temperatura silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wujamateo
    Classic
    • 2017
    • 0

    temperatura silnika

    Zamieszczone przez pstrykacz
    Ja Wam nie pomogę, spadam do wyrka. :P
    Masz racje :!: Pucharkiem nie chcą się dzielić, więc niech sami odwalają palcówkę :!:
  • wujamateo
    Drive
    • 2014
    • 69

    #2
    temperatura silnika

    Witam, mam problem. Od pewnego czasu temperatura silnika wzrasta ponad połowę. Dodam, że to już 2 termostat zamontowany do Octavii. Poczytałem trochę o działaniu termostatów w Oct i dowiedziałem się,że otwiera się od 87 C ,ale dopiero przy 102 C w pełni się otwiera termostat.
    Na znalezionym zdjęciu zegarów od octavi zaznaczyłem kreskami temperatury jakie pokazują mi się przy zegarach w czasie jazdy.
    -Mówię o co chodzi, gdy jeżdżę po mieście, (przy nawiewie nastawionym na środku grzania, na 1 biegu dmuchawy) to odpowiada kreska niebieska. Tak samo mam, gdy jadę samochodem po trasie, dopóki nie przejadę około 30km ( również przy nawiewie nastawionym na środku i na 1 biegu dmuchawy). Gdy wyprzedzam wskazówka zaczyna wzrastać i wychyla się ponad 90 C. Po wyprzedzeniu i utrzymywaniu mniej więcej równych obrotów temperatura opada do stany niebieskiej kreski.
    - Gdy skręcę ogrzewanie i dmucha mi zimnym powietrzem, obojętnie czy jadę równo po trasie,czy w mieście temperatura podnosi się (zielona kreska). Nie ryzykowałem zbliżenia się temperatury do czerwonego pola, bo nie chcę zagrzać silnika i otwieram trochę ciepłego nawiewu i stan się wyrównuje.

    Jeszcze jest pora roku,gdzie to za bardzo nie przeszkadza,ale gdy będzie cieplej, to będzie to bardziej kłopotliwe, bo w ciepłą wiosnę,czy lato,nie wyobrażam sobie jeździć z ciepłym nawiewem..
    To jest drugi termostat,a silnik jest po generalce i nie chcę, żeby dostał za bardzo od za wysokiej temperatury..
    Po przeczytaniu forum,to też winą tego może być czujnik temperatury,albo tego termostatu,ale to już drugi jest i myślę, że jest ok, wiecie przy jakiej temperaturze powinien otwierać się duży obieg? (bo na moje to już od 87 C ,ale to wtedy nie powinna temperatura wychodzić ponad 90C.
    Wiecie może przy jakiej temperaturze zaczyna działać dmuchawa na chłodnicy?
    Będę musiał chyba przejechać się trochę i przy wychyleniu ponad 90 C sprawdzić,czy wąż powrotny jest ciepły,to oznaczałoby,że otwiera się na duży.
    Ma ktoś może jakieś pomysły co to może być? Z góry dzięki za rady
    pozdrawiam.
    Załączone pliki

    Komentarz

    • zyrafao2
      Drive
      • 2013
      • 75

      #3
      Wymieniałeś termostat i króciec ? czy sam termostat? Mi kiedyś termostat wytrzymał 1600km i zacioł się, cały czas zamknięty był, warto też kupić króciec bo lubi w nim od termostatu dziura się w nim zrobić jak to nie pomoże to wina czujnika temperatury

      Komentarz

      • wujamateo
        Drive
        • 2014
        • 69

        #4
        zyrafao2 , chodzi Ci o ten króciec, który jest w termostacie?

        Komentarz

        • Marian 2
          L&K
          • 2007
          • 1085
          • Octavia I combi (1U5)
          • AQY 2.0 MPI 115 KM

          #5
          Trzeba wymienić czujnik temperatury. Mialem podobnie, stalo się nagle, wskazówka poszła aż na czerwone pole. Po zatrzymaniu, otwarciu maski, stwierdziłem, że temperatura silnika i "otoczenia" jest normalna, więc poczekałem chwilę i jazda dalej. Przez kilka minut wskazówka normalna, a póżniej znowu na czerwonym polu. Wymiana czujnika rozwiązała problem.

          Komentarz

          • rOBERTO795
            RS
            • 2009
            • 3465
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #6
            Doo sprawdzenia cały układ chłodzenia- przede wszystkim czy nie ma wyciekow i czy chłodnica nie jest pozatykana na zewnątrz błotem itp oraz czujnik temperatury.
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz

            • buldoggg
              Rider
              • 2014
              • 347
              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

              #7
              a tak na marginesie działa ci duży wiatrak ?

              Komentarz

              • wujamateo
                Drive
                • 2014
                • 69

                #8
                właśnie jak jechałem to raz słyszałem go, ale prawdopodobnie usterka jest zlokalizowana..
                tzn, termostat wchodzi w króciec, który był obłamany z jednej strony,gdy otworzył się,ten szpikulec z termostatu nie miał o co się zaprzeć,żeby otworzyć duży obieg..
                sprawdziłem w gotującej wodzie i widać,że termostat otwiera się..

                [ Dodano: Sob 01 Mar, 14 21:48 ]
                Marian 2 , dzisiaj jeździłem,żeby zbliżyła się wskazówka czerwonego pola i gdy była blisko na tablicy wyskoczyła czerwona kontrolka od temperatury i zapiszczała, jeśli trzeba będzie ,to i czujnik temperatury się wymieni.
                Jak miałem passata,to czujnik pokazywał swoje,ale jak była za duża temperatura mimo wszystko,to wyskoczyła kontrolka czerwona,czyli jakieś 2 czujniki muszą być ,nie tylko czujnik temperatury,ale jeszcze jakiś inny, który włącza czerwoną kontrolkę między zegarami.
                Jak uda się rozwiązać problem to dam znać

                [ Dodano: Sob 01 Mar, 14 21:49 ]
                bo jeśli nie otworzy dużego obiegu,to wentylator na chłodnicy moim zdaniem nie zadziała.
                Jeśli się mylę, to niech ktoś mnie poprawi.

                Komentarz

                • buldoggg
                  Rider
                  • 2014
                  • 347
                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                  #9
                  a sprawdź czy ci działa duży wentylator,może być na zimnym silniku,włącz klimatyzacje na pierwszy bieg i zobacz pod maskę czy kręcą się oba wentylatory(mały i duży musi się kręcić)

                  Komentarz

                  • Thundi
                    L&K
                    • 2005
                    • 1157

                    #10
                    Generalnie pierwsza sprawa niech ci się ktoś VAgiem podepnie i sprawdzi temperaturę. Nie wiem z jakiej przyczyny ale między czujnikiem a zegarami przy niektórych czujnikach nie dochodzi do zgrania - wygląda to tak że VAG podaje temperaturę prawidłowo a Zegar albo leży (czasami delikatnie się podniesie) albo wskakuje na czerwone pole już po paru sekundach (ale są też stany pośrednie zależne od licznika). U mnie wszyscy chcieli wymieniać zegary a dopiero obecny mechanik wypuszczał auto 4 razy zanim usterka ustąpiła ( i za każdym razem tylko wymiana czujnika ) a przypadki miałem takie jak opisałem - Tłumaczył że serie różnią się między sobą i choć w kodzie części nie ma różnicy to na części jest inny numer i jest tak że tylko któryś współpracuje z zegarami mimo że wszystkie są sprawne.

                    Dla lepszego zrozumienia
                    Numer części jest: X
                    Na części jest: XA lub XB
                    Z danym licznikiem współpracuje tylko XB
                    Tyle że liczników było 5 rodzai a czujników 4.
                    O ortografie dba FF.
                    Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                    http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                    Skoda Octavia & Audi A6

                    Komentarz

                    • wujamateo
                      Drive
                      • 2014
                      • 69

                      #11
                      usterka zlikwidowana
                      tak jak zyrafao napisał.
                      Przy wymianie termostatu trzeba wymienić króciec, mój był połamany trochę i nie mógł się otworzyć termostat. Teraz samochodzik grzeje i chłodzi kiedy ja chcę ,a nie on
                      dzięki wszystkim za podpowiedzi

                      Komentarz

                      Pracuję...